<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 12 (filtered medium)"><!--[if !mso]><style>v\:* {behavior:url(#default#VML);}
o\:* {behavior:url(#default#VML);}
w\:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}
</style><![endif]--><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Tahoma;
        panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:12.0pt;
        font-family:"Times New Roman","serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
p
        {mso-style-priority:99;
        mso-margin-top-alt:auto;
        margin-right:0cm;
        mso-margin-bottom-alt:auto;
        margin-left:0cm;
        font-size:12.0pt;
        font-family:"Times New Roman","serif";}
p.MsoAcetate, li.MsoAcetate, div.MsoAcetate
        {mso-style-priority:99;
        mso-style-link:"Buborékszöveg Char";
        margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:8.0pt;
        font-family:"Tahoma","sans-serif";}
span.E-mailStlus17
        {mso-style-type:personal;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        color:#1F497D;}
span.apple-converted-space
        {mso-style-name:apple-converted-space;}
span.E-mailStlus20
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        color:#1F497D;}
span.BuborkszvegChar
        {mso-style-name:"Buborékszöveg Char";
        mso-style-priority:99;
        mso-style-link:Buborékszöveg;
        font-family:"Tahoma","sans-serif";}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-size:10.0pt;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body bgcolor=white lang=HU link=blue vlink=purple><div class=WordSection1><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Miksi!<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Ezek szerint a jelenlegi nyomvonal (Törökbálint-Bicske-Tatabánya-Tata-Almásfüzitő) 1960-ban épült. Előtte Dorog fele, a mostani 10-es úton lehetett Bécsbe menni.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Tamás<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><div><div style='border:none;border-top:solid #B5C4DF 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'>From:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'> TIPO Miksi [mailto:tipomiksi@chello.hu] <br><b>Sent:</b> Monday, July 30, 2012 9:44 AM<br><b>To:</b> tipomiksi@chello.hu; 'Jankó Tamás'; 'Hegedüs Ábel'; tajfutas@lazarus.elte.hu<br><b>Subject:</b> RE: [Tajfutas] világtérkép<o:p></o:p></span></p></div></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:blue'>Ja, és a 100-as, azaz 1-es út is "egy kicsit" régebbi - igaz, a kezdő szakasza csak később vette fel az 1-es számot, s helyenként új nyomvonalat is kapott:</span><o:p></o:p></p><p class=MsoNormal> <o:p></o:p></p><p class=MsoNormal style='line-height:11.4pt'><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:blue'>"</span><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;background:white'>Az évekig tartó munka alkotta meg az ország fő közlekedési közúthálózatának gerincét, és alapja volt az utak számozási rendszerének (1934), amely lényegét tekintve azóta is érvényes.<span class=apple-converted-space> </span>Elsőként a Budapest–Bécs 1. számú főút épült ki, mely akkor még a Dorog–Komárom–Győr</span><sup id="cite_ref-2"><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;background:white'><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/1-es_f%C5%91%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)#cite_note-2"><span style='font-size:12.0pt;color:#0B0080;text-decoration:none'>[3]</span></a></span></sup><span class=apple-converted-space><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;background:white'> </span></span><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;background:white'>vonalon érte el </span><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:blue'><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Hegyeshalom" title=Hegyeshalom><span style='font-size:8.0pt;color:#0B0080;background:white;text-decoration:none'>Hegyeshalomnál</span></a></span><span class=apple-converted-space><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;background:white'> </span></span><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;background:white'>az<span class=apple-converted-space> </span></span><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:blue'><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Orsz%C3%A1ghat%C3%A1r" title=Országhatár><span style='font-size:8.0pt;color:#0B0080;background:white;text-decoration:none'>országhatárt</span></a></span><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;background:white'>.<span class=apple-converted-space> .... <a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/1960" title=1960><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>1960</span></a>-ban épült ki a belterületek és a Katalin-hegy közötti új nyomvonalon az 1. számú fõút. .... Az M1-es autópálya elkészülte után az út számozása részben vagy egészben több alkalommal megváltozott. Először 100-as út néven futott, majd egyes szakaszokon 10-es főút lett, végül az útvonal megkapta az 1-es főút elnevezést."</span></span><span class=apple-converted-space><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;background:white'><o:p></o:p></span></span></p><p class=MsoNormal><span class=apple-converted-space><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black;background:white'> </span></span><o:p></o:p></p><div class=MsoNormal align=center style='text-align:center'><hr size=3 width="100%" align=center></div><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'>From:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'> <a href="mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu">tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu</a> [<a href="mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu">mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu</a>] <b>On Behalf Of </b>TIPO Miksi<br><b>Sent:</b> Monday, July 30, 2012 9:19 AM<br><b>To:</b> 'Jankó Tamás'; 'Hegedüs Ábel'; <a href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu">tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] világtérkép</span><o:p></o:p></p><p style='mso-margin-top-alt:4.8pt;margin-right:0cm;margin-bottom:6.0pt;margin-left:0cm;line-height:11.4pt;background:white;WIDOWS: 2;ORPHANS: 2;-webkit-text-size-adjust: auto;-webkit-text-stroke-width: 0px;word-spacing:0px'><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black'>"Az első 12 km hosszú, az<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/M7-es_aut%C3%B3p%C3%A1lya_(Magyarorsz%C3%A1g)" title="M7-es autópálya (Magyarország)"><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>M7-es autópályával</span></a><span class=apple-converted-space> </span>közös bevezető szakaszát<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/1964" title=1964><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>1964</span></a>-ben kezdték el építeni.<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6r%C3%B6kb%C3%A1lint" title=Törökbálint><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>Törökbálinttól</span></a><span class=apple-converted-space> </span>az önálló szakaszon<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/1977" title=1977><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>1977</span></a>-ben a szelvényezés szerinti bal pályát, majd<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/1978" title=1978><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>1978</span></a>-ban a jobb pályát helyezték üzembe.<o:p></o:p></span></p><p style='mso-margin-top-alt:4.8pt;margin-right:0cm;margin-bottom:6.0pt;margin-left:0cm;line-height:11.4pt;background:white;WIDOWS: 2;ORPHANS: 2;-webkit-text-size-adjust: auto;-webkit-text-stroke-width: 0px;word-spacing:0px'><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black'><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Tatab%C3%A1nya" title=Tatabánya><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>Tatabánya</span></a>-észak<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Csom%C3%B3pont&action=edit&redlink=1" title="Csomópont (a lap nem létezik)"><span style='color:#A55858;text-decoration:none'>csomóponttól</span></a>, a 66-os<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Szelv%C3%A9nyez%C3%A9s&action=edit&redlink=1" title="Szelvényezés (a lap nem létezik)"><span style='color:#A55858;text-decoration:none'>kilométerszelvénytől</span></a><span class=apple-converted-space> </span>a<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Kom%C3%A1rom_(Magyarorsz%C3%A1g)" title="Komárom (Magyarország)"><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>komáromi csomópontig</span></a>, a 86-os szelvényig<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/1975" title=1975><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>1975</span></a>-ben készült el a pálya bal oldala. A<span class=apple-converted-space> </span><i><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/Gy%C5%91r" title=Győr><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>Győr</span></a>-kelet</i>csomópontig, a 105-ös szelvényig tartó pályaszakaszt<span class=apple-converted-space> </span><a href="http://hu.wikipedia.org/wiki/1977" title=1977><span style='color:#0B0080;text-decoration:none'>1977</span></a>-ben adták át a forgalomnak. Az így elkészült<span class=apple-converted-space> </span><i>félautópálya</i><span class=apple-converted-space> </span>majd 20 éven át üzemelt."<o:p></o:p></span></p><p style='mso-margin-top-alt:4.8pt;margin-right:0cm;margin-bottom:6.0pt;margin-left:0cm;line-height:11.4pt;background:white;WIDOWS: 2;ORPHANS: 2;-webkit-text-size-adjust: auto;-webkit-text-stroke-width: 0px;word-spacing:0px'><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black'> <o:p></o:p></span></p><p style='mso-margin-top-alt:4.8pt;margin-right:0cm;margin-bottom:6.0pt;margin-left:0cm;line-height:11.4pt;background:white;WIDOWS: 2;ORPHANS: 2;-webkit-text-size-adjust: auto;-webkit-text-stroke-width: 0px;word-spacing:0px'><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:blue'>Vagyis a térkép a 60-as évek végi vagy 70-es évek eleji állapotot mutatja.</span><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black'><o:p></o:p></span></p><p style='mso-margin-top-alt:4.8pt;margin-right:0cm;margin-bottom:6.0pt;margin-left:0cm;line-height:11.4pt;background:white;WIDOWS: 2;ORPHANS: 2;-webkit-text-size-adjust: auto;-webkit-text-stroke-width: 0px;word-spacing:0px'><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:blue'>Üdv. Miksi</span><span style='font-size:8.0pt;font-family:"Arial","sans-serif";color:black'><o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div class=MsoNormal align=center style='text-align:center'><hr size=3 width="100%" align=center></div><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'>From:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'> <a href="mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu">tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu</a> [<a href="mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu">mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu</a>] <b>On Behalf Of </b>Jankó Tamás<br><b>Sent:</b> Monday, July 30, 2012 8:56 AM<br><b>To:</b> 'Hegedüs Ábel'; <a href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu">tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><b>Subject:</b> Re: [Tajfutas] világtérkép</span><o:p></o:p></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Ábel!<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Az nem a 100-as út (az a 60-as évek elején épülhetett), hanem az M1-es autópálya. Ez alapján úgy a 80-as évek közepi a térkép.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'>Tamás<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D'><o:p> </o:p></span></p><div><div style='border:none;border-top:solid #B5C4DF 1.0pt;padding:3.0pt 0cm 0cm 0cm'><p class=MsoNormal><b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'>From:</span></b><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"'> <a href="mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu">tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu</a> [<a href="mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu">mailto:tajfutas-bounces@lazarus.elte.hu</a>] <b>On Behalf Of </b>Hegedüs Ábel<br><b>Sent:</b> Monday, July 30, 2012 1:40 AM<br><b>To:</b> <a href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu">tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br><b>Subject:</b> [Tajfutas] világtérkép<o:p></o:p></span></p></div></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Sziasztok</span><o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal> <o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>100-500 ezres térképek az egész világról, igaz nagyrészt cirill betűsek.</span><o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Akik tanultak a suliban oroszul, most hasznosíthatják!</span><o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Magyarország 100e, nem túl friss, a 100-as út épülőnek van feltüntetve.</span><o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>De térkép, szintvonalakkal stb.</span><o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal> <o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><span style='font-size:10.0pt;font-family:"Arial","sans-serif"'>Ábel</span><o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><p class=MsoNormal><a href="http://www.topomapper.com/">http://www.topomapper.com/</a> <o:p></o:p></p><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></div></body></html>