<div>Kedves Csaba!<br></div><div><br></div><div>Látod, könnyű nekem távolról okosnak lenni, de ha nem láttam, nem ismerem pontosan a helyet, akkor nem is tudom jól megítélni a helyzetet. Azt tudtam, hogy pilléreken áll az út, de azt nem, hogy mekkorákon, (és azt sem, hogy a jelkulcs csak egy bizonyos méret fölött engedi ábrázolni).</div>
<div>Tehát valóban nektek van igazatok, megint tanultam valamit.</div><div><br></div><div>Ettől függetlenül a városi, városközeli terepek ábrázolása még sokáig jó vitatéma lehet a tájfutók között, de majd az eljövendő vitákból is tanulunk!</div>
<div><br></div><div>Üdv:</div><div>Kovács Péter</div><div>BBB</div><br><div class="gmail_quote">2012. május 24. 21:08 Perje Csaba írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:perjecsaba@gmail.com" target="_blank">perjecsaba@gmail.com</a>></span>:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div bgcolor="#FFFFFF"><div><div>Kedves Peter!</div><div><br></div><div>(Elnezest kerek, hogy ezuttal ekezetek nelkul irok.)</div>
<div><br></div><div>Popey emlitette, hogy konzultalt a Praterben felmerulo problemak ugyeben, mielott idejott volna becsbe es eppen emiatt vitatkoztunk is sokat hogy hogyan is lenne jobb peldaul a terepet atszelo autopalyat abrazolni. </div>
<div>Tobb lehetoseg is szobajott de a vegen abban egyeztunk meg hogy kompromisszumok nelkul betartjuk az ISSOM 2007 szabalyait.</div><div>Hogy miert nem kerultek fel az autopalyat tarto oszlopok a terkepre?</div><div><br>
</div><div>A valasz benne van az 526.3-as ISSOM 2007 jelkulcsleirasban de azert en bovebben leirom.</div><div><br></div><div>A szabalyzat szerint egy tartooszlop csak akkor feltuntetendo ha az alapterulete nagyobb 2x2 meternel.</div>
<div>A mi esetunkben kb. a fele.</div><div>A kivetel a szabaly alol akkor lenne ha az autopalyat tarto oszlop vagy az oszlopok segitenek a versenyzot a tajekozodasban.</div><div>A mi esetunkben szandekosan nem eltunk a kivetel adta lehetoseggel mert itt nagyonsok tartooszloprol, egy egesz oszlop erdorol van szo ( nem szamoltam meg de saccolom, hogy 50 es 100 kozott van) es ahelyett hogy a tajekozodast segitette volna inkabb osszezavarta volna a versenyzot. </div>
<div>A palya a versenyen ugy lett vezetve, hogy ne legyen ellenorzo pont az autopalya/feluljaro kozeleben.</div><div>A sprintterkep szabalyzata a versenyzok nagyobb sebessege miatt egy "minimalisztikus" abrazolast ir elo, latsd sem padok, sem szemettartok, sem elektromosszekrenyek, sem telefonfülkek, sem reklamoszlopok, sem villanyoszlopok nem kerulnek fel a terkepre. ( mindezekbol a praterban tobb szaz talalhato)</div>
<div><br></div><div>En tovabbra is szeretnem az ISSOM szabalyzatot betartani es az egysegesseg, az utanpotlas neveles es a nemzetkozi szinten valo sikeres szereples erdekeben szerintem jobb lenne ha mindenki betartana.</div>
<div><br></div><div>Udv.</div><div>Perje Csaba Oskar</div><div><br></div><br>Von meinem iPhone gesendet</div><div><br>Am 24.05.2012 um 18:57 schrieb péter kovács <<a href="mailto:kovacsp969@gmail.com" target="_blank">kovacsp969@gmail.com</a>>:<br>
<br></div><div><div class="h5"><blockquote type="cite"><div><div>Kedves Csaba!<br></div><div><br></div><div>Kb. egy hónapja Popeyjel épp arról beszélgettünk, hogy hogyan is lehetne ábrázolni azt a felüljárót/hidat ami a mellékelt bécsi terepen átvezet.</div>
<div>Ott akkor abban maradtunk, hogy ne adjunk a versenyzőknek rejtvényt azzal, hogy a magasban futó utat ábrázoljuk, és ezzel megszűnik a lehetősége annak, hogy bemutassuk a valós környezetet, amiben futnak. Az pedig az utat tartó pillérsor, ami mellett esetleg valahogy még lehetne jelezni a felül futó út szélét.</div>
<div>Most már látom, hogy végül nem ezt a megoldást választottátok.</div><div>Szerintem (és talán az ISOM és ISSOM jelkulcsok szerint) azt a környezetet kell/érdemes ábrázolni, amiben a versenyző fut, és az jelen esetben a pillérsor lenne, hiszen a magasban futó útra még csak rá sem látnak a versenyzők.</div>
<div>Persze azért előbb-utóbb (legkésőbb akkor, amikor odaér) mindenki kitalálja, hogy mi lehet az a széles szürke sáv, amin még az (alatta) átvezető utak is be vannak rajzolva.</div><div>Tanulság: városi, városközeli környezetben sokkal gyakrabban kerülünk olyan helyzetbe, hogy nehezen tudjuk eldönteni, hogyan is ábrázoljuk az adott szituációt.</div>
<div>üdv:</div><div><br></div><div>Kovács Péter</div><div>BBB</div><div><br></div><br><div class="gmail_quote">2012. május 23. 14:56 Perje Oskar írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:perjecsaba@gmail.com" target="_blank">perjecsaba@gmail.com</a>></span>:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div>Sziasztok!</div><div> </div><div>A közelmultban (4 héttel ezelött) Popey segitségével elkészült egy sprinttérkép bécsben, a Práter (vidámpark) melletti erdös parkban, ahol igyekeztünk az ISSOM 2007 szabvány szerint dolgozni. </div>
<div>Majus 5.-én itt volt a bécsi egyesületek bajnokságának az egyik fordulója.</div><div>Az ISOM és ISSOM témához hozzászólóknak nagyrészben igazuk van de szerintem ha már egy nemzetközi szabályzat érvényben van akkor azt egységesen használni kellene, addig amig nemtudunk változtatni rajta.</div>
<div> </div><div>A térkép a csatolmányban.</div><div> </div><div>Üdv.</div><div>Perje Csaba Oskar</div><div><br><br> </div><div class="gmail_quote">2012/5/20 Zentai József <span dir="ltr"><<a href="mailto:jozsef.zentai@gmail.com" target="_blank">jozsef.zentai@gmail.com</a>></span><br>
<blockquote style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;padding-left:1ex;border-left-color:rgb(204,204,204);border-left-width:1px;border-left-style:solid" class="gmail_quote">Szia Janó, Sziasztok!<br>
<br>
Ez így kissé már nonszensz. Pedig a közelmúltban még térképhelyesbítő tanfolyam is volt Budapesten.<br>
Sajnos, nemcsak itthon, máshol sem veszik komolyan a ISOM és ISSOM közti jelentős (rajzi)különbséget.<br>
Az egyik erre, a másik arra készült.(volna)<br>
Használni kellene!<br>
Egy a közelmúltban Romániában -Félix fürdőn rendezett sprint bajnokságon például vegyessalátát kaptunk.<br>
A szép rajzolatú és jó térkép volt.<br>
Csak....., az erdőben ISOM jelkucsot a fürdőhelyen ISSOM-ot használtak térképrajzolók.<br>
Nem zavart a dolog, de ha már valakik erre szabályt alkottak (nemzetközi színtéren is), akkor illő lenne a világon mindenütt ezt egységesen kezelni, alkalmazni.<br>
<br>
Egyébként Serdülő biztos tudja a Janó kérdésére a választ<br>
<br>
Szép Napot Mindekinek!<br>
Popey<br>
<br>
----- Original Message ----- 2<br>
From: "Kelemen János" <<a href="mailto:kelemen.janos111@t-online.hu" target="_blank">kelemen.janos111@t-online.hu</a>><br>
To: "Tájfutó levlista" <<a href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">tajfutas@lazarus.elte.hu</a>><br>
Sent: Sunday, May 20, 2012 4:27 PM<br>
Subject: Re: [Tajfutas]DO és Csákvár kupa 1. nap a RouteGadget-en<br>
<br>
<br>
Mint olvasom a térképen a javítás ez évben történt meg és sprint volt a<br>
verseny.<br>
Mikor fog a kastélypark térképe ISSOM2007 jeleket kapni?<br>
Janó<br>
----- Original Message ----- From: "Tamas TOTH" <<a href="mailto:info@geomega.hu" target="_blank">info@geomega.hu</a>><br>
To: "Tájfutó levlista" <<a href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">tajfutas@lazarus.elte.hu</a>><br>
Sent: Sunday, May 20, 2012 11:06 AM<br>
Subject: [Tajfutas] DO és Csákvár kupa 1. nap a RouteGadget-en<br>
<br>
<br>
Sziasztok!<br>
<br>
Felkerültek a Diákolimpia Sprint pályái a RouteGadget-re:<br>
<br>
<a href="http://0x.hu/RouteGadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=328&kieli=" target="_blank">http://0x.hu/RouteGadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=328&kieli=</a><br>
<br>
Valamint rajzolhatók a Csákvár kupa első napi pályái is:<br>
<br>
Sprint:<br>
<a href="http://0x.hu/RouteGadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=329&kieli=" target="_blank">http://0x.hu/RouteGadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=329&kieli=</a><br>
<br>
Középtáv:<br>
<a href="http://0x.hu/RouteGadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=330&kieli=" target="_blank">http://0x.hu/RouteGadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=330&kieli=</a><br>
<br>
Hamarosan jön a mai folytatás is...<br>
<br>
TT<div><br>
<br>
_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a> <br>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br></div></blockquote></div><br>
<br>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br></blockquote></div><br>
</div></blockquote></div></div></div></blockquote></div><br>