<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type>
<STYLE></STYLE>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18928"></HEAD>
<BODY
style="PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-RIGHT: 0px; FONT-FAMILY: arial; BACKGROUND: rgb(255,255,255); FONT-SIZE: 10pt; PADDING-TOP: 0px"
bgColor=#ffffff>
<DIV>Sziasztok</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Eddig is volt utalás a szabályzatban, hogy az IOF jelkulcs érvényes nálunk,
de ezt most már az Elnökség döntése és a sok példányban kinyomtatott jelkulcsok
is megerősítik. ("normál" és sprint versenyekre külön).</DIV>
<DIV>Ezek a jelkulcsok a címlap szerint magyar kiegészítéseket tartalmaznak, én
a normálban egy, a sprintben két dőlt betűs mondatot találtam, vélhetően
ezek a magyar kiegészítések. (Megerősítést, cáfolatot szívesen fogadnék.)</DIV>
<DIV>Akár örülhetnék is, mert a mindkét jelkulcsban szereplő kiegészítés az
1m-es alapszintköz engedélyezéséről szól, amit (sprint térképeken!) igencsak
szorgalmaztam.</DIV>
<DIV>De nem szerepel még az egyetlen igazi magyar jel, a mészégető sem a
jelkulcsban, amit, némi fufranggal, a 2009-es VB térképein is használatban
volt.</DIV>
<DIV>A hosszú bevezető után még mindig rávezetés:</DIV>
<DIV>Az utóbbi években rohamosan szaporodnak a sprintversenyek, városban is,
amit én versenyzőként és rendezőként (legyen minél nagyobb és közelebbi a
tájfutásra használt terület!) csak üdvözölni tudok. Ugyanakkor a rendezők
szembesültek azzal, hogy a városi terepeken nehéz igazi tájékozódási feladatot
adni, ezért megpróbáltak minden lehetőséget kihasználni. Az egyik a szintek
felvétele által befolyásolt útvonalválasztás, de ez csak ritkán alkalmazható.
Maradt a külön szintű területek "becsapás jellegű" alkamazása. </DIV>
<DIV>Valamely korábbi szabályzatban ez szerepelt: Ahol két szintű a terep, ott
úgy kell kitűzni a pályát, hogy a versenyző számára egyértelmű legyen, melyik
szinten versenyez és a térkép ezt tünteti fel. (Ezen irányelvnek megfelelően
próbáltam használni pl. a Flórián téri aluljárót a versenyeimen.) Ez
mostanra, a jelkulcsból legalábbis, eltűnt, maradt a Kálmán által idézett,
némileg dodonai (többféleképpen értelmezhető) szöveg.</DIV>
<DIV>Viszont a pontozott vonallal jelölt 518.1 Aluljáró, alagút jel eléggé
egyértelműen a pontozott vonalakat az alul futással párhuzamosan értelmezi és
előírja, hogy ha a versenyzőnek alul kell futnia, a 708, vagy a 708.1 jeleket
kell kiegészítésként használni. Ezek a jelek megerősítik, hogy a pontozott
vonalaknak az alul futással párhuzamosakkal kell lenniük. </DIV>
<DIV>Mivel itt a futóknak nem alul kell futniuk, a 708, vagy a 708.1 jelek
alkalmazását nem hiányolhatjuk, de a pontozott vonalnak az ábrázolthoz képesti
merőleges alkamazását igen. Ilyen volt az ábrázolás a (szerintem
összességében szabálytalan) 2010-es WMOC-n a sprint selejtezőn Svájcban.</DIV>
<DIV>A konkrét esetről:</DIV>
<DIV>Olyan szabály, hogy a felső szintet kell ábrázolni, tudtommal soha nem
volt, de most biztosan nincs.</DIV>
<DIV>BI leveleit, de különösen a másodikat nem tudom értelmezni.</DIV>
<DIV>Ilyen esetben a "fent" jelzést a szimbolban mindig kellene alkalmazni,
miként azt a komlói sprint OB rendezői tették (PGY-nek).</DIV>
<DIV>Az a pont így lett határeset, de a 2011-es WMOC-n kerültük a hasonló
megoldásokat.</DIV>
<DIV>Még PGy-nek: az látszik, hogy a lépcső le vagy fel vezet? Az, hogy alul
nincs kőfal, akkor lehet látni, ha már lenn vagy, azaz túl későn, tehát ez sem
jó indok.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Az ábrázolás semmiképpen nem egyértelmű és a szimbolból is hiányzik a fent
jelzés. Tehát szerintem ez nem jó pont így.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Ábel</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>----- Original Message ----- </DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV
style="FONT: 10pt arial; BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=hmarcell@startadsl.hu href="mailto:hmarcell@startadsl.hu">Hajdu
Kálmán </A></DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=tajfutas@lazarus.elte.hu
href="mailto:tajfutas@lazarus.elte.hu">tajfutas@lazarus.elte.hu</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Sunday, May 13, 2012 6:16 PM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> [Tajfutas] Szakvéleményt
kérek.</DIV>
<DIV><BR></DIV> A mai sprint válogató 8. pontjával kapcsolatosan
szeretném megismerni a gyakorló versenybírók, pályakitűzők véleményét. <BR>Az
F16/F18-as pálya 8. pontja egy felüljárón volt elhelyezve. Erről a szimból
semmilyen információt nem tartalmazott!. A versenyzők egy része itt kereste
míg a többiek az felüljáró alatt próbálták a pontot fogni, 30-40 másodpercet
veszítve. Meggyözödésem, hogy ezt jelezni kellett volna és a kérdésem: hogyan
kell ezt a szimbólban megadni?<BR><BR>A térkép, a szimbollal együtt a
csatolmányban látható.<BR><BR>Hajdu Kálmán<BR>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>Tajfutas mailing
list<BR>Tajfutas@lazarus.elte.hu<BR>http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>