<br><div class="gmail_quote"><br>a kerítéseket a jobb láthatóság érdekében kőfalakkal jelöltük, kőkerítés volt. az átjárókat lila átjárójellel. ahol csapda lehetősége adódott, azt tiltott területnek vettem. a feliratok alatt vékony fehér keret, az átmenet lilája a fekete alatt a pont közepét jelölő /MTBO-ban ez szabályos/ a fekete felett.<br>
Senki nem panaszkodott, hogy átverte a térkép.<br><br>Csak azért küldöm el, hogy lássuk, meg lehet csinálni, és magyarországon legaéább 15 olyan ember van aki képes is rá.<br><font color="#888888">MM</font><div><div></div>
<div class="h5"><br><br><div class="gmail_quote">2011/9/6 Kovalcsik István <span dir="ltr"><<a href="mailto:kovalcsik.istvan@gmail.com" target="_blank">kovalcsik.istvan@gmail.com</a>></span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Az messzemenőkig igaz, hogy nem a versenyző mérlegelésére van bízva,<br>
hanem a szabályok alapján "TILOS", akár tetszik, akár nem. Problémát<br>
az jelenthet, ha nem ellenőrzik, s néhányan szabályt szegnek. Tehát,<br>
ha tilos, de "csábító" a lehetőség, akkor a rendezőségnek biztosítania<br>
kell a fair versenyt, és "őrt állítani".<br>
<br>
A sprint versenyeken a feladat része a pontos térképolvasás. Tehát<br>
arra ugyan törekedni kell, hogy a térképről megállapítható legyen,<br>
vastag-e a vonal, de hogy nagyon szembetűnő legyen, arra ne<br>
számítsunk. Ha meg kell állni kiolvasni a térkép apróságait, akkor meg<br>
kell állni. A helyes futósebesség megválasztása a versenyző feladata.<br>
Különben belefuthat egy betonfalba.<br>
Az ellen pedig határozottan tiltakozom Viktor, hogy mindenütt ordító<br>
lila átjárójelekkel és tiltó x-ekkel egyértelműsítsenek minden falat.<br>
Egyszer az egri várban egy rossz nyomatú térképen voltak komoly<br>
gondjaim amiatt, mert a lila kiszorította a feketét, és a határozottan<br>
markáns várfalak nem látszottak, csak lila meg lila meg lila<br>
(tiltások). A vastag fekete önmagában is tiltás, csak azt kellene<br>
jelölni, ha mégis nyitnak átjárót (létrát támasztanak oda...)<br>
<br>
2011/9/6 péter kovács <<a href="mailto:kovacsp969@gmail.com" target="_blank">kovacsp969@gmail.com</a>>:<br>
<div><div></div><div>> Viktor írta:<br>
><br>
> Ott is voltak olyan fal, kerítés részletek, ahol nehezen volt eldönthető,<br>
> hogy át lehet-e menni egy adott helyen vagy sem. Akkor arra gondoltam, hogy<br>
> piros átjáró jeleket alkalmazva kezelhető lenne a probléma,<br>
><br>
> A szabályzatok ezen a téren teljesen egyértelműen fogalmaznak: ha valami<br>
> tiltottnak van jelölve (bármilyen vastag fekete vonal), akkor ott tilos<br>
> átmenni, akkor is, ha egyébként lehet. Tehát ha a helyesbítő egy ökörnyálat<br>
> vastag fekete vonallal áthatolhatatlannak jelez, akkor azon nem szabad<br>
> átmenni.<br>
><br>
><br>
> de az is felmerült bennem, hogy ennél a versenyszámnál talán éppen az is a<br>
> feladat egyik része, hogy a versenyző maga ítélje meg előre a térkép<br>
> alapján, hol tud áthatolni (engedélyezett módon!) és hol az ahol nem.<br>
><br>
> Azt hiszem, hogy az IOF jelkulcs ebben a kérdésben pont azt szerette volna<br>
> elkerülni (jogosan), hogy a versenyzőnek bármiben mérlegelnie kelljen az<br>
> áthatolhatóságot illetően. Azok közül a lehetőségek közül választhat, amit a<br>
> javító ill. a pályakitűző meghagyott/egyértelműnek ítélt.<br>
><br>
> (de majd Zetor megmondja a tutit)<br>
><br>
> kovacsp<br>
<br>
</div></div><div><div></div><div>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu" target="_blank">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
</div></div></blockquote></div><br>
</div></div></div><br>