<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
<title></title>
</head>
<body text="#009900" bgcolor="#ffffcc">
Igen, ez így van. Most ismét elmélyültem egy kicsit a KRESZ
tanulmányozásában ami a bringát illeti. Véleményem továbbra is az,
hogy a magyarországi közlekedési szabályok pontos és a forgalomban
történő gyors értelmezése az időre menő verseny-rejtvényfejtéssel
azonos kategória. <br>
<br>
Ami a Rákóczi úton történő bringázást illeti, én kerülném. Ahogy az
aknamezőket kerültem Boszniában. Én pl. egyszer Kecskemétről
bringáztam Nyárlőrincre, de visszafelé már árkon-bokron keresztül
jöttem. Pedig szabad, bringaút sem volt sem járda, csak 5
másodpercenként kamionok. Azóta jobban megválogatom, merre menjek.<br>
<br>
A tapasztalatom, hogy a gyalogosok nagyon sokszor megijednek. Azt
teszem amit Dani, krákogok és bocsánatot kérek, de főleg a rosszul
halló idősekkel van gond. Ha csengetnék, ki tudja, mi történne (van
egy kb. 3 grammos kis csengőm a bringán). Azért jó ha van, csak
messziről kell használni (hogy legyen ideje lombrózónak felkészülni,
hogy dühében amiért megzavartad, lerángathasson a bringáról).<br>
<br>
Én szabálytisztelő vagyok, de ha a szabály betarthatalan, akkor nem
lehet betartani. <br>
<br>
Feró<br>
<br>
2011.05.26. 14:42 keltezéssel, <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:dani@shivling.hu">dani@shivling.hu</a> írta:
<blockquote
cite="mid:20110526144244.k89ikubfbko0cooc@webmail.dataglobe.hu"
type="cite">És mégis, milyen tanulságot lehet levonni az esetből?
<br>
<br>
Hogy a szentendrei rendőrök nem ismerik a Kreszt, de azért nagy
arccal büntetnek? Mert lakott területen belül igenis szabad
főútról bringával balra kanyarodni, főleg, hogy ott kanyarodósáv
is van. (Nem mintha szándékomban állna máshol gyalogolni egy balra
kanyarodás kedvéért, de ez más kérdés.)
<br>
<br>
Vagy hogy a szentendrei rendőrök született parasztok, mert évek
óta azon sportolnak, hogy az országútisokat szívassák? Karöltve a
szentendrei önkormányzattal, amelyik gyakorlatilag lehetetlenné
tette a városon való áthaladást?
<br>
<br>
Vagy azt, hogy az ide vonatkozó szabályok úgy rosszak, ahogy
vannak? Szerintem aki előírta fényes nappal a világítást, a
csengőt, meg azt a lehetetlen szabályt, hogy kötelező a
kerékpárutat használni (legyen az bármilyen ótvar minőségű), az
még életében nem próbált meg biciklivel eljutni valahova.
<br>
<br>
Igen, lehet, kortünet a szabályok be nem tartása, de nevezzük
inkább a tiltakozás egyik formájának. Ahogy nagy országvezetőnk a
régi alkotmányban nem látott semmi tisztelni valót, én meg a
kerékpárra vonatkozó szabályokkal vagyok így. Nem is tartom be
őket, és ezt büszkén vállalom. Az esetleges bírsággal együtt.
(Arról nem is beszélve, hogy esetenként egyenesen életveszélyes a
szabályozás, pl. egy buszsávnál, amelyet nem szabad használni,
ergo a Rákóczin jobbról a piros hetes, balról a dupla kocsisor, én
meg jussak el élve a Blahára...)
<br>
<br>
Gerzson! A gyalogosok nagyon vegyesen reagálnak a csengőre, van,
aki rögtön ideges lesz, és szerintem joggal, mert ez egy durva
jelzés, hogy húzzon már el onnan, ahol egyébként teljes joggal
tartózkodik. Én akkor sem használom, ha véletlenül van a bringán
(négyből az egyiken van), inkább várok, amíg észrevesznek, esetleg
szólok, hogy hadd menjek el. És pl. országúton kinek csengessek?
Majd ettől fog lehúzódni a platós ifa? Ez is csak egy felesleges
szabály. Kicsit több gondolkodást, mielőtt komolyabb büntetéseket
szorgalmazol...
<br>
<br>
D.
<br>
<br>
----------------------------------------------------------------
<br>
This message was sent using IMP, the Internet Messaging Program.
<br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________
<br>
Tajfutas mailing list
<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a>
<br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a>
<br>
<br>
<br>
</blockquote>
</body>
</html>