<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=utf-8" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18702">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff><FONT size=2 face=Arial>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3
face="Times New Roman">Sziasztok,</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><?xml:namespace prefix = o ns =
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p><FONT size=3
face="Times New Roman"> </FONT></o:p></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3
face="Times New Roman">Mint ahogy a napokban írtam, az OCAD térképrajzolói
program váltópálya tervezési oldalát próbáltam egy picit jobban megismerni, mert
igazából semmit nem tudtam róla. Most már kezd leesni a 20 fillér
(Óóóóóóóó…. mikor is volt Őkelme még fizetőeszköz?), de az igazi próba a puding
elfogyasztása lenne. Ezt, most a hétvégén helyettem Hrenkó Laci megélheti, mert
Ő az EVOB pályakitűzője. A tervek már bizonyára bevetésre készek, így levelem
(levelünk) számára már elkésve érkezhet. </FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3
face="Times New Roman">Egy kis csemegét szeretnék ajánlani (továbbküldés
formájában) a hasonlóan kíváncsi OCAD felhasználók, leendő pályakitűzők, vagy
csak edzők részére.</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3
face="Times New Roman">Nem is szaporítom a szót, mert Les Áron nekem küldött
levele (benne a közösségi felhasználásra való felajánlással) önmagáért beszél és
az OCAD program, talán minden lehetséges váltópálya felhasználási lehetőségét
megmutatja, felvillantja.</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><o:p><FONT size=3
face="Times New Roman"> </FONT></o:p></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3
face="Times New Roman">Üdv,</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3
face="Times New Roman">Janó</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><o:p><FONT size=3
face="Times New Roman"> </FONT></o:p></P>
<DIV><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Times New Roman'; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: HU; mso-fareast-language: HU; mso-bidi-language: AR-SA">Ui:
Elemzés közben javaslom a Course/Options…. „Number and code” vagy „Code only”
radiogomb bekapcsolását</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN
style="FONT-FAMILY: 'Times New Roman'; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: HU; mso-fareast-language: HU; mso-bidi-language: AR-SA">(Nosztalgia:
talán kevesen tudják, hogy az első hazai "Farsta" (24) kombinációs váltóversenyt
a PVSK váltó keretében rendezték hazánkban, anno 1979-80 magasságában a Máré-vár
térképen, és szerénységem volt a pályakitűző (Sicc!!). Zsigmond Tibi írt is róla
akkoriban egy dörgedelmes cikket a szaksajtóba, mert oly sok volt a variáció,
hogy az azonos pályát teljesítők között nem volt meg a fél-minősítéshez
szükséges 5 értékelhető versenyző. No, és akkoriban még sablonnal rajzoltuk meg
a szintén újdonságnak számító szimbol táblázatokat, és nullkörzővel rajzoltuk be
az ellenőrzőpontok karikáit, a jó öreg gumis nyomdáról nem is
beszélve.)</SPAN></FONT></DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message -----
<DIV style="BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>From:</B> <A
title=aron.less@mtfsz.hu href="mailto:aron.less@mtfsz.hu">Áron Less</A> </DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=nemelek@netquick.hu
href="mailto:nemelek@netquick.hu">Kelemen János (netquick)</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Sunday, October 17, 2010 9:44 PM</DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: [Tajfutas] OCAD 9 - váltópálya tervezése</DIV></DIV>
<DIV><BR></DIV>Szia Janó,
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Ha már úgyis benne vagy a váltó pályatervezésbe, küldök Neked 3 csemegét!
Elsősorban azért teszem, mert nagy élmény volt dolgozni velük.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>1. Egyesületi Váltó OB 2006 pályafile-ja. N14-N16 (NOI), N18-N20-N21 (NŐI)
és hasonlóan a férfi pályák csak egymással voltak megfarstázva. Igen bonyolult
volt, de tökéletesen működött.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>2. VB váltó pályái. A cél a széles és kiszámíthatatlan farsta volt (pl. egy
farstán belül különböző számú pont) úgy, hogy időben a verseny szoros maradjon
végig. Ez be is következett (bár a pályák kicsit hosszúak lettek). Ez a file kb.
15 munkanap eredménye.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>3. B.-A.-Z. megyei Normáltávú Bajnokság pályája. Mivel a tömegrajtos
versenyszám néhány év múlva VB-versenyszám lesz, kipróbáltuk egy megyei
versenyen (a VB sprint selejtező terepén). Egyfős váltó rendszerben
bonyolítottam egy közös utolsó körrel. Összesen 216 különböző pálya volt. Jól
működött. Amire rájöttem: a részkombinációkat egymástól távol kell vezetni, hogy
a versenyzők számára ne legyen unalmas a verseny. A különböző részeknek
(farstáknak) különböző hosszúaknak kell lenniük, különben nem szórják szét a
mezőnyt. Ez a fajta versenyforma már két terepi kamerával is kiválóan
közvetíthető és érthető lenne. Edzésértéke is nagyobb, hiszen mindenki jobban
odateszi magát. A versenyzőknek is nagyon tetszett, idén meg is
ismételjük.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>A mellékelt pályák nem titkosak, akár közösségi felhasználásra is
felajánlom.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>További jó váltópálya-tervezgetést! (Én kifejezetten élvezem!)</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Üdvözlettel,</DIV>
<DIV>Áron<BR><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR>
<DIV class=gmail_quote>2010/10/17 Kelemen János (netquick) <SPAN dir=ltr><<A
href="mailto:nemelek@netquick.hu">nemelek@netquick.hu</A>></SPAN><BR>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex"
class=gmail_quote>
<DIV bgcolor="#ffffff">
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Sziasztok,</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Petrócki Ádám OCAD oktatási meghívójához (Lásd:
Okt 7-i levele: <A
href="http://lazarus.elte.hu/lists/tajfutas/2010-October/001742.html"
target=_blank>http://lazarus.elte.hu/lists/tajfutas/2010-October/001742.html</A> )
egy kis étvágygerjesztőként, megosztom veletek a váltó pályatervezés
alapjairól kapott információkat.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Több mint tíz éve használom az OCAD 8 és 9
verzióit, de mindig vannak új dolgok, amiket magtanultam tőletek a
használatához.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Ez így volt a napokban is, amikor a betűk mellett
szereplő árnyékolásra mondtátok meg a megoldást. (Framing)</FONT></DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial">
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV>Egyszerű farsta kombinációs pályák tervezése OCAD alatt: (Ábeltől és
Ádámtól kapott instrukciók alapján + autodidakta klikkelések)</DIV>
<DIV> </DIV></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Lent olvashatjátok Ádám kiegészítő
magyarázatát.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>1. Megnyitjuk az OCAD-t
pályatervezésre.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>2. A Course/ Courses menüpontban Add gombbal
beemeljük az első pályát és a "Course type" oszlop alatt a "Cuorse normal"
cellában a legördülő nyílra kattintva kiválasztjuk a
"Relay" feliratot.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>3. A tőle jobbralévő cellában látható egyes
számot (Legs: gondolom ez jelentheti azt, hogy hány fős váltókról van szó)
átállítjuk 3 -ra. Feltételezve, hogy három fős váltópályákat tervezünk. Ezt
követően OK</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>4. A Course/Classes alatt beállítod az induló
váltók számát pl. 10 és a rajszámokat From: pl. 101 és To:
110 Ok</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>5. Felrakod az összesítő térképet. Rajtot,
ellenőrzőpontokat, befutószakaszt, célt, mint egy normál
versenyen.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>6. Elkezded tervezni az első pályát. Felteszed az
S1 rajtot, ha ezt követően, ha már jön pl. egy hármas elágazás, akkor az
Insert... gombra kattintasz (jobboldalon, középen). A felugró párbeszédpanelen
vagy a "Team variacion" vagy a "Leg variacion" gombot választhatjuk. Most
legyen a "Team variacion", mert példaként egy sima Farsta pályát
tervezünk és Ok</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>7. Ezt követően az S1 alatt megjelenik egy lila
négyzetháló, benne egy sötétkék vizszintes vonallal. Ide kell egymás mellé
bekattintani a kombináció pontjait.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>8. Ha közös pont jön, akkor csak a kis lefelé
irányuló lila vonalka alá klikkeles, hogy oda kerüljün a kék beviteli vonalka
és ráklikkelsz kétszer a következő pontra a függőleges listában, vagy magán az
összesítő térképen az ellenőrzőpontra. pl. mint a mellékelt mintán a
34.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>9. Ha megint elágazás jön, akkor újra használni
kell az Insert... gombot. és megismétled a 6. pont közepétől
leírtakat.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Most eddig jutottam.</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>(Ádám! Lenne arra lehetőség, hogy a távolból
interneten kesztűl (Skype videohívással) vegyek részt a nov. 27-i oktatásodon?
A Rendezvényház honlapján azt látom, hogy van ingyenes internet lehetőség. <A
href="http://szallas.del-alfold.istenhozta.hu/kishomoki-vendeghaz-es-rendezvenyhaz/6935/"
target=_blank>http://szallas.del-alfold.istenhozta.hu/kishomoki-vendeghaz-es-rendezvenyhaz/6935/</A>,
Lenne olyan rendező aki rendelkezik laptoppal, beípített vagy külső
webkamarával és mikrofonnal és skype programmal és elérhetőséggel? Távnézőként
is megfizetném az 500 Ft-s terembérleti díjat.)</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Üdv,</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial>Janó</FONT></DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV>
<DIV><FONT size=2 face=Arial><FONT size=3
face="Times New Roman">Szia!<BR>Elsőre elég nehéz erre rájönni. A probléma ott
van, hogy a variációk a programban nem tekinthetők meg, csak nyomtatásban. A
variációkat az ocad automatikusan osztja ki. Mi úgy szoktuk ellenőrizni, hogy
kinek melyik pálya jut, hogy PDF-be nyomtatjuk ki a fájlt. Ehhez én egy PDF
Creator nevű programot használok, ami egy virtuális nyomtatóként működik, csak
nem papír jön ki belőle, hanem PDF fájl.<BR>A nyomtatás művelete:<BR>Először
is a pályák->kategóriák ablakban be kell állítani a rajtszám tartományt
(pl. 101-120). Ez értelemszerűen attól függ, hogy hány váltó lesz a
kategóriában.<BR>Ha a pályában már benne vannak a variációk, akkor
pályák->nyomtatás->pályák. Ekkor a jobb oldali sávban a szokásos
nyomtatási beállítások jelennek meg. Ha valamelyik farsta pálya van kijeölve
nyomtatásra, és rákattintunk a Nyomtatás gombra, előjön a Variáció beállító
ablak. It megadhatjuk, hogy mely rajtszám tartomány vagy melyik variáció
térképeit szeretnénk kinyomtatni, sőt azt is megadhatjuk, hogy pl. csak az
összes harmadik futó térképe kell nekünk. Ha itt is megnyomjuk a nyomtatás
gombot, akkor ráküldi a nyomtatóra az 5, 10, 100, stb. térképet. A
kinyomtatott térképeken már a helyes variáció kód szerepel.<BR><BR>A 9.4.0
szerintem tökéletes, </FONT><A><FONT size=3
face="Times New Roman">itt</FONT></A><FONT size=3 face="Times New Roman"> le
van írva, hogy milyen javítások történtek az egyes update-ekben. A 9.4.3
frissítés az interneten szerintem nem elérhető, csak a végső 9.7.1., amit
viszont már aktiválni kell.<BR>Alapvetően a frissítésekbe nem szoktak új
funkciókat belerakni, csak a hibákat javítják.. Van néhány kivétel, de ez nem
tartozik azok közé.<BR><BR>Üdv:<BR>Petrócki Ádám<BR><BR></FONT></FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: rgb(100,151,206) 2px solid; PADDING-LEFT: 10px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">--
Eredeti üzenet --<BR>
<DIV><B>Feladó:</B> <A>Kelemen János
<kelemen.janos111@t-online.hu></A></DIV>
<DIV><B>Címzett: </B><A>Petrócki Ádám
<adam.futas@citromail.hu></A></DIV>
<DIV><B>Elküldve:</B> 2010. október 13. 20:1</DIV>
<DIV><B>Tárgy : </B>Re: [Tajfutas] ocad9 fordítás befejezve</DIV><BR><BR>
<DIV style="MIN-HEIGHT: auto">
<DIV>Szia Ádám,</DIV>
<DIV>Te az OCAD program nagy tudora vagy.</DIV>
<DIV>Légyszi segítsél nekem.</DIV>
<DIV>9.4.0 verzióm van.</DIV>
<DIV>Még életemben nem készítettem váltó variációs pályákat, de szeretném
megtudni, hogy ezt hogyan kell vele elvégezni.</DIV>
<DIV>Van a pályatrevező részen egy 722.1 és 722 ikon Variant (relay) és
Relay rajtszámok felirattal, de sehogy nem jövök rá, hogy ebből, hogyan
lesznek váltókombinációk.</DIV>
<DIV>............................</DIV>
<DIV>Kelemen Janó</DIV>
<DIV> </DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV><BR>_______________________________________________<BR>Tajfutas
mailing list<BR><A
href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</A><BR><A
href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas"
target=_blank>http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</A><BR><BR></BLOCKQUOTE></DIV><BR></DIV></BODY></HTML>