<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=utf-8" http-equiv=Content-Type>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18702">
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff><FONT size=2 face=Arial>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3 
face="Times New Roman">Sziasztok,</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><?xml:namespace prefix = o ns = 
"urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p><FONT size=3 
face="Times New Roman">&nbsp;</FONT></o:p></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3 
face="Times New Roman">Mint ahogy a napokban írtam, az OCAD térképrajzolói 
program váltópálya tervezési oldalát próbáltam egy picit jobban megismerni, mert 
igazából semmit nem tudtam róla. Most már kezd&nbsp;leesni a 20 fillér 
(Óóóóóóóó…. mikor is volt Őkelme még fizetőeszköz?), de az igazi próba a puding 
elfogyasztása lenne. Ezt, most a hétvégén helyettem Hrenkó Laci megélheti, mert 
Ő az EVOB pályakitűzője. A tervek már bizonyára bevetésre készek, így levelem 
(levelünk) számára már elkésve érkezhet. </FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3 
face="Times New Roman">Egy kis csemegét szeretnék ajánlani (továbbküldés 
formájában) a hasonlóan kíváncsi OCAD felhasználók, leendő pályakitűzők, vagy 
csak edzők részére.</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3 
face="Times New Roman">Nem is szaporítom a szót, mert Les Áron nekem küldött 
levele (benne a közösségi felhasználásra való felajánlással) önmagáért beszél és 
az OCAD program, talán minden lehetséges váltópálya felhasználási lehetőségét 
megmutatja, felvillantja.</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><o:p><FONT size=3 
face="Times New Roman">&nbsp;</FONT></o:p></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3 
face="Times New Roman">Üdv,</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><FONT size=3 
face="Times New Roman">Janó</FONT></P>
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class=MsoNormal><o:p><FONT size=3 
face="Times New Roman">&nbsp;</FONT></o:p></P>
<DIV><SPAN 
style="FONT-FAMILY: 'Times New Roman'; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: HU; mso-fareast-language: HU; mso-bidi-language: AR-SA">Ui: 
Elemzés közben javaslom a Course/Options…. „Number and code” vagy „Code only” 
radiogomb bekapcsolását</SPAN></DIV>
<DIV><SPAN 
style="FONT-FAMILY: 'Times New Roman'; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: HU; mso-fareast-language: HU; mso-bidi-language: AR-SA">(Nosztalgia: 
talán kevesen tudják, hogy az első hazai "Farsta" (24) kombinációs váltóversenyt 
a PVSK váltó keretében rendezték hazánkban, anno 1979-80 magasságában a Máré-vár 
térképen, és szerénységem volt a pályakitűző (Sicc!!). Zsigmond Tibi írt is róla 
akkoriban egy dörgedelmes cikket a szaksajtóba, mert oly sok volt a variáció, 
hogy az azonos pályát teljesítők között nem volt meg a fél-minősítéshez 
szükséges 5 értékelhető versenyző. No, és akkoriban még sablonnal rajzoltuk meg 
a szintén újdonságnak számító szimbol táblázatokat, és nullkörzővel rajzoltuk be 
az ellenőrzőpontok karikáit, a jó öreg gumis nyomdáról nem is 
beszélve.)</SPAN></FONT></DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial">&nbsp;</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- 
<DIV style="BACKGROUND: #e4e4e4; font-color: black"><B>From:</B> <A 
title=aron.less@mtfsz.hu href="mailto:aron.less@mtfsz.hu">Áron Less</A> </DIV>
<DIV><B>To:</B> <A title=nemelek@netquick.hu 
href="mailto:nemelek@netquick.hu">Kelemen János (netquick)</A> </DIV>
<DIV><B>Sent:</B> Sunday, October 17, 2010 9:44 PM</DIV>
<DIV><B>Subject:</B> Re: [Tajfutas] OCAD 9 - váltópálya tervezése</DIV></DIV>
<DIV><BR></DIV>Szia Janó,
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Ha már úgyis benne vagy a váltó pályatervezésbe, küldök Neked 3 csemegét! 
Elsősorban azért teszem, mert nagy élmény volt dolgozni velük.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>1. Egyesületi Váltó OB 2006 pályafile-ja. N14-N16 (NOI), N18-N20-N21 (NŐI) 
és hasonlóan a férfi pályák csak egymással voltak megfarstázva. Igen bonyolult 
volt, de tökéletesen működött.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>2. VB váltó pályái. A cél a széles és kiszámíthatatlan farsta volt (pl. egy 
farstán belül különböző számú pont) úgy, hogy időben a verseny szoros maradjon 
végig. Ez be is következett (bár a pályák kicsit hosszúak lettek). Ez a file kb. 
15 munkanap eredménye.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>3. B.-A.-Z. megyei Normáltávú Bajnokság pályája. Mivel a tömegrajtos 
versenyszám néhány év múlva VB-versenyszám lesz, kipróbáltuk egy megyei 
versenyen (a VB sprint selejtező terepén). Egyfős váltó rendszerben 
bonyolítottam egy közös utolsó körrel. Összesen 216 különböző pálya volt. Jól 
működött. Amire rájöttem: a részkombinációkat egymástól távol kell vezetni, hogy 
a versenyzők számára ne legyen unalmas a verseny. A különböző részeknek 
(farstáknak) különböző hosszúaknak kell lenniük, különben nem szórják szét a 
mezőnyt. Ez a fajta versenyforma már két terepi kamerával is kiválóan 
közvetíthető és érthető lenne. Edzésértéke is nagyobb, hiszen mindenki jobban 
odateszi magát. A versenyzőknek is nagyon tetszett, idén meg is 
ismételjük.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>A mellékelt pályák nem titkosak, akár közösségi felhasználásra is 
felajánlom.</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>További jó váltópálya-tervezgetést! (Én kifejezetten élvezem!)</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV>Üdvözlettel,</DIV>
<DIV>Áron<BR><BR></DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><BR>
<DIV class=gmail_quote>2010/10/17 Kelemen János (netquick) <SPAN dir=ltr>&lt;<A 
href="mailto:nemelek@netquick.hu">nemelek@netquick.hu</A>&gt;</SPAN><BR>
<BLOCKQUOTE 
style="BORDER-LEFT: #ccc 1px solid; MARGIN: 0px 0px 0px 0.8ex; PADDING-LEFT: 1ex" 
class=gmail_quote>
  <DIV bgcolor="#ffffff">
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Sziasztok,</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Petrócki Ádám OCAD oktatási meghívójához (Lásd: 
  Okt 7-i levele: <A 
  href="http://lazarus.elte.hu/lists/tajfutas/2010-October/001742.html" 
  target=_blank>http://lazarus.elte.hu/lists/tajfutas/2010-October/001742.html</A>&nbsp;) 
  egy kis étvágygerjesztőként, megosztom veletek a váltó pályatervezés 
  alapjairól kapott információkat.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Több mint tíz éve használom az OCAD 8 és&nbsp;9 
  verzióit, de mindig vannak új dolgok, amiket magtanultam tőletek a 
  használatához.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Ez így volt a napokban is, amikor a betűk mellett 
  szereplő árnyékolásra mondtátok meg a megoldást. (Framing)</FONT></DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial">
  <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV>Egyszerű farsta kombinációs pályák tervezése OCAD alatt: (Ábeltől és 
  Ádámtól kapott instrukciók alapján + autodidakta klikkelések)</DIV>
  <DIV>&nbsp;</DIV></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Lent olvashatjátok Ádám kiegészítő 
  magyarázatát.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>1. Megnyitjuk az OCAD-t 
  pályatervezésre.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>2. A Course/ Courses menüpontban Add gombbal 
  beemeljük az első pályát és a "Course type" oszlop alatt a "Cuorse normal" 
  cellában a legördülő nyílra kattintva kiválasztjuk a 
  "Relay"&nbsp;feliratot.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>3. A tőle jobbralévő cellában látható egyes 
  számot (Legs: gondolom ez jelentheti azt, hogy hány fős váltókról van szó) 
  átállítjuk 3 -ra. Feltételezve, hogy három fős váltópályákat tervezünk. Ezt 
  követően OK</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>4. A Course/Classes alatt beállítod az induló 
  váltók számát pl. 10 és a rajszámokat From: pl. 101 és To: 
  110&nbsp;Ok</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>5. Felrakod az összesítő térképet. Rajtot, 
  ellenőrzőpontokat, befutószakaszt, célt, mint egy normál 
  versenyen.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>6. Elkezded tervezni az első pályát. Felteszed az 
  S1 rajtot, ha ezt követően, ha már jön pl. egy hármas elágazás, akkor az 
  Insert... gombra kattintasz (jobboldalon, középen). A felugró párbeszédpanelen 
  vagy a "Team variacion" vagy a "Leg variacion" gombot választhatjuk. Most 
  legyen a "Team variacion", mert példaként egy sima Farsta pályát 
  tervezünk&nbsp;és Ok</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>7. Ezt követően az S1 alatt megjelenik egy lila 
  négyzetháló, benne egy sötétkék vizszintes vonallal. Ide kell egymás mellé 
  bekattintani a kombináció pontjait.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>8. Ha közös pont jön, akkor csak a kis lefelé 
  irányuló lila vonalka alá klikkeles, hogy oda kerüljün a kék beviteli vonalka 
  és ráklikkelsz kétszer a következő pontra a függőleges listában, vagy magán az 
  összesítő térképen az ellenőrzőpontra. pl. mint a mellékelt mintán a 
  34.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>9. Ha megint elágazás jön, akkor újra használni 
  kell az Insert... gombot. és megismétled a 6. pont közepétől 
  leírtakat.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Most eddig jutottam.</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>(Ádám! Lenne arra lehetőség, hogy a távolból 
  interneten kesztűl (Skype videohívással) vegyek részt a nov. 27-i oktatásodon? 
  A Rendezvényház honlapján azt látom, hogy van ingyenes internet lehetőség. <A 
  href="http://szallas.del-alfold.istenhozta.hu/kishomoki-vendeghaz-es-rendezvenyhaz/6935/" 
  target=_blank>http://szallas.del-alfold.istenhozta.hu/kishomoki-vendeghaz-es-rendezvenyhaz/6935/</A>, 
  Lenne olyan rendező aki rendelkezik laptoppal, beípített vagy külső 
  webkamarával és mikrofonnal és skype programmal és elérhetőséggel? Távnézőként 
  is megfizetném az 500 Ft-s terembérleti díjat.)</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Üdv,</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial>Janó</FONT></DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT size=2 face=Arial><FONT size=3 
  face="Times New Roman">Szia!<BR>Elsőre elég nehéz erre rájönni. A probléma ott 
  van, hogy a variációk a programban nem tekinthetők meg, csak nyomtatásban. A 
  variációkat az ocad automatikusan osztja ki. Mi úgy szoktuk ellenőrizni, hogy 
  kinek melyik pálya jut, hogy PDF-be nyomtatjuk ki a fájlt. Ehhez én egy PDF 
  Creator nevű programot használok, ami egy virtuális nyomtatóként működik, csak 
  nem papír jön ki belőle, hanem PDF fájl.<BR>A nyomtatás művelete:<BR>Először 
  is a pályák-&gt;kategóriák ablakban be kell állítani a rajtszám tartományt 
  (pl. 101-120). Ez értelemszerűen attól függ, hogy hány váltó lesz a 
  kategóriában.<BR>Ha a pályában már benne vannak a variációk, akkor 
  pályák-&gt;nyomtatás-&gt;pályák. Ekkor a jobb oldali sávban a szokásos 
  nyomtatási beállítások jelennek meg. Ha valamelyik farsta pálya van kijeölve 
  nyomtatásra, és rákattintunk a Nyomtatás gombra, előjön a Variáció beállító 
  ablak. It megadhatjuk, hogy mely rajtszám tartomány vagy melyik variáció 
  térképeit szeretnénk kinyomtatni, sőt azt is megadhatjuk, hogy pl. csak az 
  összes harmadik futó térképe kell nekünk. Ha itt is megnyomjuk a nyomtatás 
  gombot, akkor ráküldi a nyomtatóra az 5, 10, 100, stb. térképet. A 
  kinyomtatott térképeken már a helyes variáció kód szerepel.<BR><BR>A 9.4.0 
  szerintem tökéletes, </FONT><A><FONT size=3 
  face="Times New Roman">itt</FONT></A><FONT size=3 face="Times New Roman"> le 
  van írva, hogy milyen javítások történtek az egyes update-ekben. A 9.4.3 
  frissítés az interneten szerintem nem elérhető, csak a végső 9.7.1., amit 
  viszont már aktiválni kell.<BR>Alapvetően a frissítésekbe nem szoktak új 
  funkciókat belerakni, csak a hibákat javítják.. Van néhány kivétel, de ez nem 
  tartozik azok közé.<BR><BR>Üdv:<BR>Petrócki Ádám<BR><BR></FONT></FONT></DIV>
  <BLOCKQUOTE 
  style="BORDER-LEFT: rgb(100,151,206) 2px solid; PADDING-LEFT: 10px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">-- 
    Eredeti üzenet --<BR>
    <DIV><B>Feladó:</B> <A>Kelemen János 
    &lt;kelemen.janos111@t-online.hu&gt;</A></DIV>
    <DIV><B>Címzett: </B><A>Petrócki Ádám 
    &lt;adam.futas@citromail.hu&gt;</A></DIV>
    <DIV><B>Elküldve:</B> 2010. október 13. 20:1</DIV>
    <DIV><B>Tárgy : </B>Re: [Tajfutas] ocad9 fordítás befejezve</DIV><BR><BR>
    <DIV style="MIN-HEIGHT: auto"> 
    <DIV>Szia Ádám,</DIV>
    <DIV>Te az OCAD program nagy tudora vagy.</DIV>
    <DIV>Légyszi segítsél nekem.</DIV>
    <DIV>9.4.0 verzióm van.</DIV>
    <DIV>Még életemben nem készítettem váltó variációs pályákat, de szeretném 
    megtudni, hogy ezt hogyan kell vele elvégezni.</DIV>
    <DIV>Van a pályatrevező részen egy 722.1 és 722 ikon Variant (relay) és 
    Relay rajtszámok felirattal, de sehogy nem jövök rá, hogy ebből, hogyan 
    lesznek váltókombinációk.</DIV>
    <DIV>............................</DIV>
    <DIV>Kelemen Janó</DIV>
    <DIV>&nbsp;</DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV><BR>_______________________________________________<BR>Tajfutas 
  mailing list<BR><A 
  href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</A><BR><A 
  href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" 
  target=_blank>http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</A><BR><BR></BLOCKQUOTE></DIV><BR></DIV></BODY></HTML>