Sziasztok!<br>
<br>
A váltóversenyekre vonatkozóan két bökkenőt látok. A kettő összefügg
egymással. Javaslatot is szeretnék tenni a helyzet javítására a levelem
végén. Ezt ugyan néhány hónappal ezelőtt már megírtam, de még senki nem
reagált rá.<br>
<br>
1. A váltóversenyek elsorvadása valószínűleg összefüggésben van a
jelenlegi minősítési szabályzattal. A sok pályakombináció miatt nagyon
kevés az olyan pálya, amit legalább 5 versenyző teljesít. Úgy
emlékszem, hogy kis ideig váltókon 3 is elég volt a minősítéshez, de ez
nem oldotta meg a minősítési problémát, mert nagyon sok esetben csak
1-2 ember futja ugyanazt a pályát a kevésbé népes kategóriákban. A
megoldást tehát másutt kell keresni.<br>
<br>
2. Ha egy hétvégi 2 napos versenyen az egyik napon váltóverseny van,
akkor úgy tűnik, hogy emiatt az ugyanazon a hétvégén rendezett egyéni
versenyre is kevesebb - lehet, hogy jóval kevesebb - a nevező, mint 2
napos egyéni rangsoroló verseny esetén. Akkor is ez az ábra, ha az
egynapos egyéni verseny kiemelt rangsoroló. Lehet, hogy rosszul
emlékszem, de mintha a Mecsek Kupán is a megszokottnál gyengébb
mezőnyök voltak, ahol 2 egyéni verseny közti napra volt beiktatva a
váltóverseny.<br>
<br>
Akkor most megismétlem a javaslatomat a rangsoroló váltó versenyeken
való versenyzési kedv növelése érdekében: Javaslom, hogy a
váltóversenyeken az azonos kategóriához rendelt pályák együtt
minősítsenek, a több eltérő pályakombináció ellenére is. Első ránézésre
ez buta és igazságtalan módszernek tűnik,
mivel ezen pályák nehézsége között kisebb-nagyobb különbségek lehetnek.
Meggyőződésem, hogy az ez által okozott hiba kisebb azoknál a
hibáknál, amik a minősítés számításának a szabályából fakadnak: Eleve
pontatlanságot
okoz a ranglisták készítésében a különböző életkorú kategóriák
közös
nevezésre hozása, továbbá a mezőnyök létszámának a különbözőségei.
Kisebb létszám esetén nagyobb valószínűséggel fordulhat elő, hogy a 3
legjobb pontértéket hozó versenyzők egyike vagy másika indiszponáltan
versenyez, ami a többieknek megkönnyíti jó pontértékek szerzését, mivel
a Tm átlagidő rosszabb így a reálisan várhatónál. Nagyobb mezőnyök
esetén viszont nagy valószínűséggel több a mezőnyben a jó versenyző, és
ezért kisebb annak a valószínűsége, hogy a reálisnál rosszabb Tm idő
jöjjön ki.


<div> </div>
<div>Az általam javasolt módosítás
bevezetése esetén sokkal többen kapnánk kedvet a váltókon való
indulásra, ami a sportágnak fontos
érdeke. Ebben az esetben a váltóversenyeket a jelenleginél több
kategóriában lehetne megrendezni, ami várhatóan tovább növelné a
nevezők létszámát.<br>
</div>
<br>
Üdv<br>
Kéri Gerzson<br>
<br>