<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"><html> <head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"><style></style></head><body style="">Sziasztok!<br>Mi ilyen esetben mindig kiolvassuk a kérdéses doboz memóriáját (akár verseny közben is, kiviszünk helyette másikat). Ha a dobozban benne van a dugás (bármkor előfordulhat, próbáltam!) és nem WRE futamon vagyunk, szerintem a versenyzőt nem kell kizárni, főleg mivel a magyar szabályzat nem rendelkezik erről. És ilyenkor elkerülhetők, a "mindketten ott voltunk, és mindkettőnknek csipogott a pont" körüli vita.<br><br>Üdv:<br>Ádám<br><blockquote style="padding-left: 10px; margin-left: 5px; border-left: 2px solid rgb(100, 151, 206); margin-right: 0px;">-- Eredeti üzenet --<br><div style=""><b>Feladó:</b> <a href="mailto:miklos.mets@gmail.com">miklos mets <miklos.mets@gmail.com></a></div><div><b>Címzett: </b><a href="mailto:abel.terkep@chello.hu">Hegedüs Ábel <abel.terkep@chello.hu></a></div><div><b>Elküldve:</b> 2010. június 29. 11:9</div><div><b>Tárgy : </b>Re: [Tajfutas] Fw: További SI kérdés</div><br><br><div class="bg" id="divMessageBody" style="height: auto; position: relative;">folyt :-( még akkor is ha a dobozban esetleg benne van az ottjártát igazoló adat.<br>Kiv, ha hibás a sw, de erről az SI-től kell hivatalos nyilatkozatot kérni. <br>MM<br><br><div class="gmail_quote">2010/6/29 Hegedüs Ábel <span dir="ltr"><<a href="mailto:abel.terkep@chello.hu">abel.terkep@chello.hu</a>></span><br> <blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;"> <div style="padding: 0px; margin: 0px; font-family: arial; background: none repeat scroll 0% 0% rgb(255, 255, 255); font-size: 10pt;" bgcolor="#ffffff"> <div>Sziasztok</div> <div> </div> <div>Tudomásom szerint a magyar szabályzat nem intézkedik pontosan erről, úgyhogy a nemzetközi szabályzatot és gyakorlatot ismertetem. Ezek a szabályok WRE versenyeken és attól felfelé (VK, EB, VB) érvényesek, tehát számos hazai rendezvényen is. Annak, aki bármikor ilyenen való részvételt tervez (szenior VB is!), annak érdemes e szerint versenyeznie addig is, amíg tételesen be nem emelik a magyar szabályzatba és az ellenőrző bíróknak is ezt a megoldást javaslom.</div> <div><b>A szabály teljesen egyértelmű, aki célbafutáskor nem tudja igazolni, hogy valamennyi pontot szabályosan érintette, azt ki kell zárni.</b></div> <div>Ezt nagyon szigorúan alkalmazzák, egyrészt azért, mert tényleges műszaki hiba gyakorlatilag soha nem fordul elő, másrészt kezelhetetlen csúszásokat okoz az időrendben minden más megoldás, valamint veszélyes precedenst teremtene a későbbi versenyekre.</div> <div>Határesetek: </div> <div>A 2008-as VB-n kizárták azt a futót, akinek az átfutóponton a szpíkerrendszer bejelezte, hogy járt a ponton (és a nézők is látták), de túl gyorsan húzta ki a dugókáját és abba nem írta bele az időt a doboz.</div> <div>Az egyik nagy váltóversenyen kizárták azt a futót, aki, mivel a tömegtől nem fért oda a dobozhoz, dugás helyett lyukasztott.</div> <div>Ennek megfelelően ki kell zárni azt, aki elveszti a dugókáját és dugás helyett lyukaszt akár egy ponton is, még akkor is, ha esetleg még a pályán visszakapja egy mögötte futó szemfüles versenyzőtől. (Tessék biztosági rögzítést használni, filléres alapanyagokból percek alatt előállítható vagy meg is vásárolható.)</div> <div>Természetesen ha nem jelez vissza a doboz, akkor lyukasztani kell. Én ebben az esetben azt javaslom a rendezőknek és ellenőrzőbíróknak, hogy a lyukasztást fogadják el akkor is, ha az nem a térképre nyomtatott kockákba történt. A térképkészítők pedig szerintem akkor járnak el ésszerűen, ha egyáltalán nem tesznek ilyen kockákat a térképre és akkor a helyzet egyértelmű.</div> <div>Ha csak egyetlenegy versenyzőnek nem működött a doboz (és mindenki másnak igen), akkor is ki kell zárni szerintem, ha szabályosan lyukasztott, mert ennek a technikai valószínűsége is gyakorlatilag nulla, de ez már az rendezőség-ellenőrzőbíró-zsűri stb hatásköre (ebben a sorrendben, és amíg nincs a szabályzatban részletes szabályozás, addig a többi kérdés is).</div> <div>Még egy gondolat: a fentiek fényében egy (nagyon) kicsit megértem a kétszer pittyegőket, bár a jelenség futás közben nagyon zavar. Érdemes végiggondolni, hogy a második jelzés minden ponton való megvárásával egy sprintversenyen több helyezéssel hátrébb lehet kerülni.</div> <div> </div> <div>Ábel</div> <blockquote style="border-left: 2px solid rgb(0, 0, 0); padding-left: 5px; padding-right: 0px; margin-left: 5px; margin-right: 0px;"> <div style="font: 10pt arial;">én arra szeretnék választ kapni, van- e esetleg írásban is lefektetett szabályzat arról, hogy tájfutóversenyeken, akinek a célban való dugóka kiolvasást követően hibát jelezz a Kramer program, miként kell eljárni. </div></blockquote></div> <br>_______________________________________________<br> Tajfutas mailing list<br> <a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br> <a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/ta<wbr>jfutas</a><br> <br></blockquote></div><br> <hr>_______________________________________________<br> Tajfutas mailing list<br> Tajfutas@lazarus.elte.hu<br> <a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/ta<wbr>jfutas</a><br> </div></blockquote></body></html>