folyt :-( még akkor is ha a dobozban esetleg benne van az ottjártát igazoló adat.<br>Kiv, ha hibás a sw, de erről az SI-től kell hivatalos nyilatkozatot kérni. <br>MM<br><br><div class="gmail_quote">2010/6/29 Hegedüs Ábel <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:abel.terkep@chello.hu">abel.terkep@chello.hu</a>&gt;</span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">





<div style="padding: 0px; margin: 0px; font-family: arial; background: none repeat scroll 0% 0% rgb(255, 255, 255); font-size: 10pt;" bgcolor="#ffffff">
<div>Sziasztok</div>
<div> </div>
<div>Tudomásom szerint a magyar szabályzat nem intézkedik pontosan erről, 
úgyhogy a nemzetközi szabályzatot és gyakorlatot ismertetem. Ezek a szabályok 
WRE versenyeken és attól felfelé (VK, EB, VB) érvényesek, tehát számos 
hazai rendezvényen is. Annak, aki bármikor ilyenen való részvételt tervez 
(szenior VB is!), annak érdemes e szerint versenyeznie addig is, amíg tételesen 
be nem emelik a magyar szabályzatba és az ellenőrző bíróknak is ezt a megoldást 
javaslom.</div>
<div><b>A szabály teljesen egyértelmű, aki célbafutáskor nem tudja 
igazolni, hogy valamennyi pontot szabályosan érintette, azt ki kell 
zárni.</b></div>
<div>Ezt nagyon szigorúan alkalmazzák, egyrészt azért, mert tényleges 
műszaki hiba gyakorlatilag soha nem fordul elő, másrészt kezelhetetlen 
csúszásokat okoz az időrendben minden más megoldás, valamint veszélyes 
precedenst teremtene a későbbi versenyekre.</div>
<div>Határesetek: </div>
<div>A 2008-as VB-n kizárták azt a futót, akinek az átfutóponton a 
szpíkerrendszer bejelezte, hogy járt a ponton (és a nézők is látták), de túl 
gyorsan húzta ki a dugókáját és abba nem írta bele az időt a doboz.</div>
<div>Az egyik nagy váltóversenyen kizárták azt a futót, aki, mivel a tömegtől 
nem fért oda a dobozhoz, dugás helyett lyukasztott.</div>
<div>Ennek megfelelően ki kell zárni azt, aki elveszti a dugókáját és dugás 
helyett lyukaszt akár egy ponton is, még akkor is, ha esetleg még a pályán 
visszakapja egy mögötte futó szemfüles versenyzőtől. (Tessék biztosági rögzítést 
használni, filléres alapanyagokból percek alatt előállítható vagy meg is 
vásárolható.)</div>
<div>Természetesen ha nem jelez vissza a doboz, akkor lyukasztani kell. Én ebben 
az esetben azt javaslom a rendezőknek és ellenőrzőbíróknak, hogy a lyukasztást 
fogadják el akkor is, ha az nem a térképre nyomtatott kockákba történt. A 
térképkészítők pedig szerintem akkor járnak el ésszerűen, ha egyáltalán nem 
tesznek ilyen kockákat a térképre és akkor a helyzet egyértelmű.</div>
<div>Ha csak egyetlenegy versenyzőnek nem működött a doboz (és mindenki 
másnak igen), akkor is ki kell zárni szerintem, ha szabályosan lyukasztott, mert 
ennek a technikai valószínűsége is gyakorlatilag nulla, de ez már az 
rendezőség-ellenőrzőbíró-zsűri stb hatásköre (ebben a sorrendben, és amíg nincs 
a szabályzatban részletes szabályozás, addig a többi kérdés is).</div>
<div>Még egy gondolat: a fentiek fényében egy (nagyon) kicsit 
megértem a kétszer pittyegőket, bár a jelenség futás közben nagyon zavar. 
Érdemes végiggondolni, hogy a második jelzés minden ponton való 
megvárásával  egy sprintversenyen több helyezéssel hátrébb lehet 
kerülni.</div>
<div> </div>
<div>Ábel</div>
<blockquote style="border-left: 2px solid rgb(0, 0, 0); padding-left: 5px; padding-right: 0px; margin-left: 5px; margin-right: 0px;">
  <div style="font: 10pt arial;">én arra szeretnék választ kapni, van- e esetleg 
  írásban is lefektetett szabályzat arról, hogy tájfutóversenyeken, akinek a 
  célban való dugóka kiolvasást követően hibát jelezz a Kramer program, 
  miként kell eljárni. </div></blockquote></div>
<br>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br></blockquote></div><br>