folyt :-( még akkor is ha a dobozban esetleg benne van az ottjártát igazoló adat.<br>Kiv, ha hibás a sw, de erről az SI-től kell hivatalos nyilatkozatot kérni. <br>MM<br><br><div class="gmail_quote">2010/6/29 Hegedüs Ábel <span dir="ltr"><<a href="mailto:abel.terkep@chello.hu">abel.terkep@chello.hu</a>></span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); padding-left: 1ex;">
<div style="padding: 0px; margin: 0px; font-family: arial; background: none repeat scroll 0% 0% rgb(255, 255, 255); font-size: 10pt;" bgcolor="#ffffff">
<div>Sziasztok</div>
<div> </div>
<div>Tudomásom szerint a magyar szabályzat nem intézkedik pontosan erről,
úgyhogy a nemzetközi szabályzatot és gyakorlatot ismertetem. Ezek a szabályok
WRE versenyeken és attól felfelé (VK, EB, VB) érvényesek, tehát számos
hazai rendezvényen is. Annak, aki bármikor ilyenen való részvételt tervez
(szenior VB is!), annak érdemes e szerint versenyeznie addig is, amíg tételesen
be nem emelik a magyar szabályzatba és az ellenőrző bíróknak is ezt a megoldást
javaslom.</div>
<div><b>A szabály teljesen egyértelmű, aki célbafutáskor nem tudja
igazolni, hogy valamennyi pontot szabályosan érintette, azt ki kell
zárni.</b></div>
<div>Ezt nagyon szigorúan alkalmazzák, egyrészt azért, mert tényleges
műszaki hiba gyakorlatilag soha nem fordul elő, másrészt kezelhetetlen
csúszásokat okoz az időrendben minden más megoldás, valamint veszélyes
precedenst teremtene a későbbi versenyekre.</div>
<div>Határesetek: </div>
<div>A 2008-as VB-n kizárták azt a futót, akinek az átfutóponton a
szpíkerrendszer bejelezte, hogy járt a ponton (és a nézők is látták), de túl
gyorsan húzta ki a dugókáját és abba nem írta bele az időt a doboz.</div>
<div>Az egyik nagy váltóversenyen kizárták azt a futót, aki, mivel a tömegtől
nem fért oda a dobozhoz, dugás helyett lyukasztott.</div>
<div>Ennek megfelelően ki kell zárni azt, aki elveszti a dugókáját és dugás
helyett lyukaszt akár egy ponton is, még akkor is, ha esetleg még a pályán
visszakapja egy mögötte futó szemfüles versenyzőtől. (Tessék biztosági rögzítést
használni, filléres alapanyagokból percek alatt előállítható vagy meg is
vásárolható.)</div>
<div>Természetesen ha nem jelez vissza a doboz, akkor lyukasztani kell. Én ebben
az esetben azt javaslom a rendezőknek és ellenőrzőbíróknak, hogy a lyukasztást
fogadják el akkor is, ha az nem a térképre nyomtatott kockákba történt. A
térképkészítők pedig szerintem akkor járnak el ésszerűen, ha egyáltalán nem
tesznek ilyen kockákat a térképre és akkor a helyzet egyértelmű.</div>
<div>Ha csak egyetlenegy versenyzőnek nem működött a doboz (és mindenki
másnak igen), akkor is ki kell zárni szerintem, ha szabályosan lyukasztott, mert
ennek a technikai valószínűsége is gyakorlatilag nulla, de ez már az
rendezőség-ellenőrzőbíró-zsűri stb hatásköre (ebben a sorrendben, és amíg nincs
a szabályzatban részletes szabályozás, addig a többi kérdés is).</div>
<div>Még egy gondolat: a fentiek fényében egy (nagyon) kicsit
megértem a kétszer pittyegőket, bár a jelenség futás közben nagyon zavar.
Érdemes végiggondolni, hogy a második jelzés minden ponton való
megvárásával egy sprintversenyen több helyezéssel hátrébb lehet
kerülni.</div>
<div> </div>
<div>Ábel</div>
<blockquote style="border-left: 2px solid rgb(0, 0, 0); padding-left: 5px; padding-right: 0px; margin-left: 5px; margin-right: 0px;">
<div style="font: 10pt arial;">én arra szeretnék választ kapni, van- e esetleg
írásban is lefektetett szabályzat arról, hogy tájfutóversenyeken, akinek a
célban való dugóka kiolvasást követően hibát jelezz a Kramer program,
miként kell eljárni. </div></blockquote></div>
<br>_______________________________________________<br>
Tajfutas mailing list<br>
<a href="mailto:Tajfutas@lazarus.elte.hu">Tajfutas@lazarus.elte.hu</a><br>
<a href="http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas" target="_blank">http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas</a><br>
<br></blockquote></div><br>