<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type>
<STYLE></STYLE>

<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18928"></HEAD>
<BODY 
style="PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-RIGHT: 0px; FONT-FAMILY: arial; BACKGROUND: rgb(255,255,255); FONT-SIZE: 10pt; PADDING-TOP: 0px" 
bgColor=#ffffff>
<DIV>Sziasztok</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Tudomásom szerint a magyar szabályzat nem intézkedik pontosan erről, 
úgyhogy a nemzetközi szabályzatot és gyakorlatot ismertetem. Ezek a szabályok 
WRE versenyeken és attól felfelé (VK, EB, VB)&nbsp;érvényesek, tehát számos 
hazai rendezvényen is. Annak, aki bármikor ilyenen való részvételt tervez 
(szenior VB is!), annak érdemes e szerint versenyeznie addig is, amíg tételesen 
be nem emelik a magyar szabályzatba és az ellenőrző bíróknak is ezt a megoldást 
javaslom.</DIV>
<DIV><STRONG>A szabály teljesen egyértelmű, aki célbafutáskor nem tudja 
igazolni, hogy&nbsp;valamennyi pontot szabályosan érintette, azt ki kell 
zárni.</STRONG></DIV>
<DIV>Ezt nagyon szigorúan alkalmazzák, egyrészt azért, mert tényleges 
műszaki&nbsp;hiba gyakorlatilag soha nem fordul elő, másrészt kezelhetetlen 
csúszásokat okoz az időrendben minden más megoldás, valamint veszélyes 
precedenst teremtene a későbbi versenyekre.</DIV>
<DIV>Határesetek: </DIV>
<DIV>A 2008-as VB-n kizárták azt a futót, akinek az átfutóponton a 
szpíkerrendszer bejelezte, hogy járt a ponton (és a nézők is látták), de túl 
gyorsan húzta ki a dugókáját és abba nem írta bele az időt a doboz.</DIV>
<DIV>Az egyik nagy váltóversenyen kizárták azt a futót, aki, mivel a tömegtől 
nem fért oda a dobozhoz, dugás helyett lyukasztott.</DIV>
<DIV>Ennek megfelelően ki kell zárni azt, aki elveszti a dugókáját és dugás 
helyett lyukaszt akár egy ponton is, még akkor is, ha esetleg még a pályán 
visszakapja egy mögötte futó szemfüles versenyzőtől. (Tessék biztosági rögzítést 
használni, filléres alapanyagokból percek alatt előállítható vagy meg is 
vásárolható.)</DIV>
<DIV>Természetesen ha nem jelez vissza a doboz, akkor lyukasztani kell. Én ebben 
az esetben azt javaslom a rendezőknek és ellenőrzőbíróknak, hogy a lyukasztást 
fogadják el akkor is, ha az nem a térképre nyomtatott kockákba történt. A 
térképkészítők pedig&nbsp;szerintem akkor járnak el ésszerűen, ha egyáltalán nem 
tesznek ilyen kockákat a térképre és akkor a helyzet egyértelmű.</DIV>
<DIV>Ha csak egyetlenegy versenyzőnek&nbsp;nem működött a doboz (és mindenki 
másnak igen), akkor is ki kell zárni szerintem, ha szabályosan lyukasztott, mert 
ennek a technikai valószínűsége is gyakorlatilag nulla, de ez már az 
rendezőség-ellenőrzőbíró-zsűri stb hatásköre (ebben a sorrendben, és amíg nincs 
a szabályzatban részletes szabályozás, addig a többi kérdés is).</DIV>
<DIV>Még egy gondolat:&nbsp;a fentiek&nbsp;fényében egy (nagyon)&nbsp;kicsit 
megértem a kétszer pittyegőket, bár a jelenség futás közben nagyon zavar. 
Érdemes végiggondolni, hogy&nbsp;a második jelzés minden ponton való 
megvárásával &nbsp;egy sprintversenyen több helyezéssel hátrébb lehet 
kerülni.</DIV>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Ábel</DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">én arra szeretnék választ kapni, van- e esetleg 
  írásban is lefektetett szabályzat arról, hogy tájfutóversenyeken, akinek a 
  célban&nbsp;való dugóka kiolvasást követően hibát jelezz a Kramer program, 
  miként kell eljárni. </DIV></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>