<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv=Content-Type>
<STYLE></STYLE>
<META name=GENERATOR content="MSHTML 8.00.6001.18928"></HEAD>
<BODY
style="PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-RIGHT: 0px; FONT-FAMILY: arial; BACKGROUND: rgb(255,255,255); FONT-SIZE: 10pt; PADDING-TOP: 0px"
bgColor=#ffffff>
<DIV>Sziasztok</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Tudomásom szerint a magyar szabályzat nem intézkedik pontosan erről,
úgyhogy a nemzetközi szabályzatot és gyakorlatot ismertetem. Ezek a szabályok
WRE versenyeken és attól felfelé (VK, EB, VB) érvényesek, tehát számos
hazai rendezvényen is. Annak, aki bármikor ilyenen való részvételt tervez
(szenior VB is!), annak érdemes e szerint versenyeznie addig is, amíg tételesen
be nem emelik a magyar szabályzatba és az ellenőrző bíróknak is ezt a megoldást
javaslom.</DIV>
<DIV><STRONG>A szabály teljesen egyértelmű, aki célbafutáskor nem tudja
igazolni, hogy valamennyi pontot szabályosan érintette, azt ki kell
zárni.</STRONG></DIV>
<DIV>Ezt nagyon szigorúan alkalmazzák, egyrészt azért, mert tényleges
műszaki hiba gyakorlatilag soha nem fordul elő, másrészt kezelhetetlen
csúszásokat okoz az időrendben minden más megoldás, valamint veszélyes
precedenst teremtene a későbbi versenyekre.</DIV>
<DIV>Határesetek: </DIV>
<DIV>A 2008-as VB-n kizárták azt a futót, akinek az átfutóponton a
szpíkerrendszer bejelezte, hogy járt a ponton (és a nézők is látták), de túl
gyorsan húzta ki a dugókáját és abba nem írta bele az időt a doboz.</DIV>
<DIV>Az egyik nagy váltóversenyen kizárták azt a futót, aki, mivel a tömegtől
nem fért oda a dobozhoz, dugás helyett lyukasztott.</DIV>
<DIV>Ennek megfelelően ki kell zárni azt, aki elveszti a dugókáját és dugás
helyett lyukaszt akár egy ponton is, még akkor is, ha esetleg még a pályán
visszakapja egy mögötte futó szemfüles versenyzőtől. (Tessék biztosági rögzítést
használni, filléres alapanyagokból percek alatt előállítható vagy meg is
vásárolható.)</DIV>
<DIV>Természetesen ha nem jelez vissza a doboz, akkor lyukasztani kell. Én ebben
az esetben azt javaslom a rendezőknek és ellenőrzőbíróknak, hogy a lyukasztást
fogadják el akkor is, ha az nem a térképre nyomtatott kockákba történt. A
térképkészítők pedig szerintem akkor járnak el ésszerűen, ha egyáltalán nem
tesznek ilyen kockákat a térképre és akkor a helyzet egyértelmű.</DIV>
<DIV>Ha csak egyetlenegy versenyzőnek nem működött a doboz (és mindenki
másnak igen), akkor is ki kell zárni szerintem, ha szabályosan lyukasztott, mert
ennek a technikai valószínűsége is gyakorlatilag nulla, de ez már az
rendezőség-ellenőrzőbíró-zsűri stb hatásköre (ebben a sorrendben, és amíg nincs
a szabályzatban részletes szabályozás, addig a többi kérdés is).</DIV>
<DIV>Még egy gondolat: a fentiek fényében egy (nagyon) kicsit
megértem a kétszer pittyegőket, bár a jelenség futás közben nagyon zavar.
Érdemes végiggondolni, hogy a második jelzés minden ponton való
megvárásával egy sprintversenyen több helyezéssel hátrébb lehet
kerülni.</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV>Ábel</DIV>
<BLOCKQUOTE
style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">én arra szeretnék választ kapni, van- e esetleg
írásban is lefektetett szabályzat arról, hogy tájfutóversenyeken, akinek a
célban való dugóka kiolvasást követően hibát jelezz a Kramer program,
miként kell eljárni. </DIV></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>