<div>Sziasztok!</div>
<div> </div>
<div>Szeretném folytatni a témát a minősítési szabályzatra, elsősorban váltó versenyek esetére vonatkozóan.</div>
<div> </div>
<div>Szeniorok minősítése.</div>
<div> </div>
<div>Vitatható, és nem tudom, hogy erre egyáltalán szükség van-e. Talán azért mégis csak szükség van, hogy az idősebb versenyzők is tudjanak maguknak célt kitűzni, ami izgalmasabbá, érdekesebbé teszi a versenyzést. Viszont valamilyen módon már nehezíteni kellene szerintem a szenior másod- és harmadosztályú minősítés megszerzését, ami jelenleg irreális. Úgy vélem, már nagyon sok a minősítés szerint II. osztályú, de tényleges képességei szerint nem II. osztályú szenior. A saját tavaly megszerzett, és valószínűleg idén is elérhető másodosztályomat is messzemenően irreálisnak tartom.</div>

<div> </div>
<div>Ezzel szemben helytelennek tartom a IV. osztály megszűntetését, és ezt szerintem jó volna visszaállítani, hogy olyanok is tudjanak minősítésért küzdeni, akik számára fizikai, egészségügyi vagy más hasonló ok miatt reménytelen a III. osztály elérése. Ennek elérését nem a javasolt szigorúbb, hanem a jelenleg érvényes szabályzat szerinti III. osztályú szintnél alacsonyabban húznám meg. (A IV. osztályt hasonló indoklással esetleg a felnőtt korosztálynak is visszaállítanám.)</div>

<div> </div>
<div>Kempelen Imre bácsi mondta valamikor, hogy 40 éves kor fölött a II. osztályú minősítés nonszensz. (Nem tudom ugyan pontosan idézni, mit mondott, de tartalmilag valami ilyesmi volt a lényege.) Ma már valószínűleg túlhaladott Imre bácsi idézett mondása, mert a fizikai és szellemi képességek jelentős romlása egyre későbbi korra tolódik ki, de az már mégis túlzásnak tűnik, hogy ma 70 évhez közeli II. osztályú versenyzők is vannak.</div>

<div> </div>
<div>Minősítés váltó versenyeken.</div>
<div> </div>
<div>A rangsoroló váltó versenyeken való versenyzési kedv növelésére javaslom az alábbi módosítást: Először kísérletképpen csak a szenioroknak, második lépcsőben az ifjúsági korosztálynak kellene kipróbálni, hogy az azonos kategóriához rendelt pályák együtt minősítsenek. Első ránézésre ez buta és igazságtalan módszernek tűnik, mivel e pályák nehézsége között kisebb-nagyobb különbségek lehetnek. Viszont állítom, hogy az ez által okozott hiba kisebb azoknál a hibáknál, amik a rendszerben eleve bent vannak. Eleve pontatlanságot okoz a ranglisták készítésében a különböző életkorú kategóriák közös nevezésre hozása, továbbá a mezőnyök létszámának a különbözőségei. Kisebb létszám esetén nagyobb valószínűséggel fordulhat elő, hogy a 3 legjobb pontértéket hozó versenyzők egyike vagy másika indiszponáltan versenyez, ami a többieknek megkönnyíti jó pontértékek szerzését, mivel a Tm átlagidő rosszabb így a reálisan várhatónál. Nagyobb mezőnyök esetén viszont nagy valószínűséggel több a mezőnyben a jó versenyző, és ezért kisebb annak a valószínűsége, hogy a reálisnál rosszabb Tm idő jöjjön ki. Számtalan esetben tapasztalom, hogy hibátlanul és fizikailag is a saját csúcsformámban versenyezve 50-52 közötti pontértéket tudok csak hozni, máskor pedig kissé hibázva is 60-hoz közelit vagy a fölöttit.</div>

<div> </div>
<div>Még sorolhatnám az indokokat, amik a minősítési pontok számítása során nagyobb anomáliát okoznak, mint amit a váltó versenyekre vonatkozó általam javasolt mezőny-összevonások okoznának. A jelenlegi szabályzat esetén sok pályakombináció esetén nem egyszer csak 1 vagy 2 versenyző fut teljesen azonos pályát, 5 vagy több nagyon ritkán, főleg a szenior kategóriákban. Állítom, hogy az általam javasolt módosítás esetén sokkal többen kapnánk kedvet a váltózásra, ami a sportágnak is érdeke.</div>

<div> </div>
<div>Üdvözlettel:</div>
<div>Kéri Gerzson  </div>
<div> </div>
<div> </div>