[Tajfutas] FW: [MTBO] Ízelítő

dr. JANKÓ, Tamás jankot at t-online.hu
2024. Már. 26., K, 12:57:03 CET

From: mtbohun at googlegroups.com [mailto:mtbohun at googlegroups.com] On Behalf Of Peter Vajda
Sent: Tuesday, March 26, 2024 6:47 AM
To: <mtbohun at googlegroups.com>
Subject: [MTBO] Ízelítő

Szezon eleje

A tavalyi szezon után amely sok szempontból kiemelkedő volt, a többit meg inkább hagyjuk máris itt van előttünk az idei. Ráadásul egy olyan szezon elé nézünk, ahol a Magyar Kupa futamok száma meghaladja az összes korábbit, és bár nem csak a mi szervezésünknek köszönhető, de a hazai versenyek száma ebből jelentős. Nézzük is, hogy mi várható idén, a minket érintő területeken.

Április 6-7 Osztrák Kupa 1-2

Mint egy bemelegítésnek tökéletes lehet a határtól alig 20km-re található osztrák kupa futam. Igaz a terepet nem ismerjük, és bár tavaly pont ez a futam maradt el, de mivel az osztrák tájkerékpáros szövetség két méltán rangos személye állt a verseny mögé garanciának, így várhatóan igazi osztrák szezonkezdetként fog lezajlani a rendezvény.

Április 13-14 Cseh és Magyar Kupa (1-2) futamok Pozsonyban

Na jó igazából nem Pozsonyban, hanem a tőle északra levő Limbachban. Két - három évente rendez az SK Vazka Bratislava cseh futamot, de akkor ellenben mindent megtesznek, hogy remek versenyekben lehessen részünk. Ráadásul aki ismeri a Kis-Kárpátok terep és útviszonyait, amiről mondható, hogy egy igazi monti ás tájbringa paradicsom, a single trail ösvényeivel, az biztosan nem fogja kihagyni ezt a hétvégét.

Április 20-21 Horvát MTBO Magyar Kupa 3-4

Néhányunk több éve próbálkozik horvát tájbringa versenyekkel, amelyek színvonala egyre csak emelkedik. Sőt mondhatjuk, hogy egyre inkább felnőnek a feladathoz. Ennek köszönhetően tavaly megígértük, hogy megtámogatjuk a versenyüket MK futammal. Az eddigi tapasztalatokból kiindulva egy igen jó és barátságos verseny várható horvát szomszédainknál, szintén a határtól csak pár percre. ráadásul csak mi miattunk csinálnak két napos versenyt, úgyhogy jó lenne bizonyítani, hogy megéri nekik a fáradozást!

Április 28-29 Balaton MTBO Magyar Kupa 5-6

Az idei Balaton MTBO a szokásos magyarországi szezonnyitó lesz. Aki eddig nem porolta le a bringát annak itt az ideje, bár ha a tavalyiból indulunk ki, akkor már csak azért is le kell szedni a port, hogy nehogy sárrá váljon. Az idei évben Mets Miki közvetlen Balatonfüred fölé a Nagymezőre viszi a versenyt, ahol már Balaton MTBO, Világkupa, és sok Magyar Bajnokság is helyett kapott. A remélhetőleg gyönyörű áprilisvégi időben, a Balatonfelvidék egyik legváltozatosabb terepén igazi tájbringa majális ígérkezik, hiszen nem csak mi fogunk ott küzdeni, de osztrák és cseh barátaink mellett, WMS és WRE futamok is lesznek. Így aztán a rangos mezőny előre lekönyvelhető. Ráadásnak már pénteken érdemes megérkezni, hiszen az egykori Strucc farmtól az a heti CSTSz valósul meg igaz PTSZ-ként! Szóval Április végén három napra irány a Balaton!

Május 17-18 MTBO Orient Expres Vilémov

Pünkösdkor a csehek rendezik ezt a remek kis 2 nap 3 futamos rendezvényt. Aki emlékszik két éve a 4 naposra az ezt sem fogja kihagyni. Ráadásul a terep sincsen túl messze az akkori sípályához képest. Egy ki cseh kiruccanás pünkösdkor, lehet ennél jobbat kívánni?

Május 30 június 2 Európa Bajnokság Ostróda

Bár jelenleg a felnőtt és utánpótlás válogatottunkban nem túl mély a merítés, de ha jól tudom feltörekvő tehetségeink egy része kitűzte magának a versenyt. Bízzunk a remek eredményekben, hiszen fiataljaink erre kifejezetten képesek.

Június 15-16 Villach vagy Brno

Ezen a hétvégén az elérhető külföldi versenyekben erős torlódás van. Egyik oldalról a csehek rendeznek egy két napost Brnoban, míg osztrák barátaink a Faak am See mellett rendezik meg 2-3 évente szokásos Villachi versenyüket. Aki szereti Szlovenij Gradecet annak ez utóbbit ajánlom, remek és festői helyszín, a tó strandolásra csábít, a gyökerek, hát azok ott vannak, bár életem egyik legjobb sprint versenyén is ezen a környéken jártam. Én ha tehetem megyek!

Június 23-24 Sopron Osztrák MTBO Days (Magyar Kupa 7-9)

Igen nem elírás, igen Osztrák Tájbringa napok, mert hogy tényleg ők rendezik. Thomas Hnilicáék némi engedélyezési probléma miatt, ott hagyták anyaföldjüket és áthozták hozzánk a saját versenyüket. Mire lehet számítani? Remek Sopron környéki terepek, osztrák professzionális rendezés, ráadásul a nyári szünet első hétvégéje, ami sok jóval kecsegtet. A 3 futam meg eleve önmagáért beszél két nap alatt. S ha ez nem elég még este lehet EB meccseket is nézni, főleg hogy mi játszunk. Szóval Sopron ránk vár!

Ez a szezon első harmada, hamarosan jelentkezem a többi rész ízelítőjével is! Most pedig lehet nevezgetni, táblázatot töltögetni, bringát helyrehozni, leporolni meghajtani!

--
MTBO portál: http://www.mtbo.hu
MTBO versenynaptár: http://mtbo.hu/index.php/fixtures