[Tajfutas] Emlékezés Harkányi Csabára

Dr. Zentai László laszlo.zentai at elte.hu
2024. Jan. 12., P, 14:44:17 CET

Bátyám, Zentai József visszaemlékező mondatai Harkányi Csabáról:

"Mozogj sokat!"

Emlékezés Harkányi Csabira

A hetvenes évek derekán Csabival, öccsével Ádival, László öcsémmel együtt, igencsak komoly csatákat vívtunk az általában Salgó környékén lebonyolított Petőfi kupákon.
A Kőbányai Lombikban Valkony Feri bácsi által erőltetett eredményhajszolás ellenére, az eltelt években köztem és Csabi között inkább baráti kapcsolat született, mintsem vetélytársi.

Csabi néhány éve azzal keresett meg, hogy mi lenne, ha megszerveznénk egy szenior testvérpárosok közötti országos csapatversenyt.
Sebtiben röpködtek a nevek, ő mondta a jelöltjeit, én ezt kiegészítettem Mazsiékkel (Bokros) a kaposvári Cziziékkel (Czizmadia) Horváth Laciékkal (Postás SE), Zsebeékkel (MOM) ,de felvetődött Erdélyi(Balatonfüred?!) Pavlovics (Kaposvár), Somogyi Lajos (Pápa) stb. neve is, szóval tucatnyitól több testvérpár beszervezése került szóba.
Aztán ebbéli szervezési lelkesedésünk abbamaradt, de ahol csak találkoztunk, mindig bő lére engedtük a sportággal kapcsolatos mondanivalónkat.
Azt sem felejtem el, hogy sokszor vásároltam tőle magamnak, családomnak, abból a hűtőtáskából, melyből édességeket árult a tájfutó versenyeken
Akit régen látott a versenyeken, mindenkitől érdeklődött, ki mit tud róla.
Nálam az egy éve közbejött betegségem gyógyítási lehetőségéhez, orvosi nevekkel, címek, tel.számok közlésével próbált meg segíteni. Egy nem éppen sikeres nyári műtétemet követően én is eltűntem a versenyekről, de nem is oly régen emailen keresett meg, érdeklődött a hiányzásom okáról.

Én Harkányi Csabában a fél évszázad során egy mindenben segítő barátra, kemény, szívós, eredményes versenyzőtársra leltem.

Nehéz, nagyon nehéz most szembenézni a tényekkel, hogy Harkányi Csaba földi élete néhány napja örökre megszűnt.

A nekem íródott utolsó levelének a zárómondata, így hangzott: "Popey" ..Mozogj sokat !
Igen Csabi, megpróbálok sokat mozogni, de ott az égieknél légyszíves ezt te is tedd meg

Mozogj sokat!

Tartsd magad edzésben, ígérem ott fent találkozni fogunk.

Isten veled Csabi!

Zentai (Popey) József