[Tajfutas] Egyensúly és tájfutósérülések

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2024. Feb. 28., Sze, 16:38:15 CET

Sziasztok,

Én nem töltöttem ki, mert nem lennének relevánsak a válaszaim.

Viszont, ha már sportsérülés, akkor egy kis múltba révedés:

1987 május 01. Järfälla OK , Säbyholm, A 10-MILA előtti nap, és a
kéthetes edzőtábor első napja.

1:15000/5 m térkép, Táv: 11.800 m (zárójelben, ha végigfutottam volna)

Könnyű, gyors a terep. A részidők ismeretében az  utolsó harmadban
rajtolok el. Bemelegítés kb. 3,5 km. Nem tudtam megizzadni.

Biztosan haladok, de nem futok igazán lazán. Az 5. pont előtt megbotlom
valamiben a szép áfonyás, sík talajon. A két tenyeremen landolok és
kificamodik a bal vállam.

Séta  a célig. Minden egyes lépésnél, a váll rezgésénél erős fájdalom.

A térkép:
https://drive.google.com/file/d/1PhrZj2fz_qCvi7_ZVX48jQRP8sr1kr3n/view?usp=drive_link

Kórház - érzéstelenítés - helyretétel - röntgen (200,- svéd korona) Mosa
tologat végig a kórházban a kerekesszékkel.

Azóta van svéd dombornyomott TB kártyám: (a recepción készült el pár
perc alatt):
https://drive.google.com/file/d/1mQzYUQNVdWLy9yToW7xzn8A5Wr1a13cT/view?usp=drive_link

Két módszer van a kificamodott váll helyreillesztésére. Rajtam
mindkettőt kipróbálták.

https://drive.google.com/file/d/1Rl191KB_HYgYFZvlmWnaZUm1p78OlJzs/view?usp=drive_link

Előbb a "6-8 ábrán" láthatóval próbálkozott a doki, majd következett a
"6-7 ábrán" látható megoldás. Ez vezetett sikerre, egy hatalmas
üvöltésem közepette.

Majd kaptam egy bebújós gumipólyát. Ilyesmit mint az első képen látható:
https://gerinces.blog.hu/2020/11/19/mi_tortenik_vallficam_eseten

Másnap 10MILA, Oláh Kati 11.-nek, Benedek Isti pedig 3.-ként fut be,
mint első futó. A férfiak maradnak két hétig edzőtáborban.

Kati és  Mosa "cipeli" a csomagjaimat a hazaúton. Uppsla-Berlin
hálókocsis vonat, majd Berlin-Budapest repülő.

Május 15-n futok újra, de felkötözött kézzel, négy kilométert. Május
23-ig "félkaros" futások.

1987 június 7-én OL-ALPENCUP '87 első napja, 89:46-al megnyerem a
futamot és másnap az összetettet is. Dosek Toncsi, Széles Gabi és Kis(s)
feleségem is nyer kolompot és én kettőt, amiből az egyik vagy fél
méteres volt.

Csodálkoztak is a magyar határőrök, amikor felnyittatták a Wartburgunk
csomagtartóját.

"Rég volt, tán igaz sem volt."

Slava ...

Janó