[Tajfutas] Hír az MDSZ weblapjáról

Tibor Sramkó sramko.tibor61 at gmail.com
2023. Sze. 28., Cs, 13:02:04 CEST

Kedves Sporttársak!
Kedves Marci!

Azt a vélekedést sürgősen el kellene felejteni, hogy a mi
sportágunkban "nem jó irány" az állami pénzek megjelenése.
Ha csak szeniorként (felnőttként) akar versenyezgetni a tájfutó, és meg is
tudja fizetni maga számára, akkor persze nem feltétlenül kell.
De ha utánpótlást akar nevelni, rendszeresen edzéseket akar tartani,
utaztatni akar 10-20-30 gyereket az ország másik végébe, 3-4 ezer Ft-os
nevezési díjat kell fizetnie - nos akkor igencsak szükséges lenne az állami
pénz. Különben miből teremtse elő ezeket?
Esetleg válogatott versenyzői vannak, akinek a világversenyre, felkészülési
edzőtáborokra is hozzájárulást kell fizetni, olykor több százezer Ft-ot,
hát miből?
(Pl. Mag Fruzsina - JWOC (sprint 21. hely ellenére) 180.000 Ft, vagy SDS
ROB+RVOB nevezés 167.000 Ft, szállás 2 éjszakára 203.000 Ft.)
Miből is?
Ha nagyságrenddel több állami pénz érkezne a sportágunkba, először is meg
lehetne fizetni normálisan az edzőket.
Olyanok is vállalnának utánpótlás csoportok vezetését, nevelését, akik a
jelenlegi "nyomorúságos" körülmények között nem teszik.
Aztán nem történne meg olyan "szégyen", hogy a magyar tájfutó válogatott
versenyző "saját zsebből" vesz részt a világversenyen.
Aztán nem kellene "megsarcolni" (18%) a rendezői munkát vállaló klubokat,
elvenni tőlük a bevételük jelentős részét. Ellenkezőleg. Jelentősen
támogatni lehetne pl. a Diákolimpia vagy az Éjszakai OB, stb. rendezését.
Aztán tisztességes bért lehetne fizetni a szövetségi alkalmazottaknak.
És a sort még lehetne folytatni.

Tehát nem rossz irány az állami pénzek megjelenése, hanem ellenkezőleg,
égető szükség lenne rá évtizedek óta!
Fellendülést jelentene a sportágunk számára? A válasz talán egyértelmű.

Hogy valószínűleg lennének "trükkös" felhasználási kísérletek? Biztosan.
De ezek megakadályozása már csak rajtunk múlna.

Hogy mit kellene megtenni a sportág nagyságrenddel nagyobb állami
támogatásáért?
Szerintem MINDENT!
Csak nézzünk szét a többi sportágban, hogy ők hogyan csinálják. Miért
gondoljuk azt, hogy ők hülyék és csak mi vagyunk az okosok?
(Pl. Asztalitenisz szövetség tudott jó néhány évvel ezelőtt megállapodást
kötni az állami támogatásról: 2 milliárd Ft (= 2.000 millió Ft) 7 évre
elosztva = évi kb. 300 M Ft)
Nekünk nem lenne jó évi + 300 M Ft?

Ennyiért  - gondolom - sokmindent érdemes lenne bevállalni.

Üdv.
Sramkó Tibor

Márton Scultéty <m.scultety at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. szept. 28.,
Cs, 9:44):