[Tajfutas] VB 1983, Magyarország

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2023. Sze. 2., Szo, 00:14:18 CEST

Sziasztok,

Egy kép, amit Máthé Pisti készített, a téli edzői konferencia általam
nem hallható -központi technikai hiba miatt- sportsérülésekről szóló
előadása és Ábel levele kapcsán révedek vissza a múltba.

https://www.flickr.com/photos/101487580@N03/52670664036/in/album-72177720305802878/

Két klasszis versenyző van a képen. A férfiú 3,5x idősebb mint a fiatal
hölgy. Talán, a bajnoki győzelmeik számában is az úr vezet még
(tizenkétszeres), de a hölgynek minden esélye megvan arra, hogy ezt
túlszárnyalja.

A "fiatalember" bajnoki helyezései:
http://tajfutas.szieberth.hu/ob/szemely/696 A hölgyét is jó lenne
megtekinteni egy ilyen visszatekintő táblázatban. Vár ránk egy nagy
közösségi feladat. Az, hogy feldolgozzuk a 2000-től napjainkig a
bajnokságok eredményeit a Szieberth Peti által létrehozott adatbázisba.
Azt követően pedig évente karbantartani.

Múltba révedés: 1983-ban járunk. Katona vagyok Veszprémben. Ebben az
évben rendezik Magyarországon a Világbajnokságot. Egy ember könnyezik a
zalaegerszegi sportcsarnokban, miközben a lelátóról nézi a csapatok
bevonulását és a  VB megnyitó ünnepségét. Ez vagyok én, de mit keresek a
lelátón és nem a csapat tagjai között? Egy olyan versenyző, aki 1979 óta
a  83-as VB-ig, majd minden bajnokságon a dobogón végez, kivéve az
éjszakai bajnokságokat. (Ebben a műfajban is eljön majd az ő ideje, csak
addig technikai újításokat vezet be a lámpáinál.)
http://tajfutas.szieberth.hu/ob/szemely/160 Egy versenyző, akit a
Skogsport norvég szaklap az 1982. évi eredményei alapján a férfiak
között az 5. helyen rangsorolt.

Ugorjunk vissza az időben pár évet, hogy megtudjuk, miért lettem
"felmentett" a Vb-n.

1979 év első hete: adatok a heti önellenőrző lapról. (Dr. Fekete Jenő,
"Svarc" bácsi  találmánya, M1197 számú nyomtatvány)

Január 1. Újév. Szél és hóvihar, áramszünet, torokfájás. Ezt elszabtuk!

...... Folytatás később

Üdv,

Janó, 50 év, huss