[Tajfutas] offtopic: tudománytörténet (kérdések)

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2023. Már. 18., Szo, 13:27:39 CET

Sziasztok!

Két kérdéssel szeretnék zavarkolódni. Az egyik a fizikus tájfutókhoz, a
másik a miskolci tájfutókhoz szól. Mások ne is olvassák tovább.

1. Tud-e valaki kiegészítő adatokat a Csanak György nevű (82 éves)
kiváló magyar származású amerikai fizikusról? A wikipédián ez van eddig
róla, aminek néhány mondatát már én raktam bele:

2. Tud-e valaki segíteni Gönczi István adatainak a kiegészítésében. Ő sem
volt tájfutó, de nagyon jó sakkozó volt. A Miskolci Egyetem házi
bajnokságát ő nyerte kb. 35 évvel ezelőtt, megelőzve a tájfutó
Dormány Mihályt, aki így a 2. helyen végzett. Akárcsak Csanak, G.I. is
aranyérmes volt egy Nemzetközi Matek Diákolimpián 11 évvel Csanak győzelme
után.

Gönczi István pár évig nekem is kollégám volt, akkor számítástechnikai
munkatárs, később tanársegéd vagy adjunktus. Állítólag az egyetemről
nyugdíjas kor előtt eltávolították, és ezt követően meghalt valamikor 2010
környékén kb. 60 éves korában. Tudna valaki segíteni G.I. rövid
életrajzának az elkészítésében, minimálisan annak megadásával, hogy mikor
és hol született, mikor és hol halt meg.

A felesége Göncziné Halász Éva is az egyetemen dolgozott, ha másként nem,
az ő segítségével bizonyára meg lehetne tudni a fontosabb életrajzi
adatokat, ha ő él még és elérhető. Nem tudom, gyerekeik vannak-e. Ha
vannak, netán közülük valamelyiket netán ismerhetik tájfutók.

Üdvözlettel:
Kéri Gerzson
volt egyetemi docens és volt tájfutó, jelenleg botcsinálta tudománytörténész