[Tajfutas] WOC2023 - Svájc-Flims Laax - Relay

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2023. Júl. 16., V, 02:25:55 CEST

Sziasztok,

Ma van a VB záró futama, a váltó. Kemény, szintes pályák. 6%
szintemelkedés, ez már "hegymászás".

https://orienteering.sport/event/world-orienteering-championship/relay/

Múltba révedés: 1981. szeptember 6. Svájc VB váltó.

Az akkori csapat:
https://drive.google.com/file/d/12zaw3wKmVGqXFM9dB3XIZZ-5ok4XVWQh/view?usp=sharing

Megjegyzés: 1978-ban is és 1979-ben is első futó voltam a VB váltóban.

Itt  most befejező, 4. futó lettem. Az első és a második futóknak kb.
1,5 km-el rövidebbek voltak a pályáik, mint a 3., 4. futóknak.

A térképem:
https://drive.google.com/file/d/1TaXmfhpyXRBgURHq-jHJDnpkXHNpcxUy/view?usp=sharing

Edzésnapló bejegyzés:

Las Verriéres (megj: Jura-hegység, mészköves terület, köves altalaj,
mint Répáshuta környékén.)

Táv: 11900 M Ep: 14 Szint 370 m

Megállapításom: Az első futónak sokkal hosszabb -a versenyt megelőző
éjszakát is- időszakot kell végig "idegeskednie". A váltótársakban csak
a verseny közben -váltást megelőző percekben-, és jó pozíció esetén megy
fel a "pumpa".

Az 1-es pontra biztonsági kezdés.

1-2-ben kifordul a bokám. !!!!

3. pont előtt mákom van.

4-5 átmenet, tipikus párhuzam hiba.

5-6 technikai átmenet a francia ellenfél miatt.

6-7 fordítópont.

7-8 mindenen keresztül.

8-9 "Becsuktam a szemem."

10-11 gyorsan és megfelelően.

11-12 könnyű átmenet

13 Pontközeli hiba, elszinteztem a pont felett.

14 szalagozásról a befutó.

Eredmények (amikről máig nem tudom, hogy hivatalosak-e):

Női:
https://drive.google.com/file/d/1M9A5nVbFDkUP4JHhO2IdbD5VynjNILWR/view?usp=sharing

Férfi:
https://drive.google.com/file/d/1g_7Ll_Erdcf_RxRiQbt4H6pgdfS42eYs/view?usp=sharing

Női részidős:
https://drive.google.com/file/d/1fUV4Y9B0-YzV7zmlCyM-qpNXZG2jZdpC/view?usp=sharing

Férfi részidős:
https://drive.google.com/file/d/1ms93rTLGzCVCWNsQNJSWWylb5y-nQW75/view?usp=sharing

Helyezések alakulása a verseny során:
https://drive.google.com/file/d/1S8hKKdH9Rng-Csugz3kPeN2K7Nv8YsDM/view?usp=sharing

A kifordult bokám a bankett végére a duplájára dagadt be. Ez miatt
itthon elsőre egyhetes pihenő, a lábfejemen gyulladt be in-hüvely, ezt
követően, mivel a VB előtti nagy intenzitású futásokat követően 0-10 km
közöttieket futottam csak, a vb után három héttel  leesett a vérnyomásom
és elájultam egy reggelen a fürdőszobában. Jöttek még  térdfájások is és
majdnem kés alá kerültem porckorong leválás gyanúval. Mákomra jött a
pécsi klinika professzora és megkért, hogy álljak a fájós lábamon, kissé
hajlítsam be a lábamat és a felső testemet felhasználva próbáljam
rotálni, elforgatni a felső lábszáramat. Kérdés: érzek- e szúró
fájdalmat és azt, hogy beakad valami a térdemben a mozdulatra?. Mondtam,
hogy nem. Köszönjük, nem műtjük meg. Fizikoterápia, kenőcsök, pihenés.
Az egész ősz ment a kukába. 1981 november 25.-n pedig bevonultam a
Magyar Néphasseregbe, Veszprémbe a 2027. évi VB rendező városába.
(Másfél évre.) Tervtáblakezelőt neveltek belőlem. Szerencsére egyszer
sem voltam a vár alatti "Sziklában".

http://tajfutaspecs.hu/images/stories/Image/20080618_edzeskilometerek/km_kj.pdf

Ormay Misi és Mérő Dominika a kezdő emberek, most ők rágják a "kefét".
Hozzatok egy jó pozíciót és állítsátok helyzet elé Ferit és Mátét.,
Csillát és Zsófiát.

Mi csinálunk itthon valamit, szorítunk nektek.

Hajrá!!! Jó szurkolást.

Janó

Ui. pakolás közben a 1981 évi VB dossziéban megtaláltam az 1978. évi
Norvég és az 1985. évi Ausztrál VB váltók eredményeit. De, most ugorjunk.