[Tajfutas] Múltba révedés - 1984 OÉB

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2022. Okt. 24., H, 21:17:07 CEST

Sziasztok,

1984-t írunk, megreped a jég. Előtte egy kis bevezetés.

- Az első éjszakai bajnokságomat 1974-ben futottam Szombathelyen,
F17A-ban, a Kaposvári Rákóczi színeiben. Négyelemes rúdlámba, madzaggal
felkötve az ellenoldani vállra. Akkori standard kivitel. Első pont
érintését követően kialudt a lámpám. Vaksötétben izzócsere. Bekapcs,
működik. Ujjé, a Ligetben nagyszerű! Pár méter megtétele után újra "kék
halál". Már éppen kezdeném lebontani a ragasztószalagot az utolsó
tartalék izzóról, mikor belém hasít a felismerés, hogy csak az a gond,
hogy a verseny hevében, rossz kéztartásom miatt, a kapcsoló közelében
lévő ujjbegyem mindig kikapcsolja a lámpát. A második ponton már
utolérnek, a harmadikon már vagy öten vagyunk. Első évem a sportágban,
szépen beálltam a sor végére (felszálltam a vonatra) és bevontattattam
magamat a célba. 27 perc hátránnyal 17. lettem.

Eredmény: http://tajfutas.szieberth.hu/ob/O%C3%89EB/1974#F17A Térképem
(még nem ismertem a piros, vékony filctollat):
https://drive.google.com/file/d/1rUJAujlWZwaQ5bP-tDAPdbNRc2swjtvi/view?usp=sharing

A következő éjszakai bajnokságomat már a PVSK színeiben futottam
1977-ben, első éves juniorként F21A-ban, mert akkor még nem volt önálló
junior kategória. 19. helyezés 16 perc hátrány.

Eredmény: http://tajfutas.szieberth.hu/ob/O%C3%89EB/1977#F21A

Telt-múlt az idő, begyűjtöttem majd minden bajnoki címet, junior egyéni,
felnőtt hosszú, egyéni, váltó, csapat, kivéve a mumusommá vált
éjszakait. Helyezéseim 1978-1983 között: 12-8-Disq (Miskolc-Kisfennsík
feladtam)-9-10-0 (VB éve Achilles-ín részleges szakadása miatt -katonai
surranó merev sarka megadta a végdöfést- kimarad a VB és az ÉOB is, év
végén kés alá feküdtem) A magas- és távolugró atlétákat Finnországban
operálták meg, engem pedig a Péterfy Sándor Kórházban Budapesten. 1983
november elején műtöttek és a következő év március 3.-n kerül be az
edzésnaplómba egy 3 km-es futás. Előtte csak gyógytorna, úszás és
tornatermi gimnasztikák. Május 8.-án már futok -kellő előkészítést
követően (bemelegítés, nyújtások, 10x100 fokozó repülők)- egy 2:58-s
1000 métert. A Tipográfia Kupa az első versenyen. Tóth Gabi nyeri 83-al,
én futok 87:51-t. leszek vele x.-k.

Az éjszakai OB-ig rajthoz állok még a Vasutas Erőösszemérőn, 5. hely,
Vasutas Kupán, 3. hely, (Mindkettőt Pápai "Golyó" János nyerte) Vasutas
Kupa váltón Berlin-Drezda-Haladás-PVSK  a sorrend. Szakszervezeti Kupa
Váltón - 1. helyezett a PVSK, Tóth János-Gyenis Zoltán-Kelemen János
összeállításban. Vidék Éjszakai, mert akkor még ilyen is volt egy vagy
két héttel az OÉB előtt. Iga Pityu (Sz.fehérvári Volán) a győztes, kapok
tőle 12 percet és x.-k helyen végzek. Itt már egy kételemes rúdlámpának
az első részéből készült egy kezdetleges fejlámpa. (Himbálódzott is a
homlokomon. 6 V-s izzó, 3,2 W, 2x9 V-os telepről táplálva.)

1984. 06.16. OÉB napja: Kőhányáspuszta, táv: 11600 m Szint: 450 m, ep: 15

Jó fényerejű fejlámpa. 6 V izzó, 5 W, 4x9 V-os elemekről táplálva. Csak
bírja végig! (Guttmann Zoli és Pap Lacó a hasát fogja nevetés közben.)

Három perccel előttem rajtol az Iga Pityu. Jó üres lesz az erdő, vagy
mégsem ...? Csodák csodájára az 5. ponton "megcsíp" hátulról. Taktikusan
beállok mögé, mégis csak ő versenyez hazai pályán. Nehéz volt a
"ragadás" mert nem az én tempómban futott. Meglepetés győzelem és a
bajnoki "arzenál" feltöltése.

Eredmények: http://tajfutas.szieberth.hu/ob/O%C3%89EB/1984#F21E Pálya:
http://tajfutas.szieberth.hu/ob/palya/O%C3%89EB/1984/F21E.jpg Térképem:
https://drive.google.com/file/d/1o7EUkZXWg9qcAkd95zWVKi2ryrlPapFB/view?usp=sharing

MÁV-os  berkekben járta ez a mondás: Ami a szakaszkulcsnál nehezebb, de
a gőzmozdonynál könnyebb, azt ellopják. (majd az 1985 évi OÉB kapcsán
kifejtem.)

Slava ......