[Tajfutas] IOF Gender Equality Survey

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2022. Már. 6., V, 07:14:41 CET

2022.03.05. 11:59 keltezéssel, Palumbi Edit írta:
> Sziasztok!
>
> Egyenlő győztes időhöz nem egyenlő pályahossz társul, tehát lehet
> egyenlő a győztes idő, de az a nőknél rövidebb pályát fog eredményezni.
>
> Üdv: Edit*

Szia Edit!

Abban tökéletesen igazad van, hogy egyenlő győztesidőnél is a nők
pályája rövidebb maradhat a férfiakénál.

De ha nőknél 80' helyett 100 perc lesz a győztesidő, akkor a pályahossz
az eddigi mondjuk 11 km helyett 14 km-re emelkedhet.
Ami azt is jelenti, hogy a középmezőnynek 2óra 20 perces maratoni időt
kell majd futnia.
A többiek meg esetleg inkább otthon maradnak.

A svédeknél 2 napos a bajnokság: szombaton kvalifikáció, vasárnap döntő,
azért ez nem piskóta. Pláne nem nekünk, ha skandináv terepen rendeznek
VB-t.

Szerintem az lehet korrekt, ha a női versenyzők mondják meg, hogy
maradnak-e a jelenlegi 80 percnél, vagy szeretnének egyenlőbbek lenni és
felmennek-e a férfiak 100'-es idejére.

Persze mondhatják a nők, hogy ők 90 perces győztes idővel szeretnének
"egyenlők" lenni a férfiakkal.
Nos ekkor kell demokratikusan megkérdezni a férfiakat is, hogy ha már
eddig is 100'-es versenyekre készültek és fizikailag is ezt jól viselik,
szívesen mennének-e le a rövidebb bajnoki távra, mert ők is minden áron
gender semlegesek szeretnének lenni.

Boxi