[Tajfutas] találós kérdés

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2021. Feb. 5., P, 12:57:34 CET

Igen, elvileg akár kis kőmező közepe is lehetne, bár kérdés, itt csökken-e
a futósebesség (ha a ponton "dugókázni" is kell, akkor mindenképpen 🙂 ).
Kiváncsi lennék a térképre, és a pontmegnevezésre.

*Kőmező jelből háromféle van,* attól különbözően, mennyire *csökken a
futósebesség*, úgy mint a különböző zöldeknél - tehát *nem azért kell
ábrázolni, mert a terepen kövecskék láthatóak, hanem azért, hogy mennyire
futható* az a rész:
[image: image.png]
*210 Kőmező, lassan futható* (F)
Köves vagy sziklás felszín, ami a* normál futótempó 60–80%-ára csökkenti a
futósebessége*t. A kőmezőt ábrázoló egyes pontok ábrázolása véletlenszerű,
de nem befolyásolhatja a fontosabb tereptárgyak és terepi jellemzők
ábrázolását. A pontok sűrűsége a terepen elhelyezkedő kövek sűrűségét
ábrázolja. Különálló sziklák pontszerű jellel történő megrajzolása is
alkalmazható a kőmező ábrázolására.
A kőmező ábrázolásához *minimum 3 pont feltüntetése szükséges* *(terepi
méret 10 m x 10 m)*.
A pontok középpontja közötti távolság legfeljebb 0.6 mm és legalább 0.45 mm
kell legyen.
A pontok sűrűsége: 3–4 pont / mm2.
A Jelleghatár (416) térképjellel történő felcserélhetőség elkerülésére
ügyelni kell arra, hogy a kőmező pontjai ne egy vonalban legyenek
feltüntetve.
Színe: fekete.

[image: image.png]
*211 Kőmező, gyalogolható* (F)
Köves vagy sziklás felszín, ami a futósebességet jelentősen, a *normál
futótempó 20–60%-ára csökkenti*. A kőmezőt ábrázoló egyes pontok ábrázolása
[...]
8 m x 8 m)*.
A pontok középpontja közötti távolság legfeljebb 0.4 mm és legalább 0.32 mm
kell legyen.
A pontok sűrűsége: 6–8 pont / mm2.
[...]

*212 Kőmező, leküzdhető* (F)
Köves vagy sziklás felszín, amin a futhatóság nagyon lecsökken, a *normál
futótempó kevesebb mint 20%-ára*. A kőmezőt ábrázoló egyes pontok
[...]
7 m x 7 m)*.
A pontok középpontja közötti távolság legfeljebb 0.32 mm és legalább 0.25
mm kell legyen.
A pontok sűrűsége: 10–12 pont / mm2.
A Jelleghatár (416) térképjellel történő felcserélhetőség elkerülésére
ügyelni kell arra, hogy a kőmező pontjai ne egy vonalban legyenek
feltüntetve.
Színe: fekete.

Eredetiben a jelkulcs, 20. oldalán találod:
http://adatbank.mtfsz.hu/dokumentum/show/dokumentum_id/21/dokkategoria_id/9
<https://www.google.com/url?q=http://adatbank.mtfsz.hu/dokumentum/show/dokumentum_id/21/dokkategoria_id/9&sa=D&source=editors&ust=1612518665009000&usg=AFQjCNEWck4WfbJ3f2WwxKIrXyue9S1Auw>

Ha van kedved és időd, nézegesd a hasonló témájú fejtörőt:

https://forms.gle/xvoY4v4izu4WFXF47
<https://forms.gle/xvoY4v4izu4WFXF47?fbclid=IwAR2w6yOs5cMx_kRftmnPObfaZyY0XwI33tdY78tYJxvHyhf5xt9pDmgILIo>

BTFSZ (Mets Miklós) <tajfutas at btfsz.hu> ezt írta (időpont: 2021. febr. 5.,
P, 12:10):