[Tajfutas] maszk (sál, kendő), de hogyan?

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2020. Sze. 18., P, 10:38:54 CEST

Nem tudom, hol kérdezzem meg? Mindjárt kifejtem, hogy mit. Mivel egy orvos
sporttárs az ROB kapcsán szóba hozta, és talán több tájfutó orvos is
olvassa ezt a levelező listán, bár lehet, hogy nem idevaló, mégis itt
kérdezem. Már kb. fél éve nyakunkon a koronavírus, de még sehol nem
találkoztam sem a hivatalos, sem a nem hivatalos hírekben szakszerű
magyarázattal, információval a maszk viselését illetően. Tegnap vásároltam
megint néhány olcsó (269 Ft/db) maszkot, olyan világoskéket, amit a maszkot
hordók kb. 80 %-án látok a közlekedési eszközökön, ahol kötelező.
Kérdésemre a pénztáros azt felelte, hogy ezek egyszer használható maszkok.
Hozzátette, hogy egy kivétellel minden maszk csak egyszer használható.
Egyik kérdésem most itt, a listán, hogyan értendő az, hogy 1x használható?
Ha csak naponta 1-et használ az ember, az is már havi 8000 Ft kiadás,
legtöbben ennyit kibírunk, de azt hiszem, van elég sok szegény
honfitársunk, aki ezt nem engedheti meg magának, és használja ugyanazt a
maszkot hetekig, hónapokig. (Bevallom, én is így voltam vele.) Szó szerint
értve pedig az egyszeri még ennél is többet jelent, minden otthonról
történő távozás után 1-1 maszk elhasználását. Akkor talán jobb, ha a
szegényebb állampolgárok sálat vagy kendőt kötnek fel inkább maszk helyett,
amit minden nap kimosnak? (Ezt is kétlem, hogy naponta mossák.) A másik
kérdésem költői, arra vonatkozna, miért hiszik azt sokan, hogy a maszkkal,
(sállal, kendővel) csak a szájat kell takarni, de az orrot nem?
Elnézést azoktól, akiknek nem tetszenek az efféle "offtopic" levelek.
Üdvözlettel:
Kéri Gerzson