[Tajfutas] ONEB Lidar

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2020. Okt. 7., Sze, 18:26:52 CEST

Sziasztok,

Az ONEB értesítőben ez olvasható a térképről:

"A térképek az Interreg V–A Magyarország–Horvátország Együttműködési
Program 2014-2020 keretén belül megvalósult, RED FAITH projekt légi
távérzékelési tevékenységéből származó adatállomány felhasználásával
készültek."

Az említett projekt honlapja itt érhető el: https://www.redfaith.hu/

A RedFaith program "Kisérleti akciót kiértékelő tanulmányában" (a
hivatkozásom jelenleg nem érhető el a honlapon) nézhető meg, hogy mely
területekről készült LIDAR domborzati (lombmentes állapot) és
Hiperspektrális (??) adat felvétel (lombos állapotban). Idézet:  A légi
lézerszkennelt adatok kalibrációjához és vertikális pontosságának
ellenőrzéséhez mesterséges, sík felületeken (négyzetháló
sarokpontjaiban) történt GNSS mérés geodéziai GPS eszközzel, valós idejű
korrekció alkalmazásával." Az egyik ilyen pont talán éppen a ONEB
célterületén a légaknánál lehetett. (lásd. mellékelt pdf állomány a jobb
alsó sarokban lévő zöld négyzet.) Az ONEB területe a 14-s zóna keleti
fehér részében helyezkedik el.

E mellett a projekt keretében nagyon szép ortofotók is készültek. (a
mellékletben lévőn a jobb felső sarokban helyezkedik el a Rácz tanya és
a Szuadó területe.

A kész térképet szombaton vehetjük a kezünkbe a rajtban. :-)

2020.10.05. 10:44 keltezéssel, Scultéty Márton írta:
> Nekem határozottan tetszik a rendezők hozzáállása, hogy láthatóan a
> lényegre koncentrálnak (új térkép LIDAR-alapról tapasztalt készítőkkel
> és több energia a pályakitűzésre,
Name: RedFaith_tanulmány_részlet_2.pdf
Type: application/pdf