[Tajfutas] offtopic: nyelvművelés (Re: Szenyior találkoz

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2020. Jan. 28., K, 15:59:27 CET

Könnyű helyesírás teszt az fb-n. Nekem 10-ből 8 választ értékelt helyesnek.
Sajnos, nem derül ki egyből, hogy mik voltak a hibák.
https://szamoldki.hu/hu/kalkulator/milyen-a-helyesirasod-konny-verzio?fbclid=IwAR2_PeaSp6BR6jtb84ZQ79qgCKiwK0AxNTzgGFMpQ1QbZujcAi1IkRYBp-E

A 10 kérdésből 7 triviális. 3-on kellett gondolkodnom. A helyesírási
szótárt nem néztem meg előre, ti se nézzétek meg. Amin gondolkoznom kellett:
1. kefir - gondolkodás után végül úgy döntöttem, hogy mindig hosszú i-vel
hallttam, úgy helyes. De nem, ez valóban hiba volt.
2. mamut - a jó választ adtam. (A bevásárló központ hibásan kapta a nevét,
de már megkegyelmeztek neki, és külön bent van a helyesírásban ez is, nagy
M-mel az elején és 2 m-mel középen.)
3. billiárd. Visszaemlékezve úgy döntöttem, hogy mindkettő helyes.
Számnévként 2 l, de a golyós játék nevében egy l. A szó komolyabb
értelmezését választottam és billiárdnak írtam. Utólag megnézve a
helyesírási szótárban, kiderült, hogy igazam volt. A fb teszt viszont
hibásnak ítélte.

Ezután megismételtem a tesztet, ugyanazt a 10 szót kérdezte újra. Most
rövid i-vel írtam a kefirt és 1 l-lel a biliárdot. Erre aztán megkaptam
eredményként a 10 pontot.

Üdv:
KG