[Tajfutas] Drónok használata a térképészetben - Ortofotográfia

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2020. Jan. 4., Szo, 01:30:03 CET

Szervusz Gergely, (személyesen bizonyára még nem találkoztunk)

A térképész szakmának kellene a leveledhez hozzászólnia, én egy a
szőnyeg szélén lévő, autodidakta módszerekkel és sok-sok megkeresés
alapján jutottam el oda, több mint 20 év alatt az OCAD-5-6-8-9
programokban, ahol most éppen vagyok.

Még mindig nem ismerem minden tulajdonságát és fortélyait.

Egy példával illusztrálnám, mutatnám be, hogy hol lehetne használni az
általad készített ortofotókat.

A mellékletben szereplő képek bemutatják a tavaly év elejei Mecsek Open
'19 sprint verseny térképének készítési fázisait.

Alaptérkép beszerzés (kataszteri), szintvonalak rászerkesztése EOTR
10000 alapról, egyedileg felmért magassági pontok a szintvonalak
pontosabb ábrázolásához.
Helyszíni felmérések sorozata és beillesztése háttérképként.
Felülrajzolás

Akkor nem állt rendelkezésemre ortofotó, mert nem tudtam, hogy a 2009
évi állomány már ingyen lekérhető a geoshop.hu oldalról.
Most behívtam az alaptérképre, de látható, hogy nem sok segítséget adott
volna, mert a sík részen nem ábrázolja a kutyafuttató kerítéséit + egyéb
egyedi objektumokat és közben a hegyoldalt borító akácost teljesen
átalakították. (Felbontása sokkal gyengébb a te fotóidnál)

A te munkáid nagyon élesek, nagyon jól látszanak rajta a részletek. A
Keramit sportegység fotóján megszámolhatók a pálya szélén lévő térkövek
darabszámai. Ha ezek a munkáid ráültethetők lesznek a georeferált
alapokra, akkor egy félig nyílt, sok bozótfolttal, önálló fákkal
teletűzdelt területen nagyon sok segítséget fog nyújtani egy javítónak.
Már most is segítséget nyújthatnak a munkáid pl. diáktájfutás programhoz
egy-egy iskola udvar térképének az elkészítéséhez.
Tehát tanfolyamok, bemutatok, eszmecserékre lenne szükség az év minden
szakában. Úgy Szegeden, mint Pécsett és egyéb helyeken. 50+ éves a
legtöbb javító. Át kellene adni a tudásunkat fiataloknak.

Más: a kilencvenes évek elején olvastam egy tudományos szaklapban, hogy
az amerikai kémholdak felvételei olyan élesek, hogy a földön
pingponglabdákból kirakott nevet el tudnak olvasni a felvételen. Sőt meg
tudják mondani, hogy hány pingponglabdát használtak fel hozzá. Hol
tarthat ma a technikájuk?
Üdv,
Janó, pá megyek aludni