[Tajfutas] sportszülőnek lenni

janos szabon jszabon at yahoo.co.uk
2020. Feb. 21., P, 10:41:36 CET

 Alig tíz éve annak hogy majdnem kilencszázan részletesen válaszoltak sportkutatók kérdéseire Magyarországon. A válaszolók 73%-a beszámolt arról hogy gyermekkorú sportolóként érzelmi bántalmazás, és fizikai erőszak, vagy szexuális zaklatás érte .
A kutatási jelentést 2014-ben közzétevő Unicef Magyar Bizottsága sürgős ajánlásaiellenére pozitív döntés azóta sem született, dacára a MOB ígéretének hogy a sportban érvényesíti az ENSZ Gyermekjogi Egyezmény 19. és 31. cikkelyeit. .
Ha valamit az állam anno nem tudottmegoldani, ott segített a civil kurázsi! De ma hol vannak az iskolai sportegyesületek (DSÉ-k),, ahol felelős szülők részvételén keresztül megvalósulhatna az edzők etikai-, pedagógiai kontrollja?  Helyette piaci elvű, eredmény-centrikus látvány-sport-egyesületekben 8-10 évesek tízezreit oktatják az etikai kódex ismerete (társ-ii ellenőrzés) nélkül?

Klubok : DSÉ-k = 1 : 0
Vissza kell szerezni a DSÉ-k becsületét!

Szabon János