[Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs értelmezése

Kovács Gábor borea at is.hu
2020. Feb. 6., Cs, 12:11:23 CET


Bocsánat, túl gyorsan küldtem el, a vége lemaradt:

Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a címe:
What has changed from previous ISSOM 2007 – ez a korábbi sprint jelkulcshoz képest történt változásokat tartalmazza, ebben ezt írják:

The paragraph related to the fact that Traffic must be kept out of sprint orienteering areas has been removed. It has been considered that a better solution would be in giving traffic information on the map.

Szóval, kikerült a korábbi jelkulcsból az a rész, hogy a (gépjármű)forgalmat ki kell zárni a sprint terepekről. Jobb megoldásnak gondolták, hogy ha a forgalomra vonatkozó információk meg vannak adva a térképen.
Ez persze csak a jelkulcsi része a dolognak, a másik szempont lehet rendezésnél, hogy a Versenyszabályzat hogyan szabályozza ezt a kérdést – ez is téma lesz a Térépfórumon, illetve febr. 29-én a Versenybírói továbbképzésen is.

Kovács Gábor

From: Kovács Gábor 
Sent: Thursday, February 06, 2020 12:05 PM
To: Gábor Forrai ; Ádám Petrócki 
Cc: tajfutas at lazarus.elte.hu 
Subject: Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs értelmezése

Sziasztok!

Igen, lesz szó a Térképfórumon a burkolt területek kétféle barnájáról.
Az ISSProM sajnos elég szűkszavú ezzel kapcsolatban: 
Differences in the brown colour shall be used to show differences in the traffic of vehicles or pedestrians. Colour: brown 30% for light traffic of vehicles or pedestrians, 50% for heavy traffic of vehicles or pedestrians

A definíció két szempontból is érdekes: a “forgalom” sűrűsége nemcsak gépjármű, hanem gyalogos forgalomra is vonatkozik, tehát pl. egy szombat délután sűrű gyalogos forgalmú sétálóutca kaphat sötétbarna jelet egy ROB döntő térképén, akkor is, ha azon nincs gépjárműforgalom. Másrészt viszont egy gépkocsival ritkán járt utca maradhat világosbarna.
A másik szempont, hogy az angol definíció szerint kötelező (shall) a kétféle színt alkalmazni a különböző sűrűségű forgalom ábrázolására, azaz ez nem csak egy lehetőség.

Az ISSproM2019 mellé készült egy másik dokumentum is, aminek ez a címe:



From: Gábor Forrai 
Sent: Thursday, February 06, 2020 11:52 AM
To: Ádám Petrócki 
Cc: tajfutas at lazarus.elte.hu 
Subject: Re: [Tajfutas] ISSprOM2019 jelkulcs értelmezése

Sziasztok! 

Azt lenne jó tudni, hogy milyen indíttatásból került be a kétféle barna a jelkulcsba. Remélem, erről lesz majd szó a térképész konferencián.
Énszerintem versenyzői szemszögből a kétféle barnának akkor lenne értelme, ha a sötétbarna egyben tiltást is jelentene, így inkább csak zavaró. Egyedül a pályakitőző számára adhat hasznos informnációt, így láthatja, hogy melyek azok az utak, ahol rendezői biztosítás kell az átkeléshez. Emiatt én inkább Kelemen Janó 3. rajzát tartanám követendőnek, miszerint csak a veszélyes utakat jelöljük sötétbarnával, mert így legalább rendezői szemszögből lenne értelme a kétféle barnának.

Üdv,
Gábor

Ádám Petrócki <adam.futas at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. febr. 6., Cs, 11:02):

  Sziasztok!
  Nem vagyok gyakorló térképkészítő, de engem első gondolatra és ránézésre zavar a kétféle barna. A nagy forgalmat maximum gyalogosokkal tudom értelmezni, mert erős autóforgalomnál, komolyabb versenyen biztosítani kell a versenyzők szabad áthaladását. Cél az, hogy az útvonalválasztást befolyásolja a forgalmi szint meglehetősen szubjektív és időszakosan változó jelölése?

  Üdv:
  Ádám


  Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. febr. 6., Cs, 0:44):

    Sziasztok,

    Késztettem egy összehasonlító térképanyagot. Tanulmányt.


    A térkép fórum itt van a nyakunkon, de bizonytalan, hogy fel tudok-e rá utazni.

    Volt egy régi munkán 2008-évi, ami ISSOM 2007-ben rajzolódott és van kettő másik ami már az új ISSprOM2019 jelkulcs segítségével lett készítve. Itt van a terület élőben. Felismered?


    A 2. 3. térképen azt boncolgatnám, hogy a kétféle barnát az aszfalt felületekre hogyan alkalmazzuk. A 2-n a sötétebbet mindenhol ahol autó közlekedés van (út, parkoló, beálló) vagy egy jóval szűkítettebb körben, a 3. rajzom csak ott ahol a pálya veszélyes, kifejezetten nagy forgalmú utakat keresztez? 


    Törekedjnk arra, hogy térképünk minél világosbarnább maradjon?

    Mellékeleve a térkép PDF-ben és OCAD9 verzióban, hogy bárki kifesthesse az elképzelése szerinti ábrázolást.

    Felüljáró jelét is kérdezném, hogy jól ábrázolja-e a térkép?

    Nagyan szívesen becsatlakoznék egy külön térképészeti problémákkal foglalkozó levelező listába, ha van vagy lesz,

    Üdv,

    Janó

    Más: jártam vagy 5 év után a BMTFSZ irodájában. Van ott egy vitrines szekrény. Belenéztem az üvegen keresztül. Minden mozdulatlan. Láttam ott egy 2007 évi Hungária Kupa sárga pólót amit egy N60-s induló várhat, Alatta lévő polcon egy nagy kék zsákból (olyan lengyel utazó árusok korából maradt példány) kikandikálnak a 2011 évi Szenior VB zöld egyen dzsekijei. Ábelre gondoltam egyből. A múzeumba egy-egy példányt átadni, ha előkerülne a vitrin kulcsa. A többit pedig RR versenyen díjazásra kellene felajánlani.


    _______________________________________________
    Tajfutas mailing list
    Tajfutas at lazarus.elte.hu
    http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas

  _______________________________________________
  Tajfutas mailing list
  Tajfutas at lazarus.elte.hu
  http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas



--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
Tajfutas mailing list
Tajfutas at lazarus.elte.hu
http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20200206/34127bfb/attachment.html>


More information about the Tajfutas mailing list