[Tajfutas] MapRun GPS pontosság átállítása

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2020. Aug. 4., K, 12:31:49 CEST

Nem rossz, ha egy külföldi appnak van közvetlen magyar supportja 🙂, bemásolom
ide a MapRun magyarországi adminjának válaszát, valószínű másokat is
érdekel.

Szia Janó!

Gondolom, egy szerverről letöltött pálya esetén látod így a beállítást.
Ezeknél a pályáknál nekem van lehetőségem azt az értéket egyszer
szabályozni, aztán már a teljesítés előtt nem lehet átállítani, ezért van
ott a lakat.
A fejlesztő szándéka szerint egyenlő feltételeket kellene biztosítani, ha
valaki ezt felemeli 100 m-re, mert lehetne... ki sem megy a pályára is
megvannak a pontok. Általában azokat a beállításokat fogja a lakat a
szerveres pályáknál, amiket ha átállítanánk, már nem lehetne a végső
eredményeket összevetni. Pl vonals pályáról átállunk egy pontbegyűjtőre,
stb.

Ha saját pályát készítesz, ott lehet a beállítással kísérletezni.
A 15 m méter még mindig az elfogadott alapbeállítás minden pályára, hacsak
nem bringás, ezeket 50m-el szoktuk feltölteni. Igazán nem is a telefon
típusa, hanem az adott helyen telefonnal elérhető gps pontosság
befolyásolja, ami persze múlik a telefon képességein is, de a jel minőségén
is, mennyi lenne a jó értéke,
A MapRunF alul mutatja, milyen a pontosságod az adott helyen. Ez alá nem
szabad állítani saját pálya esetén, mert sosem fog csippanni.

Ha az adott szerveres pályára általában szeretnél másik értéket - egy új
feltöltéssel meg lehet oldani, de ezt jól meg kell gondolni. Ha feltöltjük
10m-rel. és valakinek 20m-es a pontossága (mert a hely olyan és a telefonja
gps-e ezt engedi), nem fogja tudni a pontot érinteni, és ilyen bizony akad
- egyre ritkábban, de a 15m-es beállítással is.

A track kézi feltöltésével lehet ilyenkor segíteni, vagy a pont érintését
lehet kérni utólag -- ennek a fejlesztésnek a szerver oldali része még
nincsen teljesen kész:
http://maprunners.net/track-feltoltese-manualisan/     -- itt lehet
játszani, milyen érintések lennének, ha pl 45 m lett volna a tolerancia,
aztán szemezgetni, melyik is kellene...
vagy
http://maprunners.net/eredmeny-korrigalas/

Ha a pontosabb, finomabb pontérintést szeretnéd kényszeríteni a
beállítással, ehhez külső (bluetooth-os) gps kell - de lehet csatlakoztatni
az F-hez, szintén a beállítások elején van, ha párosítottuk az eszközt,
vagy okosórával próbálni, de ezek még sajnos drága eszközök.

Üdv!  : )
Gabi

Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. aug.
4., K, 10:51):