[Tajfutas] Térképészeknek

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2020. Ápr. 15., Sze, 11:33:32 CEST

Sziasztok!

Ez a téma, vagyis a mágneses észak problémája örökzöld.

Én most arra kerestem a választ, hogy UTM vetület használata esetén
milyen értékkel kell korrigálni a NOAA honlapjáról megkapott adatot, és
rátaláltam az alábbi linkre.

http://www.remmaps.it/mag/

Az apróbetűs rész már kicsit elévült. Az Ocad újabb verziói már mind a
két eltérést (a mágneses deklinációt a csillagászati északtól és a
vetületi meridián-konvergenciát) is tudják automatikusan számítani
minden vetületre, aminek a kezelése be van építve (köztük az itthon
használatos EOV).
Hasonlóan az OO Mapper is tudja automatikusan számítani UTM-re és még
néhány vetületre (de EOV-ra nem).

Szóval a fenti link azoknak hasznos, akik régebbi Ocadben dolgoznak.
Illetve EOV-s térképnél a meridián-konvergencia számítására OO Mapper és
régebbi Ocad használata esetén is azt a kis Excelt tudom ajánlani, amit
Tóth Tamás bemutatott a témáról szóló előadása végén az idei
térképfórumon. Ez (és maga az előadás is) elérhető az MTFSZ
dokumentumtárából.

http://adatbank.mtfsz.hu/dokumentum/show/dokumentum_id/149/dokkategoria_id/19

Üdv,
Skuló Marci