[Tajfutas] MTFSZ márciusi elnökségi ülés (hosszú?- nem)

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2019. Már. 21., Cs, 15:52:30 CET


Sziasztok,

Szeretnék segíteni az alábbi feladatban, hogy ne menjen el vele 
feleslegesen újra sok idő:

"Előrelépést terveznek a Sportágfejlesztési Terv utánpótlás vonatkozású 
feladatainak terén: *testnevelő továbbképzés akkreditációs rendszer 
beépülési lehetőségeinek vizsgálata*;

http://tajfutas.hu/hirek/12-altalanos/1702-marciusi-elnoksegi-ules-6

Nem jó az átmenet megvalósításának koncepciója. Nem most, hanem már 
2011-ben sem. Ez így egy helyben topogás.

Lásd 2011 évi leveleimet:

2011.04.06. 16:13 keltezéssel, Kelemen János írta:
> 
> Kedves Kriszta,
> Jó diák módjára elolvastam a tananyagot és ......
> *Nem hiszem, hogy az akkreditált 30 óra feletti képzést kellene 
> megcéloznunk.* Erre fizetőképes kereslet rövid időn belül nem lesz. A 
> TF ebben nem lesz partner. Toncsinak is megvan a komoly indoka, hogy 
> nem indítják újra a síoktatás akkreditációját.
> Sportágunk megismertetésével ott kell jelen lennünk, ahol vannak 
> befogadó klubok, hétvégi programok.
> Hol is: Zalaegerszeg, Veszprém, Budapest, Eger, Miskolc, Nyíregyháza, 
> Szeged, Pécs slussz.
> Ezért azt javasolnám, hogy a rendelet alábbi pontjaiban keressünk 
> valami kapaszkodót.
> 5. § (1) A hétévenkénti továbbképzés - egy vagy több továbbképzés 
> keretében - legalább *százhúsz tanórai* foglalkozáson való 
> részvétellel és az előírt tanulmányi követelmények teljesítésével 
> valósul meg.
> ......
> (3) Az (1) bekezdésben foglalt hétévenkénti továbbképzés 
> legfeljebb*huszonöt százaléka* teljesíthető az e bekezdésben foglaltak 
> útján együttesen:
> .......
> d) harminc foglalkozási óránál rövidebb, nem akkreditált képzésben 
> való részvétellel, amennyiben a képzési idő legalább az öt órát eléri,
> ......
> (6) A (3) bekezdésben felsoroltakon való részvétel esetében a 
> továbbképzés beszámításához az szükséges, hogy *a munkáltató* a 
> részvételről kiállított okirat vagy a *képzési program*, illetve a 
> *résztvevő írásbeli beszámolója* vagy a kutatást vezető intézmény, 
> kutatóhely igazolása, a szaktanácsadó értékelése, elemzése *alapján a 
> továbbképzést elfogadja*.
> Ezt a 5 és 30 óra közötti időt sem egyszerű kitölteni és érdeklődő 
> pedagógus létszámot találni rá.
> Ahhoz, hogy ide bekerüljünk viszont elegendő egy jó program és az 
> intézmények vezetőinek megnyerése minden ötödik/ vagy taníytási év elején.
> A nevelési-oktatási intézmény vezetője .....középtávú, öt évre szóló 
> (a továbbiakban: továbbképzési időszakra) továbbképzési programot 
> készít.A továbbképzési időszak az első év szeptember hónapjának első 
> napján kezdődik, és az ötödik év augusztus hónapjának utolsó 
> munkanapján fejeződik be. A továbbképzési programot a nevelőtestület 
> fogadja el. A továbbképzési programot a továbbképzési időszak első 
> évét megelőző év március 15-éig kell elfogadni.A beiskolázási tervet - 
> a továbbképzési időszakban - minden év március 15-éig kell elkészíteni 
> egy nevelési, tanítási évre.
> Nem érünk semmit az akkreditációval, ha nem tudunk bekerülni a 
> programunkkal az 5/1 éves továbbképzési iskolai tervekbe. Tehát azt 
> javasolnám, hogy ne az Akkreditációs Testület megnyerésével 
> foglalkozzunk, hanem a helyi erők bevonásával.
> No, ehhez viszont helyi szintű összefogás kellene.
> Addig is érdemes lenne arról beszélni, hogy miképpen épülne fel egy 
> akár csak 10-15 órás tanfolyam élményszerű tematikája tesi és 
> környezeti ismereteket (földrajz) oktató tanárok számára.
> Üdv,
> Janó
>
> 2011.04.11. 20:01 keltezéssel, Kelemen János írta:
>> 
>> Kedves Kriszta,
>> Jelentem megtanultam a leckét és "jó" osztályzatot kaptam.
>> Kitől is? Egy igazgatóhelyettes hölgytől. Úgy hívják, hogy 
>> ............... Zsuzsanna.
>> Ismerősen cseng a neve? Nem? A lányát úgy hívják, hogy .......... 
>> Zsuzsanna.
>> Így már OK mindenkinek? Ha nem, akkor már csak egy sportágat mondok: 
>> ...................
>> A férj/apa ........................ Péter, ő volt az edzőm 
>> pályafutásom utolsó két-három évében, anno 1987-90 között.
>> Azért kaptam "jó"osztályzatot tőle, mert azt mondta, hogy kevés olyan 
>> pedagógus kollégája van aki ennyire ismerné a továbbképzés rendjéről 
>> szóló kormányrendeletet.
>> A lényeg a vele folytatott kb. 30 perces beszélgetésből:
>> - Ők komolyan veszik a továbbképzéseket és nyilvántartásukat is. 
>> Speciel éppen Ő felel ezért az iskolájában (Város ...., .......  
>> utcai suli)
>> - A pedagógus számára is lényeges a megléte, mert ezen múlik az 
>> előmenetele, az állása és fizetése.
>> - Anyagilag újra tudják támogatni a továbbképzéseket. Évente 11.000,- 
>> Ft/pedagógus összeget kapnak erre a célra. Így kb. 80 (iskola) - 
>> 20(tanár) % arányban tudják támogatni az éves továbbképzéseket. Aki 
>> gondolja az mélyebben is a zsebébe nyúlhat. (Ezeket teljes mértékben 
>> megerősíti Kelemen Erika nővérem a Bp-i sulija esetében)
>> - Mit/kit preferálnak: - azt a képzést és azt a pedagógust 
>> akire/amire szüksége van az iskolának. Tehát arra mehetnek el, amit 
>> az iskola vezetése és a kollektíva is elfogad.
>> -Kiesik a továbbképzésből a kezdő pedagógus az első 7 évben és az 50 
>> feletti korosztály. Tehát nekünk a 32-50 év közötti tanárok jönnek 
>> szóba. Ez így ok is.
>> -Azokat a lehetőségeket keresik a pedagógusok a továbbképzésekben 
>> ahol szakvizsgát tudnak tenni, hogy az előremeneteli ranglétrán 
>> feljebb kerüljenek.
>> -Hiába lesz akkreditált rendszerünk, ha nem fognak rá jelentkezni. 
>> (Elmondása szerint volt egy olyan év amikor pályázat útján dúskáltak 
>> a lehetőségek között, és mindenki olyan továbbképzésre ment, amit 
>> éppen szeretett. Ez az időszak elmúlt. Fordítottja is előfordult két 
>> éve egy fillért sem kapott a suli továbbképzésre.))
>> -Egy központi helyen magtartott pl. TF továbbképzésre nem nagyon 
>> mennek el, mert a szállás, utazási költség nagyon magas. Ma már a 
>> nagyvárosokba helybe jön a tanfolyam. Többnapos eseményre pedig azért 
>> sem mennek, mert akkor a helyettesítésüket is meg kell oldani. Így az 
>> a preferált, ha hétvégén, vagy péntek délután vannak a kurzusok, 
>> helyben vagy elérhető távolságban.
>> -Árak: kb. azt lehet mondani, hogy  1 óra továbbképzés díja kb. 
>> 1500,- Ft-ra tehető, ha nagyon menő és keresett dologról van szó. A 
>> mi esetünkben célozzunk meg úgy 800 Ft/órát, minden kellékanyag 
>> biztosítása mellett. Nos ebből senki nem fog meggazdagodni, de ha a 
>> hírünket viszik nullszaldó mellett, már az is nagy eredmény.
>> -Ő is azt javasolja/vagy egyetért vele, hogy az 5-30 óra közötti nem 
>> akkreditált képzéssel próbálkozzunk, nagyvárosokban (vonzáskörzetet 
>> bevonva). Legyen közös tanfolyam atlétákkal és/vagy mountain bike 
>> sportágakkal közösen.
>> -Mi töltelék szerepet tudunk nyújtani, hogy a 120 órájából 15-20 órát 
>> könnyen, rugalmasan, olcsóm, helyben tudjon le a pedagógus.
>> -Most volt Pécsett a "Hétszögletű kerekasztal" háromnapos 
>> továbbképzés, amire ők is leküldtek pár pedagógusukat napi 
>> 3000Ft-ért, és aki ott volt az hozta az 5 órás "látogatási 
>> igazolást", de ezt is előre egyeztette a tantestület vezetése. (Lásd 
>> honlap: http://www.vki-pecs.sulinet.hu/konferencia.html azon belül 
>> keresd meg a lap alsó harmadában a Letölthető dokumentumok / Szekció 
>> leírások doc. fájlt és tekintsd meg a 4. szekció leírását. Mit is 
>> látsz ott? Terem-tájékozódást. Sajna ez csak beharangozó maradt, 
>> helyette kenguru cipő bemutató lett. Nem rajtam múlott.)
>> -A rövid/olcsó továbbképzési lehetőségek előnye, hogy év közben 
>> rugalmasan be tudják tenni a képzési tervükbe, mert több esetben 
>> tapasztalták, hogy  a drágán meghirdetett programokat az utolsó 
>> pillanatban a rendezők érdeklődés hiányában lemondták. Egy ilyen 
>> szituáció nem vetne jó fényt ránk.
>> -Megcélzott többszakos pedagógusok: tesi-földrajz, földraz-rajz, 
>> tesi-rajz.
>> -Arra is ügyeljünk, hogy nehogy idő előtt kiégjen a programunk, azaz 
>> megfelelő óraszámban és megfelelő időszakonként legyenek meghirdetve 
>> a továbbképzések. Jelenleg az Ő kollektívájuk úgy áll, hogy a 
>> tantestület zöme 50 év felett van, tehát náluk elenyésző a 
>> továbbképzésre kötelezett pedagógus.
>> Továbbra is azt mondom, hogy a nagyvárosokban kellene helyi szintű 
>> kapcsolatokkal közös lépéseket tenni. Mi kell hozzá: központilag, de 
>> közös erővel előállított tananyag/kipróbált lebonyolítás és helyi 
>> összefogás, szervezés. Meg kell mozgatni a területi szervezeti 
>> egységeket és tagjaikat.
>> Zsuzsi sok sikert kíván nekünk, és azt mondja, hogy xy városban jó 
>> hírünk van ......
>> No de nyugtával dicsérd a napot.
>> Kéz csókom és üdv. mindenkinek.
>> Janó, az örök pesszimista

--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20190321/036a745c/attachment.html>


More information about the Tajfutas mailing list