[Tajfutas] MTFSZ márciusi elnökségi ülés (hosszú?- nem)
Kelemen János
kelemen.janos111 at t-online.hu
2019. Már. 21., Cs, 15:52:30 CET
Sziasztok,
Szeretnék segíteni az alábbi feladatban, hogy ne menjen el vele
feleslegesen újra sok idő:
"Előrelépést terveznek a Sportágfejlesztési Terv utánpótlás vonatkozású
feladatainak terén: *testnevelő továbbképzés akkreditációs rendszer
beépülési lehetőségeinek vizsgálata*;
http://tajfutas.hu/hirek/12-altalanos/1702-marciusi-elnoksegi-ules-6
Nem jó az átmenet megvalósításának koncepciója. Nem most, hanem már
2011-ben sem. Ez így egy helyben topogás.
Lásd 2011 évi leveleimet:
2011.04.06. 16:13 keltezéssel, Kelemen János írta:
>
> Kedves Kriszta,
> Jó diák módjára elolvastam a tananyagot és ......
> *Nem hiszem, hogy az akkreditált 30 óra feletti képzést kellene
> megcéloznunk.* Erre fizetőképes kereslet rövid időn belül nem lesz. A
> TF ebben nem lesz partner. Toncsinak is megvan a komoly indoka, hogy
> nem indítják újra a síoktatás akkreditációját.
> Sportágunk megismertetésével ott kell jelen lennünk, ahol vannak
> befogadó klubok, hétvégi programok.
> Hol is: Zalaegerszeg, Veszprém, Budapest, Eger, Miskolc, Nyíregyháza,
> Szeged, Pécs slussz.
> Ezért azt javasolnám, hogy a rendelet alábbi pontjaiban keressünk
> valami kapaszkodót.
> 5. § (1) A hétévenkénti továbbképzés - egy vagy több továbbképzés
> keretében - legalább *százhúsz tanórai* foglalkozáson való
> részvétellel és az előírt tanulmányi követelmények teljesítésével
> valósul meg.
> ......
> (3) Az (1) bekezdésben foglalt hétévenkénti továbbképzés
> legfeljebb*huszonöt százaléka* teljesíthető az e bekezdésben foglaltak
> útján együttesen:
> .......
> d) harminc foglalkozási óránál rövidebb, nem akkreditált képzésben
> való részvétellel, amennyiben a képzési idő legalább az öt órát eléri,
> ......
> (6) A (3) bekezdésben felsoroltakon való részvétel esetében a
> továbbképzés beszámításához az szükséges, hogy *a munkáltató* a
> részvételről kiállított okirat vagy a *képzési program*, illetve a
> *résztvevő írásbeli beszámolója* vagy a kutatást vezető intézmény,
> kutatóhely igazolása, a szaktanácsadó értékelése, elemzése *alapján a
> továbbképzést elfogadja*.
> Ezt a 5 és 30 óra közötti időt sem egyszerű kitölteni és érdeklődő
> pedagógus létszámot találni rá.
> Ahhoz, hogy ide bekerüljünk viszont elegendő egy jó program és az
> intézmények vezetőinek megnyerése minden ötödik/ vagy taníytási év elején.
> A nevelési-oktatási intézmény vezetője .....középtávú, öt évre szóló
> (a továbbiakban: továbbképzési időszakra) továbbképzési programot
> készít.A továbbképzési időszak az első év szeptember hónapjának első
> napján kezdődik, és az ötödik év augusztus hónapjának utolsó
> munkanapján fejeződik be. A továbbképzési programot a nevelőtestület
> fogadja el. A továbbképzési programot a továbbképzési időszak első
> évét megelőző év március 15-éig kell elfogadni.A beiskolázási tervet -
> a továbbképzési időszakban - minden év március 15-éig kell elkészíteni
> egy nevelési, tanítási évre.
> Nem érünk semmit az akkreditációval, ha nem tudunk bekerülni a
> programunkkal az 5/1 éves továbbképzési iskolai tervekbe. Tehát azt
> javasolnám, hogy ne az Akkreditációs Testület megnyerésével
> foglalkozzunk, hanem a helyi erők bevonásával.
> No, ehhez viszont helyi szintű összefogás kellene.
> Addig is érdemes lenne arról beszélni, hogy miképpen épülne fel egy
> akár csak 10-15 órás tanfolyam élményszerű tematikája tesi és
> környezeti ismereteket (földrajz) oktató tanárok számára.
> Üdv,
> Janó
>
> 2011.04.11. 20:01 keltezéssel, Kelemen János írta:
>>
>> Kedves Kriszta,
>> Jelentem megtanultam a leckét és "jó" osztályzatot kaptam.
>> Kitől is? Egy igazgatóhelyettes hölgytől. Úgy hívják, hogy
>> ............... Zsuzsanna.
>> Ismerősen cseng a neve? Nem? A lányát úgy hívják, hogy ..........
>> Zsuzsanna.
>> Így már OK mindenkinek? Ha nem, akkor már csak egy sportágat mondok:
>> ...................
>> A férj/apa ........................ Péter, ő volt az edzőm
>> pályafutásom utolsó két-három évében, anno 1987-90 között.
>> Azért kaptam "jó"osztályzatot tőle, mert azt mondta, hogy kevés olyan
>> pedagógus kollégája van aki ennyire ismerné a továbbképzés rendjéről
>> szóló kormányrendeletet.
>> A lényeg a vele folytatott kb. 30 perces beszélgetésből:
>> - Ők komolyan veszik a továbbképzéseket és nyilvántartásukat is.
>> Speciel éppen Ő felel ezért az iskolájában (Város ...., .......
>> utcai suli)
>> - A pedagógus számára is lényeges a megléte, mert ezen múlik az
>> előmenetele, az állása és fizetése.
>> - Anyagilag újra tudják támogatni a továbbképzéseket. Évente 11.000,-
>> Ft/pedagógus összeget kapnak erre a célra. Így kb. 80 (iskola) -
>> 20(tanár) % arányban tudják támogatni az éves továbbképzéseket. Aki
>> gondolja az mélyebben is a zsebébe nyúlhat. (Ezeket teljes mértékben
>> megerősíti Kelemen Erika nővérem a Bp-i sulija esetében)
>> - Mit/kit preferálnak: - azt a képzést és azt a pedagógust
>> akire/amire szüksége van az iskolának. Tehát arra mehetnek el, amit
>> az iskola vezetése és a kollektíva is elfogad.
>> -Kiesik a továbbképzésből a kezdő pedagógus az első 7 évben és az 50
>> feletti korosztály. Tehát nekünk a 32-50 év közötti tanárok jönnek
>> szóba. Ez így ok is.
>> -Azokat a lehetőségeket keresik a pedagógusok a továbbképzésekben
>> ahol szakvizsgát tudnak tenni, hogy az előremeneteli ranglétrán
>> feljebb kerüljenek.
>> -Hiába lesz akkreditált rendszerünk, ha nem fognak rá jelentkezni.
>> (Elmondása szerint volt egy olyan év amikor pályázat útján dúskáltak
>> a lehetőségek között, és mindenki olyan továbbképzésre ment, amit
>> éppen szeretett. Ez az időszak elmúlt. Fordítottja is előfordult két
>> éve egy fillért sem kapott a suli továbbképzésre.))
>> -Egy központi helyen magtartott pl. TF továbbképzésre nem nagyon
>> mennek el, mert a szállás, utazási költség nagyon magas. Ma már a
>> nagyvárosokba helybe jön a tanfolyam. Többnapos eseményre pedig azért
>> sem mennek, mert akkor a helyettesítésüket is meg kell oldani. Így az
>> a preferált, ha hétvégén, vagy péntek délután vannak a kurzusok,
>> helyben vagy elérhető távolságban.
>> -Árak: kb. azt lehet mondani, hogy 1 óra továbbképzés díja kb.
>> 1500,- Ft-ra tehető, ha nagyon menő és keresett dologról van szó. A
>> mi esetünkben célozzunk meg úgy 800 Ft/órát, minden kellékanyag
>> biztosítása mellett. Nos ebből senki nem fog meggazdagodni, de ha a
>> hírünket viszik nullszaldó mellett, már az is nagy eredmény.
>> -Ő is azt javasolja/vagy egyetért vele, hogy az 5-30 óra közötti nem
>> akkreditált képzéssel próbálkozzunk, nagyvárosokban (vonzáskörzetet
>> bevonva). Legyen közös tanfolyam atlétákkal és/vagy mountain bike
>> sportágakkal közösen.
>> -Mi töltelék szerepet tudunk nyújtani, hogy a 120 órájából 15-20 órát
>> könnyen, rugalmasan, olcsóm, helyben tudjon le a pedagógus.
>> -Most volt Pécsett a "Hétszögletű kerekasztal" háromnapos
>> továbbképzés, amire ők is leküldtek pár pedagógusukat napi
>> 3000Ft-ért, és aki ott volt az hozta az 5 órás "látogatási
>> igazolást", de ezt is előre egyeztette a tantestület vezetése. (Lásd
>> honlap: http://www.vki-pecs.sulinet.hu/konferencia.html azon belül
>> keresd meg a lap alsó harmadában a Letölthető dokumentumok / Szekció
>> leírások doc. fájlt és tekintsd meg a 4. szekció leírását. Mit is
>> látsz ott? Terem-tájékozódást. Sajna ez csak beharangozó maradt,
>> helyette kenguru cipő bemutató lett. Nem rajtam múlott.)
>> -A rövid/olcsó továbbképzési lehetőségek előnye, hogy év közben
>> rugalmasan be tudják tenni a képzési tervükbe, mert több esetben
>> tapasztalták, hogy a drágán meghirdetett programokat az utolsó
>> pillanatban a rendezők érdeklődés hiányában lemondták. Egy ilyen
>> szituáció nem vetne jó fényt ránk.
>> -Megcélzott többszakos pedagógusok: tesi-földrajz, földraz-rajz,
>> tesi-rajz.
>> -Arra is ügyeljünk, hogy nehogy idő előtt kiégjen a programunk, azaz
>> megfelelő óraszámban és megfelelő időszakonként legyenek meghirdetve
>> a továbbképzések. Jelenleg az Ő kollektívájuk úgy áll, hogy a
>> tantestület zöme 50 év felett van, tehát náluk elenyésző a
>> továbbképzésre kötelezett pedagógus.
>> Továbbra is azt mondom, hogy a nagyvárosokban kellene helyi szintű
>> kapcsolatokkal közös lépéseket tenni. Mi kell hozzá: központilag, de
>> közös erővel előállított tananyag/kipróbált lebonyolítás és helyi
>> összefogás, szervezés. Meg kell mozgatni a területi szervezeti
>> egységeket és tagjaikat.
>> Zsuzsi sok sikert kíván nekünk, és azt mondja, hogy xy városban jó
>> hírünk van ......
>> No de nyugtával dicsérd a napot.
>> Kéz csókom és üdv. mindenkinek.
>> Janó, az örök pesszimista
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20190321/036a745c/attachment.html>
More information about the Tajfutas
mailing list