[Tajfutas] EVOB újrarendezés

György Bozán bozan.gyorgy at gmail.com
2019. Júl. 16., K, 09:16:41 CEST

Idén kereken 80 éve rendeznek bajnokságokat Magyarországon, hogy Szieberth
Petinek is válaszoljak.
A tavaly megszüntetett OCSB tehát pont a 80. volt a sportág történetében.

Az eltelt évtizedek alatt természetesen sok hiba is becsúszott a
bajnokságok rendezésébe.
Némi egyszerűsítéssel szólva az is vezetett a jövőre 50 éves MTFSZ
megalakulásához, hogy a korábbi, inkább turista beállítottságú versenybírói
gárda a '60-as években sorozatosan elszúrta a bajnokságokat. A feltörekvő
új generáció ezen a ponton is támadott és kiharcolta az önállóságot.
Aztán 1971-ben ők is elszúrták az OB-t.

Nem csoda, hogy kialakult a hibák kezelésének kultúrája.
Az lett a fő kérdés, hogy befolyásolta-e a hiba a verseny eredményét?
Számit-e vajon ez még 2019-ben?

Már el is érkeztünk az idei EOVB-hez.
Ha innen jövök és meglátom a bóját, ami 10 méterrel közelebb van, akkor nem
befolyásolja az eredményt. Ezek lettek volna a szeniorok?
Ha onnan jövök és meglátom a stekket bója nélkül, akkor befolyásolja.
(a 2003-as sümegi EB-n is óvott a finn csapat egy 10 méteres hibát, a
versenybíróság gond nélkül elutasította)

Hibakezelés másik lényeges eleme volt, megállapítani, hogy ki vagy mi
okozta a hibát.
Ha versenybíró hibázott, akkor ideiglenesen eltiltották a rendezéstől, hogy
tanuljon meg precízebb lenni.
Lehet-e manapság személyes konzekvenciája egy rossz stekkelésnek?
Van-e még értelme versenybírónak tanulni, ha bárki bárhová kitehet egy
bóját?

Vajon ezeket a szempontokat is vizsgálta az újrarendezést előíró bizottság,
vagy csak keresett egy dátumot a naptárban?
Lehet, hogy a személyes felelősség tabu és az újrarendezés az egyetlen
szankció?
És mi van, ha az SZU nem rendez újra?

Üdv, Boxi

Kelemen János <kelemen.janos111 at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2019. júl.