[Tajfutas] Segítségkérés - válasz Sólyomnak

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2019. Dec. 13., P, 13:00:00 CET

Szia Sólyom,

2009 óta használom ezt a készletem
<http://www.tajfutaspecs.hu/index.php/diaktajfutas>. Én készítettem
házilag, az én szabadalmam (Sic!). Egy 32 cm magas, 20 cm kerek talppal
rendelkező műanyag orsó. Pl. láncokat csévélnek rá, és ezeken tartják a
kisboltokban a terméket.

Ezek általában selejtes termékek, mert a középső fehér csőben
legyártáskor egy zárvány keletkezhet és nem tudják rajta átdugni a
tartórudat, ezért anno 300,- Ft körüli áron megkaptam darabját. (De
ingyen is odaadják a boltok, mert nem tudják hova tenni.) A bója 15x15
cm, pl Máthé Pisti árulja őket, anno 600 Ft-ért kaptam darabját, Vavrys
féle SI tartó van a tetején, ez a legdrágább rajta úgy 1500 Ft darabja.
Kell hozzá még 2 db 5-6 átmérőjű csavar  szárnyas anyával, finom recés
alátéttel.

Az orsó felső körét egy lakatosműhelyben vágta körbe az ismerősöm pár
perc alatt, egy picivel kisebb méretre mint a tetejére kerülő SI tartó.

Készítettem az összeszereléshez egy célszerszámot, azt a fa lapot amin
furatokat látsz. (melléklet) A két átlóban lévő furatra van szükség
csak. Ez alapján lesz átfúrva az SI tartó és az orsó teteje. (6-s
fúróval, fa vagy fémfúró már nem emlékszem rá)

A bóják keresztszalagja az SI alá kerül, összecsavarozás előtt, így a
készlet mindig egyben van, egyben tárolódik egy zöldséges kosárban.
Súlyuk elenyésző.

Normál, téglatest SI kerül rá, ez teszi fejnehézzé az egészet, teremben
nem szokásuk az eldőlés. Ha szabadban van és fújdogál a szél, akkor kell
a talpakra egy nehezék (pici téglák), füves talajon egy fém tüske kerül
leszúrásra, amire "ráejthető" az orsó.

Most röviden vagy hosszan, ennyi.

Üdv,

Janó (Homo Navigators)

___________________
Sziasztok!
Nagyon kezdenek eltörni ezek a régi IKEA "zöld vödreink", amiket Arena-O
(arénatájfutáshoz) használunk.
<https://www.youtube.com/watch?v=qCJIvaxSUXA&list=PLlAH0wGefExNcQ970Yex5_fJO1B3ARHIX&index=4>
Ki mit használ és legfőképpen hol vette?
Amit jó lenne, ha tudna:
Legyen könnyű, műanyag és strapabíró.
Legyen rakásolható.
Kösz.