[Tajfutas] Postás Kupa

Gy�rgy Boz� bozan.gyorgy at gmail.com
2019. Ápr. 9., K, 22:27:00 CEST

A fekete dió fája az invazív műanyag kultúra térhódítása előtt értékes
műszaki alapanyagnak számított. Főleg szerszámnyeleket készítettek belőle.
A honvédség kezelésben lévő erdészetek kimondottan a puskatus gyártásához
termelték.

Budapest közelben, Csepel-sziget öntéstalaján telepített  fekete dió
erdőrészletek ideális életteret biztosítottak az éticsigáknak. A '70-es
években válogatottként is volt alkalmunk ide eljutni. Tájfutás
szempontjából szerény élményeinket azért bőven kárpótolta, ha mellesleg
sikerült 5-8 kg csigát is begyűjteni. A zsákmányt még aznap délután
leadhattuk a Vörös rák étteremben. A zsebbe kapott 500 Ft annyi volt, mint
a jeles egyetemi tanulmányokért járó népköztársasági ösztöndíj egyhavi
összege.

Ma a fekete dió termését a kézműves iparművészek tartják számon, ld.
mellékelt kép.
Boxi

László Kaján <oldkajla at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 9., K,
15:54):