[Tajfutas] Szintkülönbség számítási hibák

Andras Bogdanovits bogdanovits at gmail.com
2019. Ápr. 3., Sze, 13:40:37 CEST

Kedves rendezők, ellenőrző bírók

volt szerencsém nemrég részt venni néhány versenyen, ahol a pályákhoz
megadott szintvonalszámítás nem nagyon felelt meg a valóságnak.

A szabályzat szerint:
11.4. A versenypálya szintkülönbsége
Az optimális útvonalon végighaladva az emelkedő szakaszok szintkülönbségeit
kell összeadni.

Nekem még a nem optimális útvonalon, a lehető legkisebb megtehető
szintkülönbség számítással is hibahatáron felüli értékek jöttek ki.
Sokan a versenyértesítőben megadott adatok alapján mérlegel, hogy milyen
kategóriában fut, ezért a hiteles adat fontos lehet.
Eddig úgy éreztem, hogy, ha több lett a szint, az nem okoz nekem
személyesen hátrányt, maximum fittebb leszek.
Azért ragadtam billentyűzetet, mert hétvégi versenyen tanúja voltam egy
számomra megrázó jelenetnek.
Az egyik meredeken elhelyezett pontom felett volt egy másik pont is,
ahonnan fájdalmas sírás hangját hallottam. Láttam ott egy tájfutót, oda is
kiáltottam, hogy minden rendben, de nem jött válasz.
Felmásztam jó nehezen, és egy szenior tájfutó hölgy volt ott. Megkérdeztem,
hogy lesérült, de szerencsére csak extrém módon ki volt merülve, bár
látszott rajta néhány esés nyom is.
Azt mondta, hogy nem kellett volna indulnia az adott pályán, mert a
képességei felett volt, nem hitte, hogy annyira szintes lesz.
Megbizonyosodtam, hogy tovább tudott menni, folytattam a pályám.

Nem tudom, mi az oka a szintkülönbség számítási hibáknak, remélhetőleg, nem
a versenyző létszám növelése (anyagi okok), vagy a pályakitűzők
leterheltsége, de jó lenne beszélni róla.

Üdvözlettel

ifj Bogdanovits András