[Tajfutas] Atlaszka

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2018. Sze. 29., Szo, 23:50:29 CEST

Sziasztok,

Gondoltam megnézem az Atlaszka Domborzat nevű fejezetét
<http://www.core.hu/nemzetiatlasz/MNA/MNA_2_4.pdf>, hátha találok benne
valami hasznosíthatót.

1. Velem azt tanították, hogy a PDF egy torzításmentes állomány.
Felnagyítva sem lesznek szép tiszták, jól olvashatók az oldalak a gépemen.

2. Miért nem lehet a keresés és másolás funkciót használni benne?

3. Nekem nagyon tudományos a leírás. Nem igazán közérthető. Kinek
szánták ezt a művet?

4. A DTM kifejezés megegyezik a lézer szkennelt adatokkal?

5. 2000 évi SRTM (dunsztom nincs, hogy mi ez) állományokat emleget. Ez
18 évvel ezelőtt volt.

6. Hiányolok belőle egy olyan egyszerű térképet, ami a szövegben taglalt
tájegységeket (pl. Zalai-dombság, Kisalföld, Tisza menti síkvidék stb.)
mutatná be vizuálisan, hol is találhatók. Vegyem elő az általános
iskolában tanultakat, azaz vegyem elő a jó régi, egyszerű Földrajz
könyveket?

Röviden csak ennyi, mert "Sok beszédnek sok az alja."