[Tajfutas] Csilla interjú link

Márk Gárdonyi mark.gardonyi at gmail.com
2018. Sze. 11., K, 08:44:35 CEST

Kedves Boxi!

Szerintem a versenyzők többsége tisztában van a technikai felkészülés
jelentősségével. Valószínűleg Csilla is azért mondta, hogy a futás az
erőssége, mert az általa elképzelt ideális szinthez abban van a
legközelebb. A problémát inkább a technikai edzések idő- és erőforrás
igénye, valamint jó terepek és térképek kis száma jelenti a magyar élmezőny
számára.

A taktika szerintem kevésbé fontos a tájfutásban (váltóban és más test test
elleni szituációban persze lehet jelentőssége). Ezzel szemben a mentális
felkészülésre sokkal nagyobb hangsúlyt kellene helyezni. Meggyőződésem,
hogy a nemzetközi élmezőnyben (már a korosztályos versenyeken is)
elsősorban azon múlnak a helyezések, hogy melyik versenyző képes aznap a
saját maximumához legközelebb teljesíteni. Úgy is mondhatnám, hogy a
versenyző nem azért kever, mert technikailag nem elég felkészült, hanem
mert hibázik, vagyis a kiélezett helyzetben hibás döntést hoz.

GM

Gy�rgy Boz� <bozan.gyorgy at gmail.com> ezt írta (időpont: 2018. szept. 10.,
Hét 23:22):