[Tajfutas] Hegyi vs. tájékozódási futás a Kossuth Rádióban

Pap Attila papattila at petrolterv.hu
2018. Nov. 30., P, 12:54:13 CET

Orsi!

Minden tiszteletem a tiéd…de „ami sehol máshol nincs meg, hogy egyszerre van jelen egy versenyen a tömeg és élsport, teljes életkori spektrumot lefedve. stb…nem idézném be…

ez pont nem igaz ebben a formában. A többször emlegetett konkurenciánál ez pont megvan.

Kicsiknek korosztályos 6-16 között…felnőtteknek vagy OPEN vagy AGE Group.

És van ELITE meg OPEN.

Meg családok, meg közösségek.

Ezért is lehet összehasonlítani. Mert ebben tényleg hasonló.

Másban nem nagyon…a szervezés tekintetében fényévek…

Csakhogy egy kiragadott példával éljek…1-2 éve egy megyei versenyen találkoztam 10D pályán sirdogáló gyerekkel, mert nem volt megfelelően kiszalagozva…arra nem vették a rendezők a fáradtságot, hogy a gyerek méretéhez (szemmagasságához mérten) szalagozzanak.

Volt is írogatás erről itt… az indok…nem volt rá rendezői kapacitás. Egy gyerek (főleg egy kezdő) milyen élményekkel távozik innen?

Azért ne állítsuk már be a tájfutást úgy, hogy aki idejön a olyan földöntúli katarzisban részesül mint sehol máshol…és hogy csak itt van családi kohézió meg mifene…

És igen…ugyanazon a terepen fut, de nem ugyanazt a pályát teljesítve.

Nem akarok ezen tovább rugózni…szabadon lehet dönteni ki mit szeretne.

Továbbra is állítom, hogy a TÁJÉKOZÓDÁSI FUTÁS (hogy a nyelvész fétisiszták is jól lakjanak) egy csodálatos sport. Ezt nem lehet elvitatni és nem is állítottam az ellenkezőjét.

De…fejlődni kell, mert máshol van…itt meg nem nagyon (oké…nincs) Ezt a létszám mutatja meg a legjobban.

Nem vagyok még annyira öreg, de emlékeim szerint amikor kezdtem, akkor többen voltunk versenyeken. Itt stagnál vagy visszafejlődés tapasztalható, máshol meg ultragyors növekedés.

Marcinak igaza van a "Családi zöldsport" már más sportágakra jobban igaz. A szlogen marad a nép meg elvándorol vagy eleve ide se jön.

A.