[Tajfutas] Hegyi vs. tájékozódási futás a Kossuth Rádióban

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2018. Nov. 30., P, 10:57:47 CET

Szia Tamás!

Ez valóban egy szép verseny tájfutó szemmel, csak úgy érzem nagyon nehéz ma olyan marketinget csinálni, hogy egy ilyen versenyen érdemi indulói létszám legyen. Eddig a Dobogókői verseny volt ebben a műfajban alighanem a legsikeresebb. Hasonló egyébként a Magas-Bakonyi Téli Túlélő Róka kategóriája (6 órás a szintidő), bár ott nem tudod előre az érintési pontokat, ráadásul az elmúlt két évben már maga a csapat választhatta ki a verseny rajtjában a lehetséges pontok közül melyikeket érinti, így nem feltétlenül azonos mindenkinek a feladat, de kb. 20-30 km között szokott lenni a megtett táv és kb. kivánalmad szerinti a szintadat is. Nálunk az elmúlt években ezen kb. 30-50 ember indult, bár nyilván nem tökéletes a marketinünk…

Félek, hogy általad leírt formájú versenyt inkább kedvtelésből lehet csak szervezni (igaz azzal, hogy nem kell kiszalagozni nyilván sokat csökken a rendezői feladat), mert nagyon nehéz ezt a versenyformát a magyar sportolói mezőnnyel igazán elfogadtatni.

A Tájfutó Maraton F21-es távja is hasonló kihívás kb. azon két kezemen mindig meg tudtam számolni a mezőnyt.:)

Ezzel együtt nem lehetetlen, hogy lesznek majd ilyen versenyek is, ha valaki nagyon ügyes marketingben, vagy ha érződik ezekre komolyabb versenyzői igény.

üdv. Viktor