[Tajfutas] FW: Sítájfutó OB-k a RouteGadgeten

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2018. Már. 5., H, 12:15:01 CET

Szia!

Úgy, hogy elég sokat futok, túrázók szedek gombát a házunk feletti hegyen, így nagyjából tudom, merre mennek rajta utak, vagy 40 cm-es hóban merre tud nagy valószínűséggel majd elmenni a szán. Hol milyen sűrű kb. a növényzet, hol vannak erdőfoltok stb.. Behívtam az EOTR alaptérképet, és azt rajzolgattam át, ezen tudás birtokában. Ahol tudtam, hogy meg van az erdő most is, oda rárajzoltam, ahol tudtam, hogy mára kivágták ott nem rajzoltam be hiába volt a 80-as évekbeli alaptérképen, ahol tudtam, hogy kitisztították a ligetest, oda sima sárgát rajzoltam. Ahol tudtam, hogy azóta felnőtt az erdő oda meg rárajzoltam az erdőt. Ez a szántóföldes, legelős rész azért viszonylag gyorsan változik, mert megszántanak, megtisztítanak egy-egy részt, vagy lekerítenek valamit ilyesmi. A googlemapsot arra próbáltam használni, hogy a ligetes részen a kisebb erdőfoltokat, ligeteseket könnyebben fel tudjam rajzolni, ehhez rátorzítottam a képernyő képet a georeferált térképre. Nem lett olyan mint egy ortofotó, mert torzult, de azért lehetett használni. Ahogy írtam év térképe díjra nem terjeszteném azért semmiképpen be…☺ A 1960-2000-es évek egyszerűbb térképeinek többségét szerintem így is veri.

üdv. Viktor