[Tajfutas] Diákolimpa a sportág népszerűsítéséért

Andor és Katalin Vékony vekony.arva at gmail.com
2018. Dec. 20., Cs, 00:34:23 CET

Sziasztok!

Szerintem az Országos Diákolimpia nem népszerűsítő verseny. A mi
sportágunkban nem lehet csak úgy odatévedni és elindulni egy versenyen, azt
várva, hogy pozitív élményekkel gazdagodva, boldogan teljesítse egy gyerek
a pályát. Ha sikerült rávenni, hogy elinduljon a megyein, akkor mindenképp
edző irányításával kell hogy felkészüljön a további versenyekre. Majd
egyszer sok-sok gyakorlás után. Mivel a megyei és az országos között nincs
egy hónap, két három alkalom nem lehet elegendő arra, hogy felkészülten
küldjenek ki egy gyereket az erdőbe. A síró gyerek az erdőben, az edzőjét
minősíti. Kezdőt addig nem lehet egyedül kiengedni az erdőbe - akármilyen
egyszerű pályára - amíg el nem éri az "erdőérettségi" szintet. Vagyis amíg
elég bátor nem lesz, ahhoz hogy egyedül mozogjon az erdőben és el nem
sajátít egy minimális tájékozódási képességet.
Tehát az idei megyei DOL-on beszervezett gyereket csak jövőre szabad az
Országos DOL-on indítani.
Mind ebből az következik, hogy népszerűsíteni a megyei DOL-on kell, ott
lehet profi és amatőr pályát csinálni, akár páros futást vagy kísérős
formát.
Amit el tudok képzelni az ODOL létszámának megőrzésére, hogy a kezdők csak
a sprint számon indulnak, a normál távon pedig páros futáson vesznek részt
(elit mezőny után indulva). A kezdő párja persze gyakorlott gyerek legyen.
EH nélkül, de a rész vételt elismerő oklevéllel vagy csokival vagy
hasonlóval.
Üdv:
Kati

Hites Viktor <tajfutas at outlook.hu> ezt írta (időpont: 2018. dec. 19., Sze,