[Tajfutas] Diákolimpa a sportág népszerűsítéséért

Andras Zempleni zempleniandras at gmail.com
2018. Dec. 19., Sze, 07:09:35 CET

Sziasztok!

Talán érdemes lenne meggondolni azt a rendszert, ami a sakkozóknál működik
(pedig ott jóval kisebb a kockázata az eltévedésnek vagy bármilyen negatív
hatásnak), hogy külön van a "profi" (élőpontos) és "amatőr" kategória a
diákolimpián. Ők ráadásul külön időpontban szervezik - nálunk nyugodtan
mehetne egyben, hogy a kezdők is lássák a nagy verseny hangulatát. Csak azt
kellene kidolgozni, hogy mi legyen az a határ (előző évi rangsorpont-szám),
ahonnan "profi" valaki. Ha az adott megyében nincs elég sok "profi", akkor
onnan mindenki automatikusan bejut az országosra, meg sem rendezik a
selejtezőt. A kezdőknek kell selejtező, hogy legalább egyszer teljesítsenek
egy pályát versenykörülmények között. Ez persze nem menti fel az
edzőket/tanárokat, mert tájoló- és térképismeret nélkül bármilyen pályán el
lehet  veszni.
Üdv.: András