[Tajfutas] Kérdés

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2018. Aug. 28., K, 18:58:20 CEST

Nem mindegy, melyik vallásról van szó. Az ortodox húsvét 2019-ben egy
héttel később, ápr. 28-29-én lesz! A zsidóság ünnepe viszont a mi
húsvétunkhoz hasonlóan lefedi a Mecsek Kupa hétvégéjét, mert ápr. 20-tól
26-ig tart 2019-ben.

Eszembe jut még egy, a témához tartpzó versike, amit egy híres soproni
paptól, Wrenkh Ede kanonok úrtól tanultam. (Először tőle tanultam latin
nyelvet.)

"Quando Marcus pascam dabit
totus mundus vae clamabit!"

(Utolján valamikor az 1930-as években esett a nyugati kereszténység
húsvétja április 25-ére, Márk napjára, ha jól emlékszem, ezért keletkezett
a fenti vers. Nem sokára ezután világháború kezdődött.)

KG