[Tajfutas] Nyílt levél

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2018. Aug. 17., P, 08:29:18 CEST

Sziasztok!

Egyelőre rendezői oldalról találkozom a problémával, amelyre amennyire energiám engedte/engedi igyekeztem a versenyeinken a tőlem telhető legjobb megoldást találni. Nem mindig emlékszem pontosan, de én úgy emlékszem eddig nem az volt a fő problémája a korosztálynak, hogy a 8-9 évvel fiatalabbak jobb eredményeket futnak, ha azonos a pálya, hanem az, hogy összevonás esetén sokszor túl erős pálya jut már nekik. Ez egy sprintversenyen talán nem ennyire fenyegető, vagy igen?

Én most elolvastam az ajánlást, ott egyébként nem szerepel, hogy ne legyen kategória összevonás, csak az, hogy minden korosztály számára külön pálya legyen lehetőleg. Pályakitűzőként nem egyszerű a feladat ezeknél a korosztályoknál, ezt már sokszor megtapasztaltam, mert itt nagy különbségek vannak már fizikai téren, de még inkább látásélességben. Szóval fel van adva rendesen a lecke, hogy milyen egy ideális 70, 75 vagy 80-as pálya… Mindenesetre a javaslat pontelhelyezésre, átmenetekre és a rajtmenetre vonatkozó rész mindenképpen hasznos olvasmány a pályakitűzők számára, én magam is ezek szellemében igyekszem most már évek óta tűzni az idősebbek pályáit több-kevesebb sikerrel. Az idei Barátság Kupán úgy éreztem ez sikerült is F70-ben, de az őrségi és ausztriai terepek is nagy segítségemre voltak ebben, mert eleve kevés volt rajtuk a hármaszöld, a sok kis árok miatt viszonylag technikásak ezek a terepek, és mindegyiken meg lehetett oldani közeli rajttal, és nem túl nagy szintkülönbséggel a pályákat. Így is volt azért, hogy valakinek kimaradt pont, alighanem azért mert túl finom domborzati elemre került a 70-esek egyik pontja, amit nehéz volt kiolvasni a 10:000-es térképen, és a terepen is.

Azt el kell mondjam azért, hogy az „elegendő az oklevél” kitétel a rendezőnek gyakorlatilag egy plusz szivatás!
Ha valóban az a fő igény, hogy inkább legyen külön pálya 1-2-3 embernek is, akkor jó lenne, ha az idősebb szenior sporttársak cserébe valóban elfogadnák, hogy ezeken a versenyeken az élményért vesznek részt. Az osztrák tájfutók egyébként teljesen meglepődtek, és - persze nagyon értékelték -, hogy volt házilekvár meg bio almaszörp a napi győzteseknek és eredményhirdetés a verseny végén, de jól érezhető volt, hogy nem ezért vettek részt a versenyen, minden nap gond is volt a győztesek kihirdetése, mert sokan elmentek haza, meg persze az összetettben sem várta meg mindenki az eredményhirdetést.

üdv. Viktor