[Tajfutas] MTFSZ versenyrendszer átalakítás,Tervezet v9.1 – 2017.08.29.

Szieberth Péter szieberth at vipmail.hu
2017. Sze. 6., Sze, 05:47:00 CEST

Sziasztok!
Kelemen J. olvastam, h készül egy "versenyrendszer átalakítás"
munkaanyag (?). Kerestem a MTFSZ honlapján, de nem találtam.
Megszereztem. Hogy kinek küldték el(MTFSZ) vagy ez csupán belterjes
anyag azt nem tudom. Kardinális kérdéseket feszeget, bátran-lényegesen
belenyúlna a meglévő rendszerbe. Sportágunk meghatározó személyiségeinek
munkája. Nincs a honlapon (ezt a lényeg ! miért is?) súlya miatt viszont
kihat mindenkire. Sok esetben nem tudom megnyitni a levlistára küldött
csatolmányokat, ezért csatolmány mellett a leírtakat itt is
olvashatjátok. Gondolván azokra akik eddig nem jutottak hozzá, íme:

Javaslat a versenyrendszer átalakítására
1. Versenyrendszer szerkezete
A versenyrendszer továbbra is 3 szintű marad: kiemelt, országos,
regionális, a
feltételek részben változnak, de a rangsorolási szorzószámok nem.
1.1 Kiemelt rangsoroló versenyek (6 futam) – 1,05 szorzó - bevezetés
2019-től
1.1.1. Kiemelt egyéni országos bajnokságok:
Középtávú OB döntő, Rövidtávú OB döntő, Normáltávú OB
A Középtávú OB előbbre kerül a versenynaptárban (június eleje).
1.1.2. Kiemelt válogató hosszú hétvége tavasszal
3 versenynap: sprint, középtáv, normáltáv, erre pályázattal lehet elnyerni
a rendezés jogát 2 évvel előre (az adott évi világversenyekre releváns
terep az elbírálás kiemelt szempontja)
1.2 Országos rangsoroló versenyek – 1,00 szorzó - bevezetés 2018-tól
Akkor kapható meg a cím, ha az előző évben ugyanezen vagy a jogelőd
versenyen legalább 150 versenyengedélyes induló volt. Részletszabályozás
kidolgozandó 2017. október 31-ig, pl. a többnapos versenyekre, vagy hogy
mi számít „jogelőd”-nek.
Legkésőbb január 31-ig az ellenőrző bíró személyét is meg kell adni,
akit a Versenybizottság hagy jóvá. Azok az ellenőrző bírók, akik a rendező
egyesület tagjai, csak rendkívüli esetekben kerülnek jóváhagyásra.
1.3 Regionális rangsoroló versenyek – 0,85 szorzó - bevezetés 2018-tól
További adminisztrációs könnyítéseket kapnak, aminek részletei 2017.
december 31-ig kerülnek kidolgozásra. A 0,85 szorzót szándékosan nem
emeljük magasabbra, mivel az a cél, hogy a regionális csak arra legyen jó,
hogy az azon indulóknak meglegyen az alacsonyabb osztályú minősítése,
de a magasabb minősítéshez szükséges jó pontot ne ott fussák, ezáltal is a
magasabb (országos, kiemelt) rangú versenyek felé terelve a
versenyzőket.
2. Bajnokságok és ranglista rendszere
2.1 Kiemelt egyéni országos bajnokságok (3 futam) - bevezetés 2019-től
Középtávú OB döntő, Rövidtávú OB döntő, Normáltávú OB
A Középtávú OB előbbre kerül a versenynaptárban (június eleje)
2.2 Nem kiemelt egyéni országos bajnokságok (2 futam) - bevezetés 2019-től
Hosszútávú OB bajnokságként megmarad, de a 18-21 kategóriákban a bajnoki
pontversenybe nem számít bele. A szenior kategóriáknál az esetleges
változtatásról a
Szenior Bizottság dönt.
Az Éjszakai OB marad teljes értékű OB.
2.3 Knock-out VB versenyszám országos bajnokságként - bevezetés legkorábban
2020-tól
Az élversenyzők minél előbb szeretnék OB-ként látni. Ugyanakkor a
megrendezése
technikailag igen nehéz, a rendezőnek nem kifizetődő. A bevezetést
érdemes egy
kupaversenyen kezdeni, az FN 18 és 21 kategóriákra korlátozva.
2.4 Csapatbajnokságok - bevezetés 2018-tól
Hagyományos OCSB és PCSB két napos verseny lesz, összetett értékeléssel.
Az egyik
közép-, a másik normáltáv, a rendező dönti el, hogy melyik formát melyik
távon
rendezi. A lebonyolítás rendjét ld. az 1. sz. mellékletben.
2.5. Váltóbajnokságok
Jelenlegi formájukban megmaradnak (Váltó OB, Rövidtávú Váltó OB,
Egyesületi Váltó
OB).
2.6. Összetett bajnokság megszűnik 2018-tól
Az összetett bajnokság megszűnik a 14-21 korcsoportokban. A szenior
kategóriáknál
az esetleges változtatásról a Szenior Bizottság dönt.
2.7. Ranglista reform
A jelenlegi 6 ranglista helyett csak 1 ranglista legyen – ennek
megvalósíthatóságának
vizsgálatára Horváth Sándor vezetésével létrejött egy munkacsoport,
akikkel a
javaslatot megteszik, bemutatva annak előnyeit és hátrányait, különös
tekintettel a
megvalósíthatóságra. Határidő a javaslatra: 2018.január 1., annak
elfogadása esetén
bevezetés 2019-től.
3. Versenyek minőségbiztosítása, egyebek
3.1 Napi versenyengedély bevezetésének illesztése a reformhoz - bevezetés
2018-tól
A szabályozás tervezetét külön dokumentum tartalmazza (Nyilvántartási,
Igazolási és
Átigazolási szabályzat)
3.2 Váltók kötelező rendezése a Hungária kupán - bevezetés 2019-től (a
rendező
egyetértése esetén) vagy 2020-tól (önálló napként vagy kiegészítő
futamként a
rendező döntése alapján)
3.3. Szabályzattól eltérés szankciói - általános szankció nincs, egyedi
esetekben
egyedi eljárást folytatunk le. Szankció lehetőségek: következő évi
rendezéstől eltiltás,
MTFSZ pályázatokból kizárás. Pénzbüntetést nem tartjuk jónak.
3.4. Színkódos versenyek minősítésének egyszerűsítése – ezáltal a kisebb
versenyek
színkódos felé terelése. A szabályozás kidolgozásáért Petrócki Ádám
felelős, határidő:
2018. január 31.
3.5. Kétfordulós bajnokságok lebonyolításának könnyítése (például a B
döntőknél és
a szenioroknál: nincs karantén, kisebb rajtidőköz, stb.). A szabályozás
kidolgozásáért a
Versenybizottság felelős, határidő: 2018. január 31.
1. sz. melléklet
Javaslat a kétfordulós Csapatbajnokságra:
- a két nap egyike a mai Pontbegyűjtő CSB szabályai szerint, a másik a
mai OCSB szabályai szerint
kerül megrendezésre (a lenti kivételekkel). A sorrend minden évben
változik, a 2018-as rendező
szabadon választja meg a sorrendet, a következő évek ehhez igazodnak.
- a pontbegyűjtő napon minden kategóriában egységesen 35 perc a győztes
idő, a hagyományos
napon a jelenlegi győztes idők érvényesek.
- az OCSB-t nem kötelező, de lehetséges kombinációval rendezni (a
kombináció a rendezést
túlságosan megnehezíti, az eredményt érdemben nem befolyásolja)
- minden csapat három főből áll, a két verseny között csapattagot
cserélni nem lehet
- az eredmények számítása: a napi eredmények után (a két nap függetlenül
egymástól) az 1-8.
helyen végzett csapat pontokat kap (javaslat): 1. 22p; 2. 14p; 3. 9p; 4.
6p; 5. 4p; 6. 3p; 7. 2p; 8.
1p. A két napi pontszám összege alapján alakul ki a végső sorrend.
Holtverseny esetén az végez
előrébb, aki 2. nap előrébb végez. A nulla pontos csapatokat a 2. napi
eredmény alapján kell
rangsorolni.
- a bajnoki pontversenyben a kétfordulós CSB és a Váltó OB azonos
súllyal esik a latba.
Name: MTFSZ_versenyrendszer_atalakitas_tervezet_91.pdf
Type: application/pdf