[Tajfutas] OCSB

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2017. Okt. 16., H, 22:41:16 CEST

> A 61-féle pálya egyesével készült „kézzel” (az OCAD nem tudja kezelni a
> szabad pontfogást), nagy volt a hibalehetőség. Sajnos az egyik kódcsere
> után rossz kód maradt bent ebben a páylában, amit a számtalan ellenőrzés
> során sem sikerült kiszűrnünk.

Sziasztok!

Szerintem két tanulság van a dologból. Az egyik, hogy bár a 98-as
összekeverhető kód, ennélfogva kerülendő, a nyomdai előkészítés szakaszában
már mégsem szabad nekiállni javítani, mert több rizikót hordoz magában,
mintha úgy marad. (Alá is lehetett volna húzni az SI-dobozon a kódot, és
akkor kevésbé keverhető.)

A másik, hogy nem látom a hasznát az OCSB-ken kötelező kombinációs
előírásnak, ellenben a térképek kézi szerkesztése növeli a hiba
lehetőségét. Bár elvileg már csak egy OCSB lesz, én ezt arra is kitörölném
a szabályzatból. Maradjon ez fakultatív lehetősége a rendezőnek, ha érzi
magában az energiát, esetleg csak bizonyos pályákra.

Üdv,
Skuló Marci