[Tajfutas] N75

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2017. Már. 3., P, 11:21:24 CET

Kedves Kriszta!

A leveled olvasása után megnéztem a versenyszabályzatot, hogy van-e már meghatározva az N75-ös kategóriára győztes idő.
Jelentem van, viszont érdekes anomália, hogy a Pályahossz tervező segédlet csak N70-ig "segít" egyelőre, abban ezt találtam:

		Tervezendő győztes idő						tervezendő táv (km)
		H	N	RN	K	R	V	H	N	RN	K	R	V
	arány	E1	E2	E3	E4	E5	E6	6,5	6	5,9	6	4	5,2
N70A	2,5	50	30	24	15	10	25	3,1	2	1,7	1	1	2

A női mezőny valóban olyan vékony sajnos a legidősebb kategóriákban, hogy Nektek sajnos valóban sokkal nehezebb megfelelő pályákat biztosítani, mint a férfiaknak, de azért nekik sem feltétlenül egyszerű.

Pályakitűzőként az a tapasztalatom, hogy ezekben az idősebb kategóriákban elég nagy a különbség már a fizikai teljesítőképességben, és látás élességben is, ami nagyon képes szétszórni a mezőnyt, és eléggé megnehezíti a pályakitűző dolgát, hogy milyen hosszúságú, és milyen technikai nehézségű pályát tervezzen ennek a korosztálynak, főleg ha annak a fenti ajánlás szerint középtávon 1 km-esnek kellene lennie. Ki képes 1 km-en technikás pályát kitűzni a szokásos magyar terepeken? Érdekelne, hogy a mezőny egyetért-e ezzel az N75-ben 15 percesre taksált győztes idővel, és az ajánlott 1 km-es pályahosszal, hiszen a legtöbb esetben a rajtba menet hosszabb ennél, időnként jócskán.

Jó lenne a fentiek miatt pontosabban belőni, hogy kb. mire lenne szüksége a jelenlegi mezőny legidősebbjeinek, aki pedig fittebb, többet, nehezebbet szeretne, annak mindig ott a lehetőség, hogy "visszaversenyezzen" a fiatalabbak között.

Sajnos bármennyire szívesen szolgálnám ki a magam részéről az ezzel kapcsolatos igényeit a hölgyeknek, ha hozzánk pl. szinte sosem neveznek ebből a korosztályból, így a téma igazából az OB rendezőknek (jövőre mi is azok leszünk:)), és talán néhány nagyobb verseny rendezőjének érdekes igazán, ahol összejöhet ezekben az idősebb korosztályokban is érdemi mezőny. A miénkhez hasonló versenyeken azt tudom elképzelni, hogy mindig készítünk egy ilyen idős szenior pályát, amelyen mindenki elindulhat, aki úgy érzi, neki ez lenne a jó megoldás.

Ott vannak még a fentieken túl a terepadottságok is. Jövő hétvégén például a szombati olaszfalui terep meglehetősen részletgazdag és alig van rajta szint, igazából az egész egy viszonylag laposabb dombocska, így itt alighanem kiváló pályát tudunk ennek a korosztálynak is tűzni, bár egy korábbi versenyen emlékszem, hogy teljesen elveszett egy bácsi a 70-es korosztályból, akkor úgy éreztem, hogy elsősorban azért, mert nem tudta már kiolvasni a finom részleteket a térképen. Igaz akkor 1:10 000-es volt a térkép méretaránya, ami most 1:7500-as lesz, de lehetne akár 1:5000-es is azt hiszem. Másnap a Tájfutó Maraton terepén már jóval nagyobb kihívás lenne egy "kellemes" pálya kitűzése a számotokra, mert egyrészt sokkal kevésbé részletgazdag a terep nagy része, mint a szombati (útvonalválasztásra, hosszútávra igazából a dombok, utak, növényzeti fedettség miatt szinte ideális), másrészt a rajt és a cél között ott a Cuha-patak völgye, amin mindenképpen át kell, hogy kelljetek, így szint és meredekebb emelkedő nélkül megoldhatatlan a feladat, még külön rajttal is nehéz lenne, mert a cél környékén lévő két hegy is viszonylag meredek.

Természetesen a nem két perces indítási időköz könnyen megoldható, mi már évek óta általában legalább 4, de inkább 8-10 perces indítási időközt alkalmazunk ezekben a kategóriákban, attól függően mekkora mezőny gyűlik össze. Tavaly egész komoly, 8 fős, mezőny volt F70-ben a Tájfutó Maratonon, idén viszont még csak 2 nevező van ebben a korosztályban, és már csak fél nap van hátra az előnevezési határidő végéig, úgyhogy már most erősen töröm a fejem, mi legyen velük? Alighanem jobb megoldás híján, alighanem nem vonjuk majd őket össze az F65A-val, bár úgy meglenne a 6 fős mezőny, hanem futnak ketten a saját pályájukon, főleg, hogy Horváth Béla a pályaadatok felkerülése után kérte át magát F65-ből F70-be. Másik lehetőség, hogy kicsit meghosszabbítjuk az F70-es pályát, hogy az az F65-ösöknek is már jó legyen, és úgy vonjuk össze a két kategóriát.

Nagyon érdekelne a hosszú, normál és középtáv pályahosszairól, és a maximális szintről a női és a férfi mezőny véleménye!
A saját versenyeink (Barátság Kupa, Vakáció Nagydíj, Barátság Kupa)  és különösen a jövő évi általunk rendezett őrségi egyéni OB miatt.

üdv. Viktor