[Tajfutas] HK' 17 8. 4.nap

Gyula Kóger kogergy at gmail.com
2017. Jún. 13., K, 20:24:51 CEST

HK’ 17 8. 4 nap

Pályakitüző: *Gyenizse Nagy Balázs*

A terep a Szarvaskút. Hadd nosztalgiázzak a tereppel kapcsolatosan. A
2011-es WMOC első selejtező napján ezen a terepen én voltam a pályakitűző.
Így hát kicsit irigykedve figyeltem társaimat, akik főleg a töbrös részeket
kapták feladatnak, Kis idő elteltével azonban szelídültek érzelmeim, és
szerencsésnek éreztem magam.  Egy igazi vadregényes terep, sok- sok
izgalmas tereptárggyal, sűrű úthálózattal hívogatóan kínálja magát
furfangos feladatokra. És fel is teszem a kérdést Balázsnak: Te hogy látod
a Szarvaskutat?

*Ez a Mecseknek egy ritkábban használt, de ennek ellenére nagyon élvezetes
része. Ugyan nem az a jellegzetes töbrös terület, de azért itt-ott az is
fellelhető. Itt azonban elsősorban nem ezek nehezítik a tájékozódást. Sokan
futhattak már rajta a WMOC-n 2011-ben, vagy a 2012-es ONEB-en. Aki mégsem
járt még itt, annak egy kis ízelítő: a töbrök helyett itt völgyek vannak, a
mély, meredek oldalúaktól kezdve, azok kis árkokra való szétágazásáig. Ezek
a kis völgyek jelentik leginkább a kihívást mind fizikailag, mind
tájékozódásilag. Növényzete rendkívül változatos, de többnyire a futhatóság
jó, gyors haladást enged. De a nehezebb részeken nem szabad elfelejteni,
belassítani! Egy kis része a versenynapnak átnyúlik a Szuadóra is, de
többnyire nem ott zajlik.*

Mire kellett odafigyelned, ismerve a Mecseknek ezen részét,  és milyen
érzéseket szeretnél kelteni sporttársaidban?

*Pályáim készítésénél több mindent figyelembe kellett vennem. A negyedik
nap rövidített normáltáv, ezért próbáltam minél jobban útvonalválasztás elé
állítani a versenyzőket, úgy, hogy mindenki megtalálhassa a maga számára
legkedvezőbbet. Az is, aki már elfáradt, az is, aki még a negyedik nap
ellenére is érzi magában az erőt, az is, aki jól tájékozódik, és az is, aki
csak kevésbé jól. Igen, ezt is bele kellett kalkulálni, hogy mindenki
lábában már ott van három versenynap. A célom az, hogy mindenki élvezze, és
jó élménnyel jöjjön be a pályáról, annak ellenére, hogy persze nem lesz
könnyű. Remélem sikerül megvalósítani!*

Már akik neveztek, meglátják, és akik nem azoknak: Entry és nevezz, és
szóljon az a start duda, és meglesznek az élmények.

HK17’

Kóger Gyula