[Tajfutas] váltóversenyek (és egy kicsit OCSB is)

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2017. Feb. 15., Sze, 22:00:35 CET

*"A Versenyszabályzatban .....      **... és megszűnt a váltóversenyek
minősíthetősége (kivéve az nxm-es formát).*

*A Minősítési szabályzatban is át lett vezetve a színkódos rendszer
változása, a váltók minősítésének eltörlése és a minősítésszámítás online
formájának kötelezővé tétele."*

Sziasztok!

A váltó-és csapatversenyekkel kapcsolatban néhány éve már elkönyveltem
magamban, hogy újra elfogadottá váltak, "révbe értek", egyáltalán újra
vannak, és úgy gondolom érdeklődés is van irántuk.

Nem követem napi szinten a tájfutás fejlesztésével kapcsolatos terveket,
ezért  nagyon meglepett, amikor a fentieket olvastam a hétfői elnökségi
ülés rövid összefoglalójában a honlapon <http://mtfsz.hu/?p=2169>.

Nagyon remélem, hogy rossz a megérzésem, de nagyon tartok attól, hogy az új
szabályozás pont oda fogja visszavetni a váltóversenyeket ahonnan pár éve
sikerült kirángatni őket (a mocsár aljára, a kipusztulás szélére),

A tárgyban említett "(és egy kicsit OCSB is)" szintén egy meglepetésemhez
kapcsolódik, amikor a napokban Ádám felhívására a tavalyi pontjaimat néztem
meg, értetlenkedve láttam, hogy miért nincs pontom az OCSB-n. Utólag
kiderült, hogy a kombinációk miatt alakult így.

Engem a minősítések továbbra sem érdekelnek különösebben, a kombinációs (és
emiatt esetleg nem minősítő) CSB-kre is ugyanúgy el fogok járni, de tartok
tőle, hogy sokan meg nem.
Ne legyen igazam, de ha emiatt újra sorvadásnak indulnak majd a
váltóversenyek, akkor igazán szomorú leszek majd.

Az okokat nem kutattam, nem tudom, így csak egy halovány gyanúm van,
miszerint a minél egyszerűbb minősítés-számításhoz lehet köze.
Ha tényleg így van, akkor azt hiszem hogy a mosdóvízzel együtt kiöntöttük a
gyereket is a lavórból.

Reménykedem, hogy két év múlva is ugyanannyi váltóverseny lesz még a
versenynaptárban mint eddig, hát majd  meglátjuk...

kovacsp