[Tajfutas] Szabály az szabály

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2016. Sze. 6., K, 09:46:12 CEST

> *Volt egy megjegyzés, hogy olyan kevesen vagyunk, hogy nem érdemes velünk
> foglalkozni. Szerencsére ezt olyan kevés ember mondta, hogy nem foglalkozom
> vele, aki "nincs benne", az nem érti ezt úgysem.*
>

> ​Bocs, ezt én írtam, és szándékom szerint némi iróniával (mivel
színtévesztőként én is "benne vagyok"), ezért is idéztem a wikipédia ffi
8%-át, amit lelke szerint értelmezhet bárki soknak vagy kevésnek.
(én korábban csak ffi 1-2​%-ról tudtam, igaz, a wiki azért nem az abszolút
tuti)

Ha a hétvégi ROB kb. 1000 fős, és ebből kb. 600 férfi, akkor "még ötvenen
sem" leszünk, max. az egy-két kósza lánnyal együtt.

A legnagyobb nehézséget a színtévesztés sokszínűsége okozza, pl. mi az
egyesületből a ROB-ra utazók közül
hárman
​ ​
hasonlóan, de nem egyformán tévesztünk
​, még családon belül sem.​
Színtévesztésen belül jól elkülöníthető problémák:
- a térkép színének ​érzékelése (olívazöld, pavilonlilaraszter),
- a pályajelölés színe (számunkra esetleg láthatatlan halványrózsaszín ,
különös tekintettel az így szintén láthatatlan lila tiltásokra
- és végül maga a bója (a narancs bója jó kompromisszum, mert azt nem csak
mi nem látjuk jól, napfoltos erdőben meg egyenesen sehogy)

Előbbi kettőn lehet változtatni a nyomtatási beállításokkal, de kérdés,
hogy kihez igazítsuk?
Utóbbira meg jó megoldás ha a "kövesd a fehér nyulat" elvet alkalmazzuk,
azaz a bója fehérjét keressük, de ezzel is szívtam már nagyot sítájfutó
versenyen :-))

kovacsp