[Tajfutas] Szabály az szabály

Zoltán Hegedűs z.hegedus52 at gmail.com
2016. Sze. 5., H, 12:22:11 CEST

Sziasztok,
A probléma sokkal összetettebb, de megoldható szerintem.

Emlékezzetek rá, évtizedekkel ezelőtt a
piros-fehér bója narancs-fehér lett a színtévesztők miatt.

Tehát nem a versenyrendezőknek és főleg
nem a valóban gyakori színtévesztőknek kell megoldani.
Nagyon régen egy szemorvos elmagyarázta nekem, hogy
színtévesztők egy adott hullámhosszú fényt
látnak egy másik, adott hullámhosszú fény helyett.
A természetben viszont összetett színek vannak, tehát amit
pirosnak, zöldnek, stb, látunk, az több, sok hullámhosszú
fényből áll össze.

Ezért, ha a térképjelek színeit is úgy alkotják meg,
hogy minél több hullámhosszú színből álljanak,
akkor ez a probléma nagymértékben csökkenthető.
Tehát a biológiai tények figyelembevételével érdemes
a hivatalos jelkulcs ide vonatkozó részleteit meghatározni.
Ezt a szakemberek meg tudják oldani.

Persze addig valóban gondot fog okozni,
reméljük minél kevesebbet.

Mindenkinek jó futást kívánok a hétvégi bajnokságokon!

Üdv, kisDüdü